Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Tapatalk  (gelezen 26491 keer)

Offline Underdike

• Super lid
  • Land: nl
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
Re: Tapatalk
« Reactie #50 Gepost op: 04-04-2017 23:44 u »
Zullen we op houden met jammeren ?
Jacques moet een forum in de lucht houden en heeft de sponsoring daarvoor nodig... einde discussie.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mathijsz

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #51 Gepost op: 04-04-2017 23:55 u »
Zullen we op houden met jammeren ?
Jacques moet een forum in de lucht houden en heeft de sponsoring daarvoor nodig... einde discussie.
Sinds wanneer mag een mening hier niet meer gedeeld worden?

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #52 Gepost op: 05-04-2017 07:12 u »
Voordeel van Tapatalk is dat je alle fora kunt volgen in 1 app. Als alle fora weggaan uit Tapatalk moet ik dus 6 of 7 tabbladen bookmarken en op de Frontpagina zetten. Maar alles went snel en de schoorsteen bij Jacques moet ook blijven roken natuurlijk.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #53 Gepost op: 05-04-2017 09:26 u »

Zeker mag je jou mening hier ventileren! Vind het zelf alleen een zinloze discussie (mijn mening ;)). Zoals de huidige structuur is, is het forum opgebouwd voor gebruik op een desktop/laptop/etc en is het nog niet mobile first. Dat je het relatief makkelijk kunt benaderen via een webbrowser is een extra optie, niet de core business!

Werk zelf als consultant bij softwareleverancier: ook daar is 'mobile first' een hot item. Onze nieuwe interface maakt dit zonder problemen mogelijk om het via een tablet o.i.d. te gebruiken, ik denk echter dat het nog voor minder dan 5% gebruikt wordt, dit terwijl klanten al jaren schreeuwen om 'mobile first'.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #54 Gepost op: 05-04-2017 10:26 u »
Zeker mag je jou mening hier ventileren! Vind het zelf alleen een zinloze discussie (mijn mening ;)). Zoals de huidige structuur is, is het forum opgebouwd voor gebruik op een desktop/laptop/etc en is het nog niet mobile first. Dat je het relatief makkelijk kunt benaderen via een webbrowser is een extra optie, niet de core business!

Werk zelf als consultant bij softwareleverancier: ook daar is 'mobile first' een hot item. Onze nieuwe interface maakt dit zonder problemen mogelijk om het via een tablet o.i.d. te gebruiken, ik denk echter dat het nog voor minder dan 5% gebruikt wordt, dit terwijl klanten al jaren schreeuwen om 'mobile first'.
Ik vond de reactie van Underdike nogal kortaf en inhoudsloos. Ik zelf ben afgestudeerd als web-/interaction designer en inmiddels werkzaam als front end developer. Ik leef dus in dit wereldje en ken de belangen van websites met een prettige UX, die ook nog eens mobile-friendly zijn. Zelfs Google geeft prioriteiten in de zoekresultaten aan websites die hier aan voldoen. Jacques geeft zelf ook aan dat hij nog niet in het bezit is van een smartphone, wat mij betreft dus geen zinloze maar een gezonde discussie.

Tapatalk had gewoon wat meer voordelen qua gebruik. Nu was dat voor mij alleen een app zodat ik het forum makkelijker kon bereiken/gebruiken, mocht er een andere app voor op de markt komen zal ik die in gebruik nemen. Wanneer je op het web zit zal je toch mee moeten gaan met de tijd, of dit nou nu gebeurt of pas over 5/10 jaar.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #55 Gepost op: 05-04-2017 10:51 u »
Ik vond de reactie van Underdike nogal kortaf en inhoudsloos. Ik zelf ben afgestudeerd als web-/interaction designer en inmiddels werkzaam als front end developer. Ik leef dus in dit wereldje en ken de belangen van websites met een prettige UX, die ook nog eens mobile-friendly zijn. Zelfs Google geeft prioriteiten in de zoekresultaten aan websites die hier aan voldoen. Jacques geeft zelf ook aan dat hij nog niet in het bezit is van een smartphone, wat mij betreft dus geen zinloze maar een gezonde discussie.

Tapatalk had gewoon wat meer voordelen qua gebruik. Nu was dat voor mij alleen een app zodat ik het forum makkelijker kon bereiken/gebruiken, mocht er een andere app voor op de markt komen zal ik die in gebruik nemen. Wanneer je op het web zit zal je toch mee moeten gaan met de tijd, of dit nou nu gebeurt of pas over 5/10 jaar.

Met zinloos bedoelde ik niet je bijdrage, maar de kans/haalbaarheid om iets om te kunnen buigen ;).

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #56 Gepost op: 05-04-2017 12:43 u »
Omdat er in 2 of 3 topics zoveel gejammerd wordt dat IK 't bijna zielig voor Jacques begint te gaan vinden.
De beste man doet z'n best, en geeft duidelijk aan dat Tapatalk teveel geld kost & hij niet zonder de reclame-inkomsten het forum in de lucht kan houden... en nog wordt er geklaagd.
Als mensen opbouwende & positieve ondersteuning geven is dat natuurlijk OK... maar het lijkt erop dat mensen niet allemaal beseffen dat het 'maar een hobby is, en dat we 't niet tegen de helpdesk van de Ziggo hebben.
Als jij daar niet toe behoort, dan hoef je je niet aangesproken te voelen...

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #57 Gepost op: 05-04-2017 16:23 u »
Omdat er in 2 of 3 topics zoveel gejammerd wordt dat IK 't bijna zielig voor Jacques begint te gaan vinden.
De beste man doet z'n best, en geeft duidelijk aan dat Tapatalk teveel geld kost & hij niet zonder de reclame-inkomsten het forum in de lucht kan houden... en nog wordt er geklaagd.
Als mensen opbouwende & positieve ondersteuning geven is dat natuurlijk OK... maar het lijkt erop dat mensen niet allemaal beseffen dat het 'maar een hobby is, en dat we 't niet tegen de helpdesk van de Ziggo hebben.
Als jij daar niet toe behoort, dan hoef je je niet aangesproken te voelen...
Dan moeten we het forum maar sluiten. Alles is al meerdere malen gevraagd in diverse topics en alles is al meerdere malen, al dan niet op verschillende wijze, beantwoord. En dan heeft Jacques ten minste weer tijd voor een fatsoenlijke hobby.  ;)

Offline breda82

• Vol lid
  • Land: 00
  • Just experiment
« Reactie #58 Gepost op: 05-04-2017 18:53 u »
Ik mis Tapatalk heel erg, veel beter als een mobiel thema zeker als je meerdere fora bezoek maar goed het is niet anders en ben al lang blij dat dit forum bestaat.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #59 Gepost op: 05-04-2017 19:01 u »
Dan moeten we het forum maar sluiten. Alles is al meerdere malen gevraagd in diverse topics en alles is al meerdere malen, al dan niet op verschillende wijze, beantwoord. En dan heeft Jacques ten minste weer tijd voor een fatsoenlijke hobby.  ;)
OK... ik wist niet dat dit forum ging over dat Jacques' gevoel voor aesthetic & functionaliteit bijschaven behoeft.
Dan zal ik me aanpassen : Ik kom aan mijn hobbybrouwen.nl-trekken door midden onderaan op "desktop layout" te klikken... de oldschool pc-instelling werkt prima op mijn veels te grote iPhone ;D

***pakt biertje & gaat bier-gerelateerde topics lezen***

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #60 Gepost op: 05-04-2017 22:02 u »
Voordeel van Tapatalk is dat je alle fora kunt volgen in 1 app.

Er zijn meer fora die Tapatalk de rug toekeren. Het Vlaams Hobbybrouw Forum is dit forum voorgegaan. Mijn vermoeden is dat er nog veel meer fora zullen volgen als gevolg van de manier waarop Tapatalk met de belangen van beheerders van fora omgaan. Met andere woorden door hun agressieve verdienmodel snijden ze in hun eigen vlees.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #61 Gepost op: 05-04-2017 22:14 u »
Jacques geeft zelf ook aan dat hij nog niet in het bezit is van een smartphone, wat mij betreft dus geen zinloze maar een gezonde discussie.

Pardon. Dat heb ik nooit geschreven. Al vele jaren ben ik in het bezit van een smartphone (Android) en een tablet. Daarnaast heeft mijn werkgever mij ook een iPhone in bruikleen gegeven en wordt dat abonnement betaald door mijn werkgever. Overdag loop ik dus zelfs met twee smartphones rond... En tijdens besprekingen heb ik altijd mij tablet bij me.

