Ik wilde ook al een tijdje een nieuwe ontdekking plaatsen, maar bij gebrek aan foto's bleef dat steeds liggen....
Bij de hobbyshop hebben ze van die dikke doorvoer rubbers voor als je een gat boort in het deksel van een emmer-deksel tbv een waterslot. Wat wil nu het toeval, als je hier een stukje koper pijp in stopt dan kan je dit rubberen dopje in de pomp uitlaat, en de kraan inlaat stoppen en dan blijft het zitten. Op deze manier kan je de Speidel helemaal leeg pompen. Handig bij het schoonmaken en doorspoelen van de pompjes ;-)
Waarschijnlijk kan je op deze manier, met een stukje kant en klare bocht van koper en een stukje javal filter (of zo'n ander gaas filtertje) exact het zelfde maken. Niet zo bling maar waarschijnlijk een stuk goedkoper!
In de mailing van dezelfde hobbyshop, stond de 50 l Speidel trouwens dit weekeinde in de aanbieding voor 2099...
Nee ik heb geen aandelen, en geen relatie... alleen is het denk ik een mooie deal...
Nou ja kijk maar...
En mocht een moderator dit ongepast vinden voel je dan vrij om de onderste helft van deze post gewoon te wissen ;-)
Zwaai