Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Tapatalk  (gelezen 27340 keer)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Tapatalk
« Reactie #25 Gepost op: 06-06-2013 19:24 u »
Mijn Ipad kwam bij het openen van het forum zelf een keer met de melding dat dit SMF-gebaseerd forum geschikt was voor Tapatal. Ik heb het even geprobeerd  maar meen me te herinneren dat ik een normaal browserscherm op de Ipad prettiger vind.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansm

• Super lid
« Reactie #26 Gepost op: 06-06-2013 19:50 u »
Net even gekeken naar de Android-app. Je moet lid worden van de Tapatalk-community... Waarom...?  :weetniet:
Weer verwijderd  :degroeten:

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
    • Peels Bierbrouwersgilde
« Reactie #27 Gepost op: 06-06-2013 20:13 u »
Ik kreeg bij het browsen naar dit forum op de Galaxy Tab net de melding van de app. In play kwam ik op een betaalde app uit.

Ik vind het op de tablet prima bruikbaar in de gewone browser.

Offline Fripel

• Senior lid
  • Veni, vidi, tripel.
« Reactie #28 Gepost op: 06-06-2013 21:05 u »
Het is inderdaad een betaalde app, een paar euro geloof ik. Op mijn iphone vind ik het handiger werken dan in de best kleine browser, op de ipad gebruik ik wel de normale versie.

Omdat ik meestal dagelijks op het forum kijk vind ik die paar euro geen  punt.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #29 Gepost op: 06-06-2013 21:52 u »
Tapatalk werkt inderdaad sinds een paar weken.

Erg blij ben ik eerlijk gezegd niet mee. Tapatalk laat geen advertenties zien waardoor het beschikbaar stellen van het forum via Tapatalk geld kost.
Om wel advertenties zichtbaar te maken vraagt Tapatalk een aanzienlijk bedrag per maand.
De geldprijs die ik Band krijg voor het winnende bier is niet zodanig dat ik kan gaan rentenieren en mij nergens financieel druk over hoef te maken.
Het is daarom de vraag of Tapatalk beschikbaar blijft.

Offline Piet_v

• Junior lid
  • **
  • Land: be
« Reactie #30 Gepost op: 06-06-2013 23:08 u »
Tapatalk werkt inderdaad sinds een paar weken.
...
Erg blij ben ik eerlijk gezegd niet mee.
Het is daarom de vraag of Tapatalk beschikbaar blijft.
Zou erg jammer zijn mocht het verdwijnen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #31 Gepost op: 08-06-2013 23:50 u »
Zou erg jammer zijn mocht het verdwijnen.

Er zijn meerdere afwegingen als beheerder van een forum als deze.
Tapatalk werkt aardig maar veel beheerders zijn niet blij mee omdat het geld kost.
En als je advertenties wil op Tapatalk schermen moet je flink betalen. Dat schiet ook niet op.

Offline Bouke

• Boven 10 berichten
  • *
  • heb hobbybrouwforum nog niet uitgelezen
« Reactie #32 Gepost op: 17-07-2013 18:27 u »
Ik heb net Tapatalk ge´nstalleerd op mijn iPhone 5. Ik kreeg een advertentie te zien voor Tapatalk 2 (Ç3,59 in de AppStore), maar Tapatalk '1' werkt ook prima en die is gratis.

Mocht de functionaliteit in het forum het uitgezet worden dan heb ik in ieder geval geen schade :). De echte site op een normaal scherm werkt natuurlijk altijd nog wel handiger.

Ik beloof dat ik als ik het forum op mijn monitor heb, ik extra goed naar de advertenties zal kijken. Een paar keer erop klikken wil ik ook nog wel, helpt dat? ;)

Offline Reinout

• Vol lid
  • A meal without beer is called breakfast
« Reactie #33 Gepost op: 17-07-2013 20:03 u »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het "gewone" forum fijner vind werken dan tapatalk.
Heb het nu 2 dagen geprobeerd maar vind het allemaal maar omslachtig. (Op de iPad)

Kan we wel voorstellen dat het op de telefoon fijner werkt.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #34 Gepost op: 17-07-2013 21:46 u »
Heb het net geprobeerd omdat ik las dat het gratis was ;), maar ik vind het "normale" forum ook fijner op mijn iPhone. Door het retina-scherm zijn de kleine lettertjes ook nog goed leesbaar. :)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #35 Gepost op: 17-07-2013 22:38 u »
Ik beloof dat ik als ik het forum op mijn monitor heb, ik extra goed naar de advertenties zal kijken. Een paar keer erop klikken wil ik ook nog wel, helpt dat? ;)

In de voorwaarden van Google staat dat ik de bezoekers van de website niet mag aanzetten tot het klikken op de advertenties die via deze firma lopen. Dat doe ik niet...