Dit betekent echter niet dat ik het forum de hele dag volg via mijn telefoon. Ten eerste moet er dan gewerkt worden en en ten tweede vind ik het jammer dat niet alle functionaliteiten van het forum makkelijk beschikbaar zijn via je telefoon. Ook Tapatalk heeft de nodige beperkingen. Dat geldt zeker voor een beheerder die veel meer schermen en functionaliteiten tot zijn beschikking heeft in de desktop templates.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #62 Gepost op: 05-04-2017 23:38 u »
Pardon. Dat heb ik nooit geschreven. Al vele jaren ben ik in het bezit van een smartphone (Android) en een tablet. Daarnaast heeft mijn werkgever mij ook een iPhone in bruikleen gegeven en wordt dat abonnement betaald door mijn werkgever. Overdag loop ik dus zelfs met twee smartphones rond... En tijdens besprekingen heb ik altijd mij tablet bij me.

Dit betekent echter niet dat ik het forum de hele dag volg via mijn telefoon. Ten eerste moet er dan gewerkt worden en en ten tweede vind ik het jammer dat niet alle functionaliteiten van het forum makkelijk beschikbaar zijn via je telefoon. Ook Tapatalk heeft de nodige beperkingen. Dat geldt zeker voor een beheerder die veel meer schermen en functionaliteiten tot zijn beschikking heeft in de desktop templates.
Ah oke, dat is dan mijn fout. Hoogstwaarschijnlijk heb ik jou dan verward met een ander die benoemde dat diegene niet de hele dag met een smartphone op zak liep. Dat topic ging ook over het gebruik van Tapatalk. Mocht ik ergens bij kunnen helpen, als front end developer zijnde, dan hoor ik dat graag uiteraard. :)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #63 Gepost op: 09-04-2017 16:23 u »
Omdat de tabellen van de recepten niet goed worden weergegeven in de mobiele lay-out heb ik Tapatalk zo juist weer ingeschakeld. Dat was niet van harte. Want echt blij word ik als beheerder niet van Tapatalk.
Overigens werkt ook de mobiele lay-out ook. Voor die lay-out heb ik een licentie betaald en ik heb bij de ontwikkelaar gevraagd of hij het zo kan maken dat de tabellen wel volledig zijn te zien. Hij is dat aan het onderzoeken.

Het grote voordeel van het mobiele template ten opzichte van Tapatalk is dat er meer functionaliteiten tot je beschikking staan. Het is heel makkelijk om van de mobiele lay-out naar de desktop lay-out te gaan, bijvoorbeeld voor het bekijken van de ledenkaart. Dat gaat met Tapatalk niet. Maar ook andere functionaliteiten zijn zo beschikbaar zoals het uploaden van foto's. Tapatalk biedt ook de mogelijkheid van het uploaden van foto's maar het is wachten totdat ze daar geld voor vragen... En als er niet betaald wordt dan zullen de foto's waarschijnlijk verdwijnen.

Overigens kreeg ik vandaag een mailtje van Tapatalk dat ze geconstateerd hadden dat Tapatalk niet meer werkte op Hobbybrouwen.nl. Of ze konden helpen. Ze willen echt geen euro missen... En dat ten koste van de eigenaren van de fora want die krijgen amper een vergoeding voor de advertenties die Tapatalk plaatst. Terwijl de Google advertenties waarvan een beheerder wel wijzer van wordt niet wordt weergegeven.

Offline RobPh

• Junior lid
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 09-04-2017 16:51 u »
Ik denk dat zowel Tapatalk en de mobiele weergaven hun voor en nadelen hebben. Een nieuwe Layout is vaak een kwestie van wennen en voor je het weet kun je niet meer zonder.

Ik begrijp hieruit ook dat de financiering van dit mooie en handige forum erg krap is.

Misschien zeg ik nu iets geks, maar zou het een goed idee zijn om een donatie-pagina aan te maken waar mensen vrijwillig een financiŽle bijdrage kunnen doen? Of gaat dit te ver?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #65 Gepost op: 09-04-2017 17:03 u »
Misschien zeg ik nu iets geks, maar zou het een goed idee zijn om een donatie-pagina aan te maken waar mensen vrijwillig een financiŽle bijdrage kunnen doen? Of gaat dit te ver?

