Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Seizoenale Wyeast-gist  (gelezen 6599 keer)

Jupiler

• Gast
Seizoenale Wyeast-gist
« Gepost op: 25-11-2004 22:42 u »
Heeft er iemand van jullie ervaring met de zogenaamde seizoensgebonden gisten van Wyeast? ? Vooral de 3538 Leuven Pale Ale Yeast en de 3822 Dutch Castle Yeast spreken me wel aan. Welk bier brouw je ermee of bestaan er loperrecepten om ze eens uit te proberen?
alvast bedankt  :brouwen:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hopmans

• Super lid
  • Land: nl
Re: seizoenale Wyeast-gist
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2004 21:28 u »
Hey Juppie,

De 3538 Leuven Pale Ale Yeast gebruik je met name voor de Belgische bruine bieren
(dubbeltjes en zo).

De 3822 Dutch Castle Yeast weet ik niet. Ik ken geen Nederlands kasteelbier.
( Weten de Amerikanen meer als ons  :laugh: )

Maar goed het woordje "Snack" (Van snackbar) is van oorsprong een Nederlands woord voor hapje.
Hebben de Engelsen in Nieuw Amsterdam van ons overgenomen.
Wij zijn het woord vergeten. En nu komt het uiteindelijk weer bij ons terug via de huidige Amerikanen.  :lessmile:

Dus misschien hebben we ooit een soort kasteelbier gehad. En komt het weer terug op dezelfde manier.  :D

Op de volgende link staan de omschrijvingen van deze gisten.
Ook wel interesant voor de overige forumleden. Er staan er echt een hoop op.

http://www.brew-monkey.com/brewschool/yeast/allyeast.php

Groetjes,

Hoppie

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: seizoenale Wyeast-gist
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2004 21:53 u »
Goeie link, Hoppie! Bedankt.

Tags: gist Wyeast