Ik heb afgelopen weekend voor de eerste keer mijn Braumeister 20 Plus in gebruik genomen, moet toegeven een mooi ding en werkt erg fijn.
Met een nieuwe installatie is het natuurlijk ook veel leren en los kruiden (koriander en sinaasappel) doe ik nooit meer wat het zat voornamelijk in de pomp en afvoer, zelfde voor de hopbellen.
Ik denk dat het wel op te lossen is met hop zakjes en evt een rvs kruiden bal. Verder ben ik ook bezig om een bazooka filter aan te passen zodat ik deze in de onderste afvoer kan krijgen en de volgende keer het lage kraantje kan gebruiken voor het aftappen ipv die op de zijkant.
Ik zag ook een dat er een aanpassing was om mbt de pomp zelf het wort te verpompen, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Wat mij opviel tijdens het kook programma is dat de temp nooit hoger dan 99 ºC komt, ik had mijn kook setting op 103 gezet zodat het element aan zou blijven en er een rollende kook zou zijn, maar om de timer te starten heb ik hem toch even terug gezet naar 99 om hem vervolgens weer boven de 100 te zetten.
Hoe zijn de ervaringen mbt dit fenomeen? Of is het handiger om vanuit de software een correctie uit te voeren op de temperatuur sensor?
Alvast bedankt
groet
Thomas
Ik heb deze pijp zodat ik het wort naar mijn CCT kan pompen, ben ik best wel tevreden van.
Enkel, 1 van deze nozzles paste niet in mijn Braumeister en heb deze moeten laten afdraaien.De oorzaak is de las in de Braumeister zelf.
Wel niet vergeten deze nozzles te plaatsen alvorens je begint.
Ik had ook een probleem met de temp. ook. Na een firmware update is er een optie bijgekomen om "gecontroleerd" te koken. Wanneer hij zen temp. haalt schakelt hij het verwarmingselement uit .Na de update stond deze optie ingeschakeld.
Maar wat bleek nu, dat de aangegeven temp. bijna 2°c hoger was dan wat in de realiteit was.
Je kan dit inderdaad aanpassen en is heel simpel.
Ik vulde de ketel gedeeltelijk en vergeleek de effectieve temp met enkele thermometers met wat de Braumeister aangaf en stel bij tot hij juist staat.