Een donatie is meestal eenmalig. Het mooie van de Google advertenties is dat deze steeds weer getoond worden en inkomsten genereren. Maar dan moet niet iedereen Tapatalk gebruiken waarbij de reclame-inkomsten bijna geheel naar Tapatalk gaan. Tapatalk heeft het goed voor elkaar. Eerst hebben ze het zeer aantrekkelijk gemaakt om deze plugin te installeren. Omdat zo veel foumbeheerders met hen in zee zijn gegaan hebben we een groot platform gecreŽerd. Nu willen ze steeds meer oogsten. Dat doen ze op een tamelijk agressieve manier. Alle reden om ze zo veel mogelijk de rug toe te keren.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #66 Gepost op: 09-04-2017 22:42 u »
Ik kreeg vandaag weer pushberichten van tapatalk. Ik begrijp dat hij weer aanstaat. Zelf heb ik ook een haat liefde verhouding met tapatalk. Soms kleden ze de gratis functionaliteit uit en dan werkt het niet lekker. Ben blij dat beide dus ook de mobiele versie werken. Ik zag de recepten in de mobiele versie juist goed en niet goed in tapatalk.

Verstuurd jaja ik zet de handtekening weer uit

Offline Coen

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
« Reactie #67 Gepost op: 09-04-2017 22:47 u »
Ik begrijp dat niets voor niets is, maar als ik het forum kan lezen via welk programma dan ook zonder advertenties zou ik daar best een jaarlijkse donatie voor over hebben.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #68 Gepost op: 09-04-2017 23:07 u »
Ik kreeg vandaag weer pushberichten van tapatalk. Ik begrijp dat hij weer aanstaat. Zelf heb ik ook een haat liefde verhouding met tapatalk. Soms kleden ze de gratis functionaliteit uit en dan werkt het niet lekker. Ben blij dat beide dus ook de mobiele versie werken. Ik zag de recepten in de mobiele versie juist goed en niet goed in tapatalk.

Het mobiele thema staat ook aan.

Daar krijg je de grotere tabellen niet volledig te zien.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om het lettertype te verkleinen. Ik heb hierna gezocht maar deze mogelijkheid in de CSS bestanden (nog) niet gevonden.

Offline crazyjopje

• Vol lid
« Reactie #69 Gepost op: 09-04-2017 23:39 u »
Oh ik ben blij dat Tapatalk weer aanstaat...
Mag ik vragen wat de (misgelopen) kosten zouden zijn om Tapatalk draaiende te houden?
Ik ben best bereid daar iets aan mee te betalen...

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2017 00:33 u »

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om het lettertype te verkleinen. Ik heb hierna gezocht maar deze mogelijkheid in de CSS bestanden (nog) niet gevonden.
De font-size verkleinen voor de tabellen is denk ik niet de meest passende oplossing voor dit probleem. Een tabel met bijvoorbeeld 10 kolommen zou dan ook nog niet op een mobiel beeldscherm passen.

Een andere makkelijke manier om dit probleem op te lossen is om een extra container om een tabel te plaatsen. (dit moet in de php aangepast worden denk ik?) Deze extra container om de tabel kan ervoor zorgen dat de tabel daarbinnen horizontaal verschoven kan worden. Drie css-properties moeten aan deze container toegevoegd worden; width:100%; overflow:auto; overflow-y:auto;

Verder zijn er ook nog wat plugins beschikbaar die gebruikt kunnen worden, maar die zijn in mijn ogen niet nodig voor dit probleem. Hier te vinden.  :duimop:

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2017 06:44 u »

Aahh nu je het laat zien was het me al wel eens opgevallen dat er een stukje ontbrak maar vergeleken bij de tapatalk weergave ziet het er goed uit.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2017 21:20 u »
Oh ik ben blij dat Tapatalk weer aanstaat...
Mag ik vragen wat de (misgelopen) kosten zouden zijn om Tapatalk draaiende te houden?
Ik ben best bereid daar iets aan mee te betalen...

Zoals ik al eerder heb geschreven heeft het mijn voorkeur om de inkomsten te genereren uit advertenties. Dan betalen degenen die baat hebben bij het functioneren van dit forum de kosten.

