Wineskin: van windows naar MAC OS

Gestart door Oscar, 03-10-2011 21:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Via mijn BV website kreeg ik van iemand de tip van WineSkin: http://wineskin.doh123.com/ 

M.b.v deze software zou je een windows applicatie kunnen "omtoveren" tot een applicatie voor MAC OS. Dit zou werken doordat de software een soort "wrapper" om de windows software heen bouwt gebaseerd op Wine.
Echter als ik kijk op de website is de daadwerkelijke software voor MAC OS en kan ik zo snel geen windows versie vinden  :weetniet:

Nu zullen jullie ongetwijfeld begrijpen waar ik naar toe wil, inderdaad een "executable" van BrouwVisie voor MAC-OS, en dit zou dan natuurlijk ook kunnen voor Confomash, en voor de liefhebbers ook Promash.  :)

Is er iemand bereid eens naar deze software te kijken en te laten weten wat de mogelijkheid zijn? En of e.e.a goed werkt?

 :degroeten:

Raymond293

Oscar, het is de andere kant op. Je kan op je Mac windows software "porten". Met andere woorden, je kan op je mac windows software laten draaien zonder het besturingssysteem van microsoft te installeren.

Ik heb vroeger heel veel met Wine gegamed...maar wat een drama was dat zeg. Ik kan het aan niemand aanraden. Instabiel, slechte ondersteuning, onbegrijpelijke documentatie.

Dus als je hier iets mee wilt doen wens ik je veel succes  ;D

jurgenfd

BrouwVisie werkt prima op mijn MacBook via VMware.
Ik gebruik trouwens Beersmith ook via VMware alhoewel er nu een OSX versie van is. Daar heeft Brat Smith veel werk aan gedaan en nog ziet het er op OSX niet perfect uit. Tip: mooi via VMware gebruiken; gratis voor Linux.

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 03-10-2011  21:56 uOscar, het is de andere kant op. Je kan op je Mac windows software "porten". Met andere woorden, je kan op je mac windows software laten draaien zonder het besturingssysteem van microsoft te installeren.

Ja dat weet ik, dus je kunt bijv. BrouwVisie en/of Confomash porten naar MAC OS  :) ;)


Raymond293

Ervaring leert dat dit niet een makkelijk proces is, maar je kunt altijd een poging wagen!
Inhoudelijk kan ik je niet veel helpen omdat ik geen specifieke mac kennis heb... maar misschien iemand anders ervaring met deze draak van een applicatie mooie software? ;D

Muldermans

BrouwVisie had ik al via wine op mijn mac draaien, wil er zodra ik tijd heb wel even naar kijken maar tot november zit ik vol. :-\

Oscar

Citaat van: Muldermans op 03-10-2011  23:19 uwil er zodra ik tijd heb wel even naar kijken maar tot november zit ik vol. :-\

Het heeft geen haast !!! Thanks alvast  :)

Muldermans

Wellicht heb ik eerder tijd, maar dit is om mezelf even in te dekken, er zijn een beetje veel dingen die ik nog moet doen en anders ben ik een burn-out kanshebber, dat wil een mens niet :)Mijn prioriteit is de brouwerij klaar, want het is alweer 6 maandjes geleden dat ik gebrouwen heb. Het brouwvirus jeukt.


sander_123


sander_123

Download hier de mac-versie van BrouwVisie:

http://www.filefactory.com/file/ce20545/n/BrouwVisie.zip

Iemand anders met een mac die dit bestand wil downloaden + uitpakken + uitvoeren?


EDIT: wat een onzin die filefactory large file upload... ik heb het bestand aan Oscar gestuurd, dus binnenkort te downloaden op BrouwVisie.nl denk ik...

@

Wineskin "port" je programma niet naar MacOS. Het verpakt het simpelweg in een executable (of hoe heet dat onder OS/X).
In die executable worden alle benodigde Windows componenten mee verpakt om het programma uitvoerbaar te maken.
In principe is het hetzelfde ls Wine gebruiken, maar dan zonder Wine te moeten instaleren.

CiteerWhile there is a lot to Wineskin, at its core it runs Windows™ software by using Wine (www.winehq.org), which is a re-implementation of the Win32 API for non-Windows™ operating systems.

Geen port dus, maar gewoon Wine. Alleen een stuk eenvoudiger voor de gebruiker.

Oscar

Citaat van: @ op 06-10-2011  21:55 uWineskin "port" je programma niet naar MacOS. Het verpakt het simpelweg in een executable (of hoe heet dat onder OS/X).
In die executable worden alle benodigde Windows componenten mee verpakt om het programma uitvoerbaar te maken.
In principe is het hetzelfde ls Wine gebruiken, maar dan zonder Wine te moeten instaleren.

Geen port dus, maar gewoon Wine. Alleen een stuk eenvoudiger voor de gebruiker.

Ik denk dat we daarmee bereikt hebben wat wineshin ook wil... zonder extra software een Windows programma voor MAC-OS kunnen verspreiden.

En ik ben serieus heel erg blij dat dit nu mogelijk is... :groots: :groots: :groots:

Denniz

Ik ben aan het proberen om BrouwHulp te draaien op mijn MacBook via wine/wineskin. Tot nu toe een fiasco.
Als ik wineskin gebruik krijg ik zodra ik de executable probeer te laden krijg de melding: No new executables found.
Als ik Wine gebruik werkt het ook niet, in de log vind ik verschillende problemen zoals problemen met het vinden van de freetype font library.

Heeft iemand ervaring met het draaien van BrouwHulp via wine/wineskin? Welke specifieke instellingen vraagt BrouwHulp?

Lotje

Wij gebruikten BrouwVisie op de mac mbv Wineskin.
Sinds de laatste update van apple werkt dit echter niet meer... Wineskin kan deze software-update niet vertalen. Je kan wel een ander programma kopen waarmee je windowsapplicaties om kan zetten naar een Mac, maar dit kost € 90. (weet niet of ik het helemaal juist vertel/vertaal, geen ict achtergrond)
Ik ben nu op zoek naar een ander alternatief voor de brouwsoftware.

Succes ermee!

Staple


Bennemans

Citaat van: Staple op 30-12-2019  12:40 uvirtualbox werkt hier prima.
Ook na de update naar Catalina?

Staple

Ik update (nog) niet naar Catalina, maar ik zie dat door die update een hoop software meer moeilijkheden heeft met de beveiliging en 32 bit ondersteuning. Ik kan je daar helaas niet mee helpen.
Ik zou zeggen: probeer het uit en laat het ons weten.

Arthur B

Sterker, 32-bit ondersteuning vervalt compleet. Verouderde software is makkelijk herkenbaar aangezien het vorige OS daar al waarschuwingen voor gaf.

Ook voorafgaand aan de Catalina update verschijnt een lijst met niet functionerende geïnstalleerde software...

lier

Ik gebruikte altijd cross-over, maar werkt ook niet meer sinds de update naar Catalina, ik ben inmiddels over naar brewfather, dat is webbased en werkt altijd. kost geloof ik 12,50 per jaar dus daar ga je ook niet aan failliet

Arthur B

Citaat van: Lotje op 30-12-2019  11:59 uWij gebruikten BrouwVisie op de mac mbv Wineskin.

Je kan wel een ander programma kopen waarmee je windowsapplicaties om kan zetten naar een Mac, maar dit kost € 90.

Ik denk dat je Parallels bedoelt (dat is dan nog exclusief Windows licentie). Er zijn ook goedkopere alternatieven zoals CrossOver (de laatste versie is Catalina compatible): https://www.codeweavers.com

Daar is ook een gratis testversie van...

Arthur B

Citaat van: lier op 30-12-2019  20:12 uIk gebruikte altijd cross-over, maar werkt ook niet meer sinds de update naar Catalina, ik ben inmiddels over naar brewfather, dat is webbased en werkt altijd. kost geloof ik 12,50 per jaar dus daar ga je ook niet aan failliet

CiteerI am excited that we have released CrossOver 19 and we are providing support for 32 bit Windows applications on an operating system with no 32 bit libraries - our own Christmas Miracle.

https://www.codeweavers.com/about/blogs/jwhite/2019/12/10/celebrating-the-difficult-the-release-of-crossover-19

hans100w

Virtualbox met Windows 7 op Catalina draait bij mij goed.

Lotje

Wat een boel reacties, leuk om te lezen.
Ik ben inmiddels over naar Brewfather, ook een prima programma en beter voor mij en mijn laptop omdat ik dan niet zelf hoef te knutselen met software en zo.... Ook fijn om tijdens het brouwen mijn telefoon te kunnen gebruiken om waardes in te voeren.
Ben heel benieuwd wat Denniz uiteindelijk heeft gedaan.

trebvuister

Ik draai sinds een week BrouwHulp via wineskin op de Mac. Vrijwel geen problemen. 1x vastgelopen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.