Overigens wil ik op wijzen dat als je een bestelling wilt doen bij Bol.com je mij en de andere beheerders van het forum een plezier doet op een link naar Bol.com op dit forum of de wiki te klikken. En voor wie het nog niet in de gaten heeft: Bol heeft veel meer dan alleen boeken. Zie hier.

Offline Bouke

• Boven 10 berichten
  • *
  • heb hobbybrouwforum nog niet uitgelezen
« Reactie #36 Gepost op: 17-07-2013 22:45 u »
Ik heb er een poosje mee gespeeld, Tapatalk leest wel makkelijker dan de gewone site op mijn telefoon, in dat laatste geval ben ik (ondanks het scherpe scherm) vaak geneigd te gaan draaien en inzoomen. Nadeel van Tapatalk is wel dat de tabellen niet correct worden weergegeven (ik krijg de broncode te zien, probeer dan Jacques' winnende Brand recept maar eens te ontcijferen  :biersmile: ). Ook geen smileys overigens.

Ik denk dat ik het wel blijf gebruiken, om op verloren momentjes in de trein mijn brouwkennis bij te spijkeren.

ThomasM

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 06-08-2013 11:34 u »
Ik heb het onlangs op mijn galaxys2 (android telefoon) ge´nstalleerd. Werkt prima. Ik vind het een goeie toevoeging. Beter dan de site op de telefoon.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #38 Gepost op: 01-04-2017 22:45 u »
Het is jarenlang mogelijk geweest dit forum te volgen via Tapatalk op je telefoon of Tablet.
Vanaf nu is de Tapatalk plugin uitgeschakeld.

Tapatalk is namelijk niet meer nodig.

Vanaf nu kun je gewoon naar het forum gaan via http://www.hobbybrouwen.nl/forum/ via de browser van je mobiel of tablet. Het forum wordt vervolgens automatisch geladen in mobielvriendelijk thema.

Het leven voor mij als beheerder van deze site is hierdoor een beetje makkelijker geworden. Ik hoef namelijk niet meer te vragen om de tapatalk handtekening uit te zetten.

Bepaalde dingen kun je niet in de mobiele versie van het forum, maar dat kon je bij Tapatalk ook niet.
Ik zal een sticky topic aanmaken in dit board met daarin links naar de ledenkaart, tags en kalender. Hierdoor zijn deze ook bereikbaar als je het forum bekijkt via je mobiel.

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #39 Gepost op: 02-04-2017 14:38 u »
Ik zal een sticky topic aanmaken in dit board met daarin links naar de ledenkaart, tags en kalender. Hierdoor zijn deze ook bereikbaar als je het forum bekijkt via je mobiel.

Zie ook mijn andere opmerking. Maar dit hoeft niet (op mijn telefoon), ik zie een menu knop en die opent al deze links in een menu. Dat zie er best wel netjes uit.

Offline Mathijsz

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #40 Gepost op: 03-04-2017 23:41 u »
Ik vind het erg jammer dat het forum niet meer beschikbaar is op tapatalk. Toen dit nog wel mogelijk was tikte ik zodra ik 5 minuutjes niets te doen had de app even aan om mee te lezen op de tijdlijn. Het had meer voordelen als je het mij vraagt maar helaas, de keuze is gemaakt..

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #41 Gepost op: 04-04-2017 08:56 u »
Ik vind het erg jammer dat het forum niet meer beschikbaar is op tapatalk. Toen dit nog wel mogelijk was tikte ik zodra ik 5 minuutjes niets te doen had de app even aan om mee te lezen op de tijdlijn. Het had meer voordelen als je het mij vraagt maar helaas, de keuze is gemaakt..

En nu open je een webbrowser, ik zie het probleem niet direct?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #42 Gepost op: 04-04-2017 18:49 u »

Inderdaad. Als je je browser open laat staan heb je hetzelfde effect. Je komt gewoon weer uit op de pagina waar je gebleven was. Precies zoals dat op je PC gebeurt. Door bij een Android toestel op de linker menuknop te drukken onder naast de startknop kun je schakelen tussen de verschillende apps.
Bij een iPhone veeg je over het scherm om te schakelen tussen de apps.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #43 Gepost op: 04-04-2017 20:33 u »
Het is ook geen direct probleem. Als ik informatie nodig heb zal ik ook zeker dit forum opzoeken om wijzer te worden. Wat ik aangeef is dat ik minder zal participeren door het feit dat tapatalk niet meer beschikbaar is voor dit forum. Door tapatalk was het net of je een hobbybrouwen-app op je mobieltje had wat makkelijk en snel te bereiken was, op ieder moment. Hierdoor werd het forum dus erg toegankelijk gemaakt. Ik probeer alleen mee te evalueren door mijn mening te geven. ;)

