Siliconen slang bij Instrulabo

Gestart door Jacques, 01-10-2011 17:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Instrulabo in Udenhout is en firma waar we een aantal zaken voordelig kunnen kopen. Bijvoorbeeld grote Erlenmeyers.

Ze hebben ook voordelig siliconen slang kwam ik gisteren achter. Houd er wel rekening mee dat de prijzen exclusief BTW zijn en dat er ook nog verzendkosten bij komt of je moet toevallig in de buurt wonen.

12345

Citaat van: Jacques op 01-10-2011  17:16 uInstrulabo in Udenhout is en firma waar we een aantal zaken voordelig kunnen kopen. Bijvoorbeeld grote Erlenmeyers.

Ze hebben ook voordelig siliconen slang kwam ik gisteren achter. Houd er wel rekening mee dat de prijzen exclusief zijn en dat er ook nog verzendkosten bij komt of je moet toevallig in de buurt wonen.

Dank! Wist ik niet. Maar je moet inderdaad in de buurt wonen, want hun verzendkosten zijn tamelijk gepeperd, ik dacht minimaal een tientje...
Misschien heb je je vergist? inw 8.0 mm wand 1.6 mm kost per meter 24,- Euro!!! Hallo, dat kost bij de Brouwmarkt een Euro of 6!
Of mis ik iets????

Jacques

Ja, je mist wat! Je moet meer naar beneden scrollen.
Dan kom je uit bij een hele grote collectie aan goedkope siliconen slangen.
Bijvoorbeeld 9 X 13 mm voor € 3,46 excl BTW.

En die verzendkosten zijn plat. Dat wil zeggen dat ze steeds € 10 rekenen. Als je een Erlenmeijer, siliconen slang en een magneetroerder tegelijk koopt dan hoef je nog steeds niet meer van € 10 aan verzendkosten af te rekenen.
Maar het zou wel goed zijn als ze met een ander tarief gaan werken. Eentje die meer rekening houdt met het gewicht en en de omvang van de verzending.

12345

Je hebt gelijk.

9x13:   3,46 excl, 4,08 incl  Brouwmarkt 5,50 incl
10x14: 3,76 excl, 4,44 incl  Brouwmarkt 5,95 incl

Dat scheelt inderdaad.

John

Wat is dan het verschil tussen WATSON-MARLOW en de gewone slangen? Volgens mij verkopen ze niet de gewapende slangen. Heb begrepen dat die ook met doorvoeren van hete vloeistof niet zo snel ombuigen... Neem overigens aan dat het 1e getal de dikte van de slang (wand) is en de 2e waarde de (binnen)diameter,

Jacques

Watson-Marlow slangen worden gebruikt in dure slangenpompen. Die hebben wij niet nodig. Gewone siliconen slangen zijn prima voor ons. De eerste waarde is de diameter van de binnenkant, de tweede de diameter van de buitenkant.
9 X 13 betekent dat de slang een wand heeft van 2 mm.

John


Raymond293

Nou heb ik drie weken geleden spullen daar besteld en betaald...maar nog steeds niks binnen.
Levertijden ben ik nog niet echt enthousiast over!

Het was overigens ook geen spannende bestelling, een paar slangen, erlenmeyers en roervlo's, dat zou toch op voorraad moeten liggen?

Naja, ik ben een geduldig man gelukkig :)

Jacques

Dit soort spullen hebben ze inderdaad op voorraad. Als je nog niets geleverd hebt gekregen zou ik ze bellen. Zelf haal ik de spullen die ik besteld op en dat kan bijna altijd binnen twee dagen na de bestelling.

Raymond293

Zal ze maandag even bellen inderdaad :)

Raymond293

Ze waren aan het wachten op de erlenmeyer, bestelling komt deze week binnen.
Wel aardige mensen overigens, ze staan je goed te woord!

orangeloo

Waarschijnlijk omdat ik hun voorraad 6 weken geleden heb op gekocht.  :brouwen:

Raymond293

Grrrr, door jou zit ik dus al 3 weken te wachten...  :bokser:




;D



Wel mooie erlenmeyers hoor, die gaan goed gebruikt worden!

Jacques

Citaat van: Raymond293 op 03-10-2011  08:52 uZe waren aan het wachten op de erlenmeyer, bestelling komt deze week binnen.
Wel aardige mensen overigens, ze staan je goed te woord!

Ook ik heb alleen prettige ervaringen met deze firma vandaar dat ik wat verbaasd was.
Het runnen van een webwinkel is echter niet hun sterkste kan. Qua doorzoekbaarheid door zoekrobots en verzendkosten kan het allemaal en stuk beter.Wel jammer want hun prijzen zijn scherp.

EBC

ik heb laatst ook goedkope siliconenslangen gekocht. Ik ga dat niet meer doen.

De slangen zoals ik die gewend ben zijn stroef. Die ik nu heb gekocht zijn glad en veel minder elastisch. Niks zo erg als een gladde stugge slang. Je voelt het kwaliteitsverschil.

Jacques

Citaat van: EBC op 03-10-2011  20:18 uik heb laatst ook goedkope siliconenslangen gekocht. Ik ga dat niet meer doen.

De slangen zoals ik die gewend ben zijn stroef. Die ik nu heb gekocht zijn glad en veel minder elastisch. Niks zo erg als een gladde stugge slang. Je voelt het kwaliteitsverschil.

We weten dat jij voor kwaliteit gaat en ook iets dieper in de portemonnee gaat dan de gemiddelde hobbybrouwer.
De slang die ik afgelopen week gekocht heb was zeker nier stug. Hij had wel een dunnere wand dan de slang die ik al een tijd gebruik.

Kleine_Schriek

Citaat van: EBC op 03-10-2011  20:18 uik heb laatst ook goedkope siliconenslangen gekocht. Ik ga dat niet meer doen.

De slangen zoals ik die gewend ben zijn stroef. Die ik nu heb gekocht zijn glad en veel minder elastisch. Niks zo erg als een gladde stugge slang. Je voelt het kwaliteitsverschil.
Ja die dunne klappen gelijk dubbel als ze enige bocht moeten maken. Heb gelukkig ook nog een wat stuggere, betere kwaliteit.

Jacques

Het mooie van InstruLabo is dat ze een zeer uitgebreid assortiment aan siliconen slangen hebben. Je kunt dus kiezen welke wanddikte je wilt hebben. En de prijzen blijven scherp.

Kleine_Schriek

Citaat van: Jacques op 03-10-2011  20:56 uHet mooie van InstruLabo is dat ze een zeer uitgebreid assortiment aan siliconen slangen hebben. Je kunt dus kiezen welke wanddikte je wilt hebben. En de prijzen blijven scherp.
Dat is mooi. Dan ga ik live een keer langs, kan ik voelen  ;D

Wscherphof

Citaat van: Jacques op 03-10-2011  20:56 uJe kunt dus kiezen welke wanddikte je wilt hebben.

Wat is dan eigenlijk een mooie wanddikte? Qua buigen zonder knikken.

Jacques

Citaat van: Wscherphof op 03-10-2011  21:00 uWat is dan eigenlijk een mooie wanddikte? Qua buigen zonder knikken.

Dat ligt aan de doorsnede van de slang. Bij een grotere doorsnede (boven de 10 mm) kun je denk ik het beste een wanddikte hebben van 3 mm. De slang die ik gekocht heb is dus vrij dun. Voor mij geen probleem omdat ik geen echte bochten te nemen heb.

John

Heb ooit gelezen dat gewapende slangen (met en soort vlechtwerk van touw of zo) beter geschikt zijn? Iemand ervaring daarmee?

Jacques

Citaat van: John op 08-11-2011  21:24 uHeb ooit gelezen dat gewapende slangen (met en soort vlechtwerk van touw of zo) beter geschikt zijn? Iemand ervaring daarmee?

Die hebben weekmakers en alleen voedselveilig als ze gebruikt worden bij temperaturen onder de 60 ºC. Voor hete vloeistoffen zoals gekookt wort zijn ze dus niet geschikt.

Edgar

John, als je gewapende siliconenslangen bedoelt: die zijn geweldig, vouwen nooit dubbel, zeer sterk. Ik heb er een paar en gebruik ze vaak met veel plezier.

Ze zijn wel nogal duur.

EBC

Ik denk, maar weet niet, dat gewapende slang minder rekbaar is. Een voordeel van siliconenslang is dat het zeer elastisch is en dus gemakkelijk om een buis kan worden geschoven. Met gewapende slang is de diametervariatie wellicht minder.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.