LRFokken stelt zich voor

Gestart door LRFokken, 21-08-2011 20:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LRFokken

Hallo allemaal,

Net een account aangemaakt en ik zal mij, als beschaafd persoon, dan ook maar direct voorstellen.
Ik ben Martijn en woonachtig in Usquert (Groningen). Enkele jaren geleden overgestapt van  'het pilsje in de kroeg'
naar het drinken van speciaal bier en nu dan de volgende stap: het zelf maken van bier.  Om te kijken of ik het wat
vind eerst maar eens zo'n goedkoop starterssetje gekocht en ga deze week maar eens beginnen.

Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat ik hier genoeg kan leren, dus jullie zullen me nog vaak zien.


Martijn

Jacques

Welkom Martijn!

Er is op dit forum veel te vinden. Ik raad je aan om vooral de tags te gebruiken als je op zoek bent naar bepaalde informatie. En verder is de zoekfunctie van dit forum ook heel handig.

Succes met je eerste brouw.

Kleine_Schriek

Welkom! En bezoek ook vooral eens een avond van het Groningse gilde. Weet mij nog van vroeger te herinneren (toen ik nog in Groningen woonde) dat dat altijd erg gezellig en informatief was.

Antoinette

aldo

Hoi Martijn,


Fijn, nog meer brouwers in het hoge noorden!
Hier vind je meer info over het grunneger biergilde: http://www.biergildegroningen.nl/index.htm
De gilde-avonden zijn elke 2de woensdag in de maand vanaf 8 uur in het oude RKZ in Groningen.

Rob de brouwer

Hallo en welkom!

Succes met het brouwen, het is een zeer leuke interessante hobby!
groeten of groet'n
Rob

LRFokken

Bedankt voor de welkom! Ik zat er inderdaad aan te denken om eens bij het Groninger gilde langs te gaan.

DP

 :biersmile:

Dag Martijn welkom op het forum

groet,
DP  :degroeten:

Albertus

Citaat van: LRFokken op 21-08-2011  20:16 uIk ben Martijn en woonachtig in Usquert (Groningen).

Welkom op het forum. Jij moet wel de meest noordelijke brouwer van Nederland zijn.

Bert

Johannes

Citaat van: Albertus op 22-08-2011  17:07 uWelkom op het forum. Jij moet wel de meest noordelijke brouwer van Nederland zijn.

Bert

Bijna, Ameland ligt net iets noordelijker  ;)

Welkom, ik kan ook het Groninger gilde aanraden. Het RKZ is ook vast sfeervoller dan de vorige locatie.

LRFokken

Ik ga de eerstvolgende avond eens langs bij het Groninger gilde. Direct ook maar even kijken of ik eens bij een hobbybrouwer in de buurt kan meekijken hoe het gehele proces in zijn werk gaat.

Herman

Hallo Martijn,

Welkom en uiteraard ook van harte welkom bij het Grunneger gilde. Ik ben zelf ook ooit vanuit interesse voor speciaalbier, op mijn 18e of 19e, begonnen met bier brouwen. Het verveelt nog steeds niet kan ik zeggen. We hebben een ander gildelid in Usquert, al zit hij nu in Canada. Dat was anders leuk meekijkmateriaal geweest.

LRFokken

Toen ik het over meekijken had, had ik niet verwacht dat ik dat zo dichtbij kon doen ;-). Mijn eerste blikbrouwsel zit nu in het gistingvat (een lek vat natuurlijk, zoals dat schijnbaar hoort bij een starterspakket) en de 14e kom ik zeker even kijken of het gilde iets voor mij is!

RobinB

Hé!
Woont/de RenéK niet ook in Usquert? Of in ieder geval z'n broer nog wel! ;)
Kan je misschien eens een kijkje nemen bij ervaren brouwers in hetzelfde dorp.

LRFokken

Citaat van: RobinB op 29-08-2011  21:56 uHé!
Woont/de RenéK niet ook in Usquert? Of in ieder geval z'n broer nog wel! ;)
Kan je misschien eens een kijkje nemen bij ervaren brouwers in hetzelfde dorp.

Dat je dat weet, zo helemaal uit Maastricht ;-) Het zou mooi zijn als ik in het dorp kan kijken. In Groningen zelf zou ik natuurlijk ook helemaal niet erg vinden. Hoe meer kijken, hoe meer je leert ;-)
In ieder geval komt er een zelfgemaakt filter en koelspiraal. Even kijken hoeveel koper vandaag de dag kost. Ben druk bezig met zelf het spul in elkaar knutselen (blijft leuk).

RobinB

René zit momenteel nog in Canada, maar zat daarvoor (net als ik) ook bij het Groningsch Gilde, vandaar! :)
Z'n broer is echter nog hier, minder actief, maar misschien is er via het gilde wat te regelen?

Succes!
:duimop:

LRFokken

Ik ben benieuwd! Nog 2 week en dan zal ik eens een kijkje bij het gilde nemen.

LRFokken

Wegens grote studiedrukte een aantal maand niet op het forum geweest. Zie al dat ik veel heb gemist, dus zal hier en daar een beetje bij gaan lezen.

Wat er in de afgelopen maanden is gebeurd:
- Studie is bijna af, volgende maand studeer ik af
- Helaas geen contractverlenging gekregen, waardoor ik nu werkloos thuis ben. Bierbrouwen wordt dus behelpen ;-)
- De tripel die een tijd geleden is gebrouwen smaakte heerlijk, er zijn nog een paar flesjes over. Top werk voor een eerste keer
- Deze maand heeft mijn 'zwager' met zijn vriendin een huis gekocht. In de loop van de tijd toveren wij de zolder om in een bierbrouwzolder.
- De tuin is weer voorjaarsklaar, ik zit er aan te denken om dit jaar hop te gaan verbouwen waar ik normaal stokbonen heb. Een ander
idee is tegen de muur van het huis aan of bij mijn 'schoonouders' op de boerderij een stuk land inpikken.

Ik ben wat van plan en zal hier dan ook weer vaker komen rondhangen. Mochten jullie me gemist hebben, ik ben er weer!

Kleine_Schriek


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.