100% Niet eens !! Als er zo'n bedrijf komt moeten ze wel een flinke keuze in gisten hebben natuurlijk ! met slechts 10 gisten in je assortiment ben je natuurlijk niet serieus als gistleverancier bezig vind ik (Hoewel de korrel gisten leveranciers dat ook niet hebben, maar dat ligt iets anders denk ik). Dus gewoon aanbieden wat er beschikbaar is. Veel keuze is beter , mits de informatie verstrekking goed is !!
De vergelijking gaat een beetje mank, maaaarrr. Ik herinner me nog een heel klein Expert-winkeltje in Utrecht. Onze magnetron was kapot en we moesten een nieuwe. In deze winkel hadden ze 3 magnetron types te koop: een goedkope, een dure en een ertusssen in. In elk segment gewoon een goede keuze. Ik vond het wel handig, ik hoefde me niet door een woud van mogelijkheden heen te kiezen.
Waar ik heen wil, gisten die minder zijn hoeven niet in het assortiment. De keuze is bij gisten niet zo eenvoudig, smaken verschillen nou eenmaal,en de ene gist werkt beter voor de een dan de ander, maar er is denk ik wel een basis set van gisten mogelijk die een heel interessant assortiment zou vormen: Belgische ardennen, Weihenstephaner,trapist, konink, saison dupont, etc, zou ik bijvoorbeeld een aardig setje vinden.