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #44 Gepost op: 04-04-2017 20:56 u »
Het is ook geen direct probleem. Als ik informatie nodig heb zal ik ook zeker dit forum opzoeken om wijzer te worden. Wat ik aangeef is dat ik minder zal participeren door het feit dat tapatalk niet meer beschikbaar is voor dit forum. Door tapatalk was het net of je een hobbybrouwen-app op je mobieltje had wat makkelijk en snel te bereiken was, op ieder moment. Hierdoor werd het forum dus erg toegankelijk gemaakt. Ik probeer alleen mee te evalueren door mijn mening te geven. ;)
Je kan ook een bookmark op je homescreen zetten. dan ben je ook in 1 klik op het forum. Net zo veel moeite dus.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #45 Gepost op: 04-04-2017 21:16 u »
Je kan ook een bookmark op je homescreen zetten. dan ben je ook in 1 klik op het forum. Net zo veel moeite dus.
Dat is mijn punt niet, een bookmark creŰren staat gelijk aan een tabblad in mijn mobiele browser open houden.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #46 Gepost op: 04-04-2017 22:22 u »
Dat is mijn punt niet, een bookmark creŰren staat gelijk aan een tabblad in mijn mobiele browser open houden.

Wat je zou kunnen doen is een extra browser op je telefoon installeren en die alleen voor het forum gebruiken. Bijvoorbeeld Safari, Firefox of Chrome.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #47 Gepost op: 04-04-2017 22:37 u »
Wat je zou kunnen doen is een extra browser op je telefoon installeren en die alleen voor het forum gebruiken. Bijvoorbeeld Safari, Firefox of Chrome.
Is inderdaad ook een optie. Het is gewoon de prettige UX die ik mis, begrijp me niet verkeerd.  :proost:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #48 Gepost op: 04-04-2017 22:57 u »
Is inderdaad ook een optie. Het is gewoon de prettige UX die ik mis, begrijp me niet verkeerd.  :proost:

Tapatalk heeft er natuurlijk het een en ander gedaan om een optimale beleving te geven. Maar daar staat tegenover dat Tapatalk er van alles aan doet om te zo veel mogelijk geld te verdienen. Daarbij maken ze gebruik van allerlei trucs zoals het automatisch plaatsen van handtekeningen met verwijzing naar Tapatalk. Wil je dat niet als beheerder dan moet je of steeds de leden verzoeken om de handtekening uit te zetten (redelijk veel werk) of een bedrag per maand betalen aan Tapatalk zodat je handtekening niet geplaatst wordt. Ze laten je dus betalen voor het oplossen van een probleem dat zij zelf veroorzaken. Daarnaast verdien je als eigenaar van een site zo goed als niets aan de advertenties die Tapatalk plaatst terwijl Tapatalk wel goed aan die advertenties verdiend. De Google Adwords advertenties worden niet geplaatst. Dat schiet niet op. Want het hosten van deze site en de wiki met daarop de foto's kost nu eenmaal geld. Internet lijkt soms gratis maar toch moet er zo links en rechts het een ander worden betaald.

Offline Mathijsz

• Vol lid
« Reactie #49 Gepost op: 04-04-2017 23:25 u »
Tapatalk heeft er natuurlijk het een en ander gedaan om een optimale beleving te geven. Maar daar staat tegenover dat Tapatalk er van alles aan doet om te zo veel mogelijk geld te verdienen. Daarbij maken ze gebruik van allerlei trucs zoals het automatisch plaatsen van handtekeningen met verwijzing naar Tapatalk. Wil je dat niet als beheerder dan moet je of steeds de leden verzoeken om de handtekening uit te zetten (redelijk veel werk) of een bedrag per maand betalen aan Tapatalk zodat je handtekening niet geplaatst wordt. Ze laten je dus betalen voor het oplossen van een probleem dat zij zelf veroorzaken. Daarnaast verdien je als eigenaar van een site zo goed als niets aan de advertenties die Tapatalk plaatst terwijl Tapatalk wel goed aan die advertenties verdiend. De Google Adwords advertenties worden niet geplaatst. Dat schiet niet op. Want het hosten van deze site en de wiki met daarop de foto's kost nu eenmaal geld. Internet lijkt soms gratis maar toch moet er zo links en rechts het een ander worden betaald.
Strategisch spelletje dat ze spelen dus. Ik snap dat de kosten gedekt moeten worden en als dat deels ontweken wordt door tapatalk is dat niet best. Uiteindelijk heeft dit wel weer een positief proces op gang gezet betreffende het mobiele gebruik van het forum. Mobiel gebruik is de toekomst. "Mobile First? Puh-leez. China Is Already Going Mobile Only"

Tags: