Discussie nav de brouwkelder van Albertus

Gestart door davadox, 30-04-2011 16:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertus

Citaat van: Jacques op 12-09-2011  11:19 uBinnenkort zal ik eens een biertje met je ruilen om te kijken wat al dit moois oplevert.

Ja, nu moet ik als een speer gaan brouwen want door al dat klussen is dat er bij ingeschoten.

Bert

De Kiekert

Slim dat je het waterslot buiten hebt gehouden :weetbeter:

Albertus

Citaat van: De Kiekert op 12-09-2011  12:46 uSlim dat je het waterslot buiten hebt gehouden :weetbeter:

Kan ik iedereen aanbevelen. Je kunt de slang gewoon achter het rubber van de deur laten lopen, in de praktijk blijkt dat hij niet (helemaal) wordt dichtgedrukt.

Voordelen van het waterslot buiten de kast zijn makkelijker afleesbaarheid, geen warmte- of koudeverlies bij het telkens openen van de deur en de aflezing, met name bij de trage nagisting, is zuiverder (het openen van de deur heeft invloed op de temperatuur van het gas in de kopruimte waardoor er meer of juist minder "bubbels" uit het waterslot komen).

Bert

Henielma

Mooie koelkasten voor de vergisting. En dan drie op een rij. Heel handig en mooi.

Het op een verhoging plaatsen van die koelkasten. Heb je dat gedaan om goed schoon te kunnen maken of zodat een 19 liter keg op zwaartekracht te vullen is?

Albertus

Citaat van: Henielma op 12-09-2011  18:58 uHet op een verhoging plaatsen van die koelkasten. Heb je dat gedaan om goed schoon te kunnen maken of zodat een 19 liter keg op zwaartekracht te vullen is?

Allebei de redenen.
Onder een koelkast op de vloer kun je niet schoonmaken en het is ongelofelijk wat een rotzooi zich daar in de loop der tijd verzamelt. En het vullen van kegs of mandflessen wordt door zo'n verhoging mogelijk.

Bert

William

Citaat van: Henielma op 12-09-2011  18:58 uMooie koelkasten voor de vergisting. En dan drie op een rij. Heel handig en mooi.

Je doet toch wel aan datalogging van de drie kasten hè? En Tcontrol is natuurlijk ook wel een verplichting.

Albertus

Citaat van: William op 12-09-2011  19:32 uJe doet toch wel aan datalogging van de drie kasten hè? En Tcontrol is natuurlijk ook wel een verplichting.

Gelukkig hoef je je bij deze hobby nooit te vervelen. ;D

Bert

Edgar

Allemachtig, ik had deze draad nog niet gezien. Wat een brouwerij! Ongelofelijk. Schitterend, pet af! :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.