Daarnaast ben ik niet gecharmeerd door Tapatalk door de agressieve manier waarop zij beheerders dwingen tot het betalen voor Tapatalk. Eerst steeds handtekeningen aanzetten bij elke update en vervolgens beheerders laten betalen om die niet weer te geven is geen fair handelen. Het is wachten op het het moment dat ook betaald moet worden voor de foto's die gebruikers kunnen uploaden. Ik raad iedereen af om dit te doen want je weet niet hoelang de foto's worden weergegeven.

Offline crazyjopje

• Vol lid
« Reactie #73 Gepost op: 10-04-2017 22:34 u »
In 1e instantie zijn de gebruikers...wij dus... Gebaat bij het forum...
Dat fabrikanten en leveranciers het forum zijn als een medium om reclame voor hun zaak te maken is bijkomst.wel een hele fijne omdat dit inkomsten op levert.

En ipv Tapatalk de schuld geven van de handtekening (wat hun reclame is ipv een banner zoals anderen doen.en tevens jouw punt van irritatie??)
Kun je ook de gebruikers... Zoals mijzelf bijvoorbeeld verplichten deze uit te schakelen dan wel aan te passen...

Wat de keus ook word ik en meerderen met mij zouden door verdwijnen van deze mogelijkheid minder actief op het forum (kunnen)zijn.
Teruglopende bezoekers/gebruikers is voor niemand interessant .

PS bovenstaande is natuurlijk ook op andere soortgelijke manie van forumbezoek van toepassing.

En ja de mobiele site via browser heb ik ook geprobeerd..slecht leesbaar onoverzichtelijk door ontbreken tijdlijn , laatste bericht van onderwerp...
inderdaad browser open laten zou kunnen....Alleen ik rijd heel Europa door....data?wegvallen van netwerk? Mobiele site werkt niet bepaald handig vergeleken met een app zoals bijv Tapatalk

Vandaar ook de vraag of met een bijdrage vanuit de gebruikers je bereid kan en wilt zijn deze mogelijkheden open te houden

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #74 Gepost op: 10-04-2017 22:54 u »
In 1e instantie zijn de gebruikers...wij dus... Gebaat bij het forum...
Dat fabrikanten en leveranciers het forum zijn als een medium om reclame voor hun zaak te maken is bijkomst.wel een hele fijne omdat dit inkomsten op levert.

Het in de lucht houden van dit forum en het hosten van afbeeldingen kost geld.
Steeds afhankelijk zijn van donaties is niet prettig. Of vind jij het schooien om geld zoals bij Wikipedia wel fijn?
Handiger is dat degenen die geld verdienen aan het populairder worden van de hobby betalen in de vorm van advertenties.

Citaat
En ipv Tapatalk de schuld geven van de handtekening (wat hun reclame is ipv een banner zoals anderen doen. en tevens jouw punt van irritatie??)
Kun je ook de gebruikers... Zoals mijzelf bijvoorbeeld verplichten deze uit te schakelen dan wel aan te passen...

Het punt is dat Tapatalk handtekening niets bijdraagt aan discussie en irritant is. Wat interesseert mij het wat voor mobiel iemand gebruikt. Dat het irritant is weten ze. Ze bieden een betaalde oplossing... Het heeft veel weg van chanteren van forumeigenaren. Zonder meer ongewenste praktijken.

Citaat
En ja de mobiele site via browser heb ik ook geprobeerd...slecht leesbaar onoverzichtelijk door ontbreken tijdlijn, laatste bericht van onderwerp...
inderdaad browser open laten zou kunnen... Alleen ik rijd heel Europa door....data?wegvallen van netwerk? Mobiele site werkt niet bepaald handig vergeleken met een app zoals bijv Tapatalk

Ik vind het mobiele thema via de browser beter leesbaar. Je hebt ook meer mogelijkheden.
Het probleem van de laatste berichten van het onderwerp zou de ontwerper van het thema inmiddels hebben opgelost. Net als het weergeven van tabellen. Wat bij Tapatalk een ramp is.
Maar waarom niet gewoon een bericht schrijven en vervolgens verzenden. Dan is het niet nodig om een browser steeds op te laten staan. Als je weer het forum wilt volgen open je een browser en lees je de laatste berichten.

Overigens heeft de ontwikkelaar het een en ander aangepast maar lukt het nog niet om de weergave van het mobiele thema en dat van het mobiele thema correct weer te geven op dit forum. Ik neem aan net zo slagvaardig wordt aangepast als de door mij gevraagde aanpassingen van het thema.

Tags: