Het officiële SPEIDEL Braumeister topic

Gestart door Ernstig, 12-10-2011 22:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Markiej87

Citaat van: Hai op 18-06-2018  09:12 uOok een idee voor dubbelmaischen :brouwen:
Ik dubbelmaisch niet, voor zware bieren gebruik ik nog steeds m'n koelbox :p

brucero

Straks eens de nieuwe software moeten downloaden voor de Braumeister, zo te zien kan je nu ook een timer gebruiken om je water op te warmen.

Martijn0172

Klopt, werkt prima. Is alleen wel de starttijd van opwarmen die je instelt. Op zich logisch natuurlijk

Hai

Citaat van: Martijn0172 op 21-06-2018  14:20 uKlopt, werkt prima. Is alleen wel de starttijd van opwarmen die je instelt. Op zich logisch natuurlijk
Begrijp ik het goed dat dan niet meer via de wifi hoeft aan te zetten.

Martijn0172


Hai

Citaat van: Martijn0172 op 21-06-2018  14:57 uIk doe alles via het consol
Ik gebruik veel de Wifi op afstand, zet hem een paar uur van tevoren aan.  Kan ik nog even een dutje doen :)

Martijn0172

Tegenwoordig ben ik elk weekend weg, dus ik brouw op woensdag, mijn vaste vrije dag in de week. Op dinsdag avond alles schroten, hop klaar zetten en Braumeister vullen. Ik laat hem rond 6.00 starten met opwarmen. Rond 7.30 start ik het maischproces, dan daarna de kids naar school en rond 8.45 begin ik met filteren. Om 12.00 helemaal klaar  :)

Erg handig de uitgestelde starttijd :)

brucero

Zonet hebben we de update uitgevoerd, leuk dat je de temperatuur kan ijken eens proberen om het volgende brouwproces de temp adjust op -2 zetten eens kijken of hij dan een mooi rollende kook heeft.
IK zie ook dat je bij settings Boiling kan kiezen en dan Whitout regulation maar als je dat selecteert verandert er niets  :(

lier

Citaat van: Martijn0172 op 21-06-2018  20:11 uTegenwoordig ben ik elk weekend weg, dus ik brouw op woensdag, mijn vaste vrije dag in de week. Op dinsdag avond alles schroten, hop klaar zetten en Braumeister vullen. Ik laat hem rond 6.00 starten met opwarmen. Rond 7.30 start ik het maischproces, dan daarna de kids naar school en rond 8.45 begin ik met filteren. Om 12.00 helemaal klaar  :)

Erg handig de uitgestelde starttijd :)

Haha wij hebben praktisch hetzelfde schema  :nut: :nut:

Ziglar

Volgens https://www.Brouwmarkt.nl/speidel-braumeister-brouwketel-20l-plus.html is de Plus "afleesbaar via webbrowser".


Bij de oude modellen, 2015 was hiervoor een externe wifi module nodig.
Weet iemand hoe dat bij deze versie zit?


brucero

Citaat van: davyd op 13-07-2018  17:26 uhttps://shop.speidels-braumeister.de/en/accessories/brewing/lob-set-20l
Ik begrijp het principe niet echt een filmpje zou wel leuk zijn want van de handleiding wordt je ook niet veel slimmer🤨

davyd

Citaat van: brucero op 13-07-2018  19:05 uIk begrijp het principe niet echt een filmpje zou wel leuk zijn want van de handleiding wordt je ook niet veel slimmer🤨

Het is maar een link ter informatie. Wie had kunnen denken dat zelfs een gereputeerd Duits bedrijf zou beginnen trollen, nietwaar.

The-Giant-Master

Ik heb um ook eindelijk binnen de 50 liter. Ben benieuwd of dit bevalt


davyd

Citaat van: brucero op 13-07-2018  19:05 uIk begrijp het principe niet echt een filmpje zou wel leuk zijn want van de handleiding wordt je ook niet veel slimmer🤨

Ik vrees dat je de Speidel handleiding moet lezen samen met  de methodes uitgelegd op http://www.lowoxygenbrewing.com/

The-Giant-Master

Vandaag voor het eerst gebrouwen met de Braumeister. Wat een fantastisch apparaat. Eigenlijk alles via de wifi module ingesteld. Vergisting kwam na ruim een uur al goed op gang. Wort was heel helder. Alleen geeft die wel behoorlijk wat warmte af. (Helemaal met dit weer) wellicht nog een rvs hoed aanschaffen zodat doe rechtstreeks op mijn ventilatie kan worden aangesloten. Nu paar weekjes geduld..

tdb

In de pomp van de Braumeister heb ik een beetje zwarte aanslag. Is dit een normaal fenomeen? Is dit een probleem voor toekomstige bieren te brouwen?

Dund

Na het brouwen gooi ik alle trub er eerst uit en dan even grof poetsen met een wc borstel. Vervolgens wat warm water erin met dreft en dat laat ik dan een nacht weken. De volgende ochtend alles eruit en water met pbw erin tot net boven de elementen en een goed half uur op 65 laten borrelen met de pomp aan. Daarna even borstelen met de wc borstel en goed naspoelen met water.

Vervolgens Braumeister onderste boven pompen uit elkaar en de rotor onder de kraan spoelen.

Er zit bij mij na >100 brouwsels wel een hele lichte aanslag op maar het is zeker niet zwart.

Jacques

Citaat van: tdb op 02-09-2018  08:43 uIn de pomp van de Braumeister heb ik een beetje zwarte aanslag. Is dit een normaal fenomeen? Is dit een probleem voor toekomstige bieren te brouwen?

Dat is een kwestie van het juiste reinigingsmiddel gebruiken.
Na een tijd lang PBW te hebben gebruikt ben ik overgestapt op Enzybrew. Dit middel werkt erg goed. Mijn Braumeister ziet er uit als nieuw.

Dund

Enzybrew heb ik toevallig ook deze week besteld om mee te testen. Voor de Braumeister snap ik dat dit goed werkt maar ik wou het eigenlijk ook voor de cct gebruiken. Ik heb alleen geen pompje om alles continue rond te pompen.

Jacques

Citaat van: Dund op 02-09-2018  21:31 uEnzybrew heb ik toevallig ook deze week besteld om mee te testen. Voor de Braumeister snap ik dat dit goed werkt maar ik wou het eigenlijk ook voor de cct gebruiken. Ik heb alleen geen pompje om alles continue rond te pompen.

Werkt ook prima in een CCT. Rondpompen is niet noodzakelijk. Eventueel kun je met een roerspaan roeren.

Dund

Ja dat zou ook kunnen maar dan moet ik hem tot de nok vullen met water dat is 70 liter en die Enzybrew is nou ook niet echt goedkoop. Dus ik moet hier even wat voor verzinnen dat ik met 10 liter de cct kan "wassen"

Jacques

Citaat van: Dund op 02-09-2018  21:58 uJa dat zou ook kunnen maar dan moet ik hem tot de nok vullen met water dat is 70 liter en die Enzybrew is nou ook niet echt goedkoop. Dus ik moet hier even wat voor verzinnen dat ik met 10 liter de cct kan "wassen"

Je zou een sproeikop kunnen gebruiken en rondpompen via de pomp van je Braumeister. In het gat van de uitlaat van je pomp steek je een siliconen slang die wat dikker is dan het gat van de pomp. Ik weet alleen niet of de slang blijft zitten.

Via een andere siliconen slang kun je de vloeistof onder in de CCT oppompen.

tdb



Hier een foto van de "aanslag" in de pomp. Is dit herkenbaar voor jullie of is dit niet normaal? Ik heb mijn Braumeister enkel nog maar gereinigd met Enzybrew 10. Dit heb ik steeds een uurtje in de Braumeister gelaten (waarvan deel met pomp aan).

Jacques

Citaat van: tdb op 03-09-2018  20:10 uHier een foto van de "aanslag" in de pomp. Is dit herkenbaar voor jullie of is dit niet normaal? Ik heb mijn Braumeister enkel nog maar gereinigd met Enzybrew 10. Dit heb ik steeds een uurtje in de Braumeister gelaten (waarvan deel met pomp aan).

Voor mij niet herkenbaar. Welke concentratie Enzybrew gebruik je?
En zuur je het wort aan tijdens het koken?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.