Tags

Gestart door Raymond293, 10-09-2011 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Citaat van: Raymond293 op 08-10-2011  20:50 uSorry maatje, kon toch niet laten om dit nog een keertje te quoten ;D
Soms heb ik wel goede ideeën...hahaha

 :biersmile:

Hopmans

Welliswaar haak ik af:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,18581.msg274610.html#msg274610

Blijkbaar kan ik alleen in de ik-vorm schrijven.  :weetniet:

Ik wens ieder veel succes met het vullen van de wiki.


JayDie

Ik raak wat bekender met de tags, maar er zijn m.i. nog teveel dubbele. Bijvoorbeeld: "Platenkoeler" / "Wort koelen koeler". Soms is het ook lastig waarop je bij dit onderwerp nou moet zoeken: platenkoeler, wortkoeler, platenwisselaar, warmtewisselaar.

Wellicht een soort hiearchie, taxonomie, synoniemen?


...er is vast veel over nagedacht, maar voor een nieuweling werkt het nog niet helemaal lekker... Kan men zelf tags toevoegen, anders dan - zoals ik begrijp - bij het nieuw aanmaken van een topic?

seed7

Citaat van: JayDie op 07-01-2014  09:27 uIk raak wat bekender met de tags, maar er zijn m.i. nog teveel dubbele. Bijvoorbeeld: "Platenkoeler" / "Wort koelen koeler". Soms is het ook lastig waarop je bij dit onderwerp nou moet zoeken: platenkoeler, wortkoeler, platenwisselaar, warmtewisselaar.

En omdat het lastig is om te zoeken gebruik je voor een enkel onderwerp meerdere tags. Als de hele reeks die jij noemt allemaal bij het zelfde rijtje artikelen uit komt en bij "platenwisselaar" niet bij een Dual1210 gaat het goed.

Ingo

Jacques

Citaat van: JayDie op 07-01-2014  09:27 uIk raak wat bekender met de tags, maar er zijn m.i. nog teveel dubbele. Bijvoorbeeld: "Platenkoeler" / "Wort koelen koeler". Soms is het ook lastig waarop je bij dit onderwerp nou moet zoeken: platenkoeler, wortkoeler, platenwisselaar, warmtewisselaar.

Wellicht een soort hiearchie, taxonomie, synoniemen?


...er is vast veel over nagedacht, maar voor een nieuweling werkt het nog niet helemaal lekker... Kan men zelf tags toevoegen, anders dan - zoals ik begrijp - bij het nieuw aanmaken van een topic?

Er zit inderdaad soms een dubbeling. De tag platenkoeler is bijvoorbeeld onlangs toegevoegd omdat er over deze koeler veel gediscussieerd wordt in relatie tot het schoonmaken. Diverse topics kennen meerdere tags.
Niet ieder topic wordt getagd. Ligt ook een beetje aan of het topic wat nieuws te melden heeft. Maar het is een beetje natte vinger werk.

Gewone leden kunnen geen tags aanmaken. Dat is zo ingesteld om een wildgroei aan tags te voorkomen. Ervaring met het zelf toewijzen van tags heeft dat uitgewezen. Indien een lid van oordeel is dat een topic het verdient om getagd te worden kan daarom gevraagd worden.

De tags zijn bedoeld om een snelle toegang te geven tot de inhoud van het forum. Het gebruik van de zoekfunctie zal meer resultaten geven.

Dees Dubbel

Kan er geen tag "CCT" bijgevoegd worden? Nu bestaat er voor vergistingsvat enkel "cylinderconische tank", echt bij toeval op uitgekomen ...

Jacques

CCT is de afkorting van cylinderconische tank...

Het aantal tags wil ik niet onbeperkt uitbreiden. Ik heb namelijk gemerkt dat dan niet alle tags meer worden weergegeven in het overzicht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.