Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Snel maar wat warmer of koud en langszaam Danstar Nothinham  (gelezen 1369 keer)

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Land: nl
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
Ik heb zoals aangekondigd in vorige draadjes 4 weken achter elkaar gebrouwen en telkens verse wort op de gist slurry gedaan.
De recepten waren allemaal van hetzelfde begin SG en het viel mij op dat de gist steeds sneller werd en nu zelfs in 2 dagen uitvergist is. De temperatuur liep bij de eerste batch op tot 22,8 de tweede 23,5 de derde 25,4 en nu de laatste zelfs tot 26,4.
Het jonge bier smaakt van alle batches gewoon goed geen nare ester smaakjes of ander onregelmatigheden.
Jullie snappen dat ik dit gewoon geweldig vindt niks meer wachten schudden twijfelen gewoon een snelle super vergisting die in alle gevallen is doorgegaan tot 1007.
Graag hoor ik jullie commentaar want ook ik ken de bijsmaakje van te hoge temperaturen maar dan vooral bij lichte bieren zoals blondes maar bij deze donkere dubbels is het dus schijnbaar anders.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Ronald_

• Super lid
  • Land: nl
    • vandeStreek bier
Re: Snel maar wat warmer of koud en langszaam Danstar Nothinham
« Reactie #1 Gepost op: 02-10-2011 16:38 u »
Proef je zelf smaakverschillen?

De snellere vergisting kan best komen door te veel gist enten.

Tags: