Westvleteren?

Gestart door KC, 02-08-2011 11:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KC

Ik wist niet goed onder welke rubriek deze vraag thuishoort, maar heeft iemand al eens bier gehaald daar? Beetje omslachtige manier als ik zo de website zie. Het leek me leuk om er eens heen te rijden, maar het bestelsysteem snap ik niet 100%

RGeraads

Het komt er eigenlijk op neer dat je via de bestellijn moet proberen om een kratje te bemachtingen, op hun website staat aangegeven wanneer je voor welke datum kan bestellen en wanneer je je bestelling op kunt halen. Je moet er wel geluk bij hebben, want het is vrij populair. Wij waren toevallig vorig jaar in de buurt en zijn even langs gereden bij Westvleteren, maar hebben helaas geen kratje kunnen bemachtigen. Met 3 man hebben we 2 dagen lang proberen te bellen, maar niemand van ons kwam erdoorheen :( Ondanks dat was het toch een schitterend gebied en hebben we een paar heerlijke biertjes gedronken in het nabijgelegen restaurant.

KC

Wow, dat moet dan toch wel heel lekker bier zijn.
Dank je voor de info.

jpt

Als je er toch heen gaat, kijk dan eens goed in Poperingen, dat is zo'n 'Jambersdorp' en de nabij gelegen hopstreek.

 Misschien werkt de 'toets 5' terugbelfunctie nog, zo heb ik het destijds geregeld. Succes!

noize

Je kunt flesjes Westvleteren ook kopen in b.v. de Bierkoning in Amsterdam of Bert's Bierhuis in Utrecht. Betaal je er wel gelijk 10 euro per flesje voor.
Kratje is goedkoper, maar dan moet je wel een maand van te voren bellen en geluk hebben.

Ik heb het gedaan en het is best de moeite waar. Je kunt bij In Den Vrede aan de overkant van het klooster Westvleteren drinken en ook een 6-pack kopen (dacht ik).
De Westvleteren 6, 8 en 12 zijn best lekker, maar ook weer niet goddelijk als je het mij vraagt.

Ook leuk in de regio om te bezoeken zijn de Struise brouwers.

Leuk in dit kader om te lezen:
http://bestetotnutoe.nl/hoe-koop-ik-Westvleteren-12/

krek zat

Onlangs aan de Belgisiche kust nog op vakantie geweest en zowaar na een half uurtje bellen met 2 mobieltjes kwam ik er tussen. Weliswaar de Westvleteren 6, maar al lang blij dat ik iets kon bemachtigen. Een maand van te voren bestellen werkt overigens niet, want dat had ik al eerder geprobeerd en toen kwam ik er wonder boven wonder al na 10 minuten door. Alleen was er toen de mogelijkheid om meteen dezelfde woensdag het bier te halen. Reserveren voor 3 weken later kon niet. Je zult dus echt op de website moeten kijken, wanneer je kunt bestellen en wanneer er nog dagen open staan voor het ophalen van het bier.

Hopmans

Jongens, dat bier is niet gemaakt van goud.
Heeft er iemand een kloon-recept van dat spul?
Zo moeilijk kan het niet zijn toch?



Ronald_

Maar.. het wordt toch al gekloond?


KC

Bedankt voor alle info. Ondanks alles wordt een mens toch nieuwsgierig hoe dit bier smaakt :)

Hopmans

Citaat van: Ronald_ op 02-08-2011  20:50 uMaar.. het wordt toch al gekloond?



Schijnt net een piepje anders te smaken, maar niet veel, en het kost niks.



Ronald_

Ik denk dat Westvleteren vooral onders smaakt vanwege de 'beleving'  :)

KC

Ze schijnen de gist gekregen te hebben van de Abdij maar heel lang geleden. Zou dat over de jaren ook niet muteren of zoiets?:) Nothing beats the real thing. Het is natuurlijk puur het idee, een mens wil altijd wat hij niet of moeilijk kan krijgen.

Ronald_

Gekregen? Ze hebben jarenlang voor Westvleteren gebrouwen!


Oscar

Citaat van: KC op 02-08-2011  21:13 uZe schijnen de gist gekregen te hebben van de Abdij maar heel lang geleden.

Als ze weer gist nodig hebben, gaan ze ff bij Westmalle langs...Dat is vrij algemeen bekend...

RobinB

Citaat van: KC op 02-08-2011  21:13 uZe schijnen de gist gekregen te hebben van de Abdij maar heel lang geleden. Zou dat over de jaren ook niet muteren of zoiets?:) Nothing beats the real thing.

En de broeders van Westvleteren krijgen de gist gewoon van Westmalle :)

Hopmans

Citaat van: KC op 02-08-2011  21:13 uHet is natuurlijk puur het idee, een mens wil altijd wat hij niet of moeilijk kan krijgen.
Daar moet je overheen stappen middels nuchter denken.
Als je logisch kan beredeneren, dan kom je erachter dat het gewoon een goed biertje
is, maar geen bier om uren voor in de rij te staan of 8 tot 10 Euro voor te betalen.
De real thing is in dit geval een hype. Er zijn zoveel goede bieren.
Voor een ruimte-reisje ga ik uren in de rij staan, maar niet voor een biertje.

 ^-^

William

En toch ga ik het in augustus ook maar eens proberen aangezien ik toch vakantie heb en geen verdere plannen heb. Dat wordt een leuke dagtrip!

Hans VH

Gisteren nog voor een fietstocht in Westvleteren geweest. Er is momenteel geen (=GEEN) bier te krijgen, zelfs niet in café De Vrede er recht tegenover waar je normaal de bieren per fles kan kopen. Je kan in dat café wel de bieren van Westvleteren ter plaatse drinken. Dus als je echt wilt weten hoe het smaakt, kan je daar terecht (andere bieren hebben ze er trouwens niet). Ik doe al lang geen moeite meer om een bak van dat bier te kopen. De hype is mij de ingewikkelde procedure niet waard.

Wie in de buurt is, kan inderdaad best eens langs gaan bij De Struise Brouwers. Is een bezoekje waard. Je ziet het brouwproces niet (ze brouwen niet ter plaatse) maar wij kregen een gedreven brouwer te horen die een pak info gaf en ons een 5-tal bieren liet proeven. We moesten de info (en de flesjes) delen met 4 Amerikaanse toeristen die dit kleine plekje ook wisten te vinden. Dus alles verliep in het Engels en de vragen en antwoorden gingen meer over de Amerikaanse biermarkt dan over De struise Brouwers en hun bieren.

noize


davadox

Citaat van: Hopmans op 02-08-2011  20:58 uSchijnt net een piepje anders te smaken, maar niet veel, en het kost niks.
Deze heb ik van de week op maar ik vond hem er helemaal niet op lijken.

EBC

Mooi om te lezen dat de Westvleteren 6 opnieuw gebrouwen wordt.  ;D

KC

Jaaaaaa heuheuhe ik ben erdoor!!! Donderdag om 2 kratjes 8!!! En een allervriendelijkste monnik aan de lijn:)

noize

Vroeger was die brouwmeestermonnik ook die de telefoon deed. Misschien nog steeds.

ros

Vorige week ook op de fiets langs Westvleteren geweest en Westvleteren 12 geproefd (in De vrede). Is lekker bier, met een volle (hop) smaak.. Toch zou ik niet zo snel veel moeite doen om enkele kratjes te halen. Het is goed om het een keer geproefd te hebben, maar er gaat geen poort open naar een diepere werkelijkheid of zo. Ik denk zelf dat vooral het exclusieve bestelproces en de schaarste bijdraagt aan de populariteit.

Hai

Citaat van: Hopmans op 02-08-2011  20:58 uSchijnt net een piepje anders te smaken, maar niet veel, en het kost niks.

Ben nu aan het proeven, ik ben helemaal verkocht.

Heerlijk zacht, beetje zoet en geweldig aroma.

Dit is een biertje dat beter is als mijn eigen brouwels, eerlijk is eerlijk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.