Tegen forumleden, vooral de nieuwkomers, wordt nogal eens verwezen naar de tags.
De tags zijn in potentie een goede bron van informatie, dus het is logisch om daar naar te verwijzen.
Paar punten van aandacht met betrekking tot de tags zijn de volgende,
- door de hoeveelheid tags ben je snel het overzicht kwijt
- er staat veel tegenstrijdige informatie op met betrekking tot één onderwerp, mede door bv voortschrijdend inzicht
- doordat er veel en lange onderwerpen in staan is de informatie slecht toegankelijk
Zoals ik het zie zijn de tags een geweldig idee voor weinig statische data te ordenen. Maar omdat het onderwerp bier zo divers is en zoveel inzichten kent is het lastig om zoiets te categoriseren.
Ik heb het idee dat de tags momenteel een vergaarbak is voor alle zaken die ooit op het forum besproken zijn en belangrijk zijn gevonden, maar vervolgens nooit wordt gekeken of de onderwerpen na verloop van tijd nog accuraat zijn.
Een suggestie van mij kant, we kunnen de tags gebruiken om een wiki achtige constructie op te zetten. Zodoende is de data veel beter raadpleegbaar.
Het voordeel van een wiki is dat je met versiebeheer kan werken, dus voortschrijdend inzicht is beter te documenteren. En je bent of van een onoverzichtelijke thread structuur om je gegevens te lezen. Alles duidelijk te zien in een overzichtelijk document.