Hoi allemaal,
Bier, ja ach... eerste slok, 1980, wat ongelofelijk smerig was dat. Een kind en een bittere smaak dat gaat zelden samen. Hoe kan een mens veranderen.
Mijn vrouw verraste me met een rondleiding+proeverij bij de Emelisse brouwerij in Kamperland provincie Zeeland. De vonk sprong over.
Wat is genieten? Een willekeurige zonnige dag in het voorjaar. Ik zