Firmware Updaten Is inderdaad niet moeilijk. Je download de meest recente firmware.bin file van de site, je verbindt je computer met de nautilus-ispindel wifi (de ingebouwde wifi van de Nautilus Relay, waar je ook je iSpindel aan verbindt), gaat naar 'Update firmware' in het menu, upload de firmware, klaar.
"OTA" (of Over-The-Air) is wat vergezocht, want het suggereert dat de relay net als een telefoon zelf contact zoekt met de update server, het bestand download en toepast. Dat is niet het geval; je moet het bestand actief uploaden en dus toepassen.
En met firmware versie 6.2.9 ziet het batterij percentage er zo uit:
Batterij kalibrerenIs eenvoudig, maar je moet wel een multimeter hebben.
De iSpindel heeft een standaard correctiefactor voor de batterij van 191,80. Ik weet ook niet precies waarom, maar het is zo. Die correctiefactor moet gekalibreerd worden.
De formule hiervoor is: (Voltage.gemeten/Voltage.getoond)*correctiefactor.oud = correctiefactor.nieuw
In mijn geval toonde de iSpindel een batterij Voltage van 3,93 V en ik mat 3,90 V over de twee polen van de batterij. De formule is dan: (3,90/3,93)*191,80 = 190,34. Die 190,34 heb ik in de configuratie van de iSpindel gezet. Hiervoor moet je dus weer even verbinden met de iSpindel wifi zelf en de correctiefactor updaten.
Ondertussen is dit topic een beetje erg vervuild geraakt met iSpindel WiFi Relay informatie. Sorry daarvoor!
Misschien dat een moderator de laatste berichten in dit draadje kunnen afsplitsen?