Gisteren mijn bestelling van BacBrewing binnen gekregen. Het is allemaal nogal duur (dat komt waarschijnlijk door de kleine oplages) maar het ziet er picobello uit en het wordt pijlsnel geleverd.
De yield increase disk ziet er anders uit dan op de website. Het is de nieuwe versie. Francesco Teboni raadt aan om de grote, horizontale aandruk-pijp van Braumeister niet meer te gebruiken maar een klein, verticaal (meegeleverd) pijpje. Zie foto's. De disk buigt een beetje door maar volgens Francesco wordt de druk nu beter rondom de hele omtrek verdeelt. Eerlijk gezegd betwijfel ik dat een beetje maar je kunt altijd nog de originele horizontale Braumeister pijp gebruiken ...
Verder schijnen er mensen te zijn die niet alleen de bodem-disc+filter en de high-yield-disc+filter gebruiken, maar daar tussenin ook nog een omgekeerde originele Braumeister disk+filter op de maischkoek leggen. Voor die mensen levert BacBrewing een siliconenring zodat de (zwevende) disc + filter aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Het lijkt me compleet overbodig om die zwevende disc+filter te gebruiken en dat vindt Francesco zelf ook. Hij wilde hiermee tegemoet komen aan de vraag van een klant ... Jammer dat de website daarmee nogal onduidelijk wordt.

De whirlpool dinges ziet er erg mooi uit. Ook iets anders dan op de website. Het is de verbeterde versie...
Goed gelast, geen bloemkool-lassen, een hand om het pijpje bovenaan en met de andere hand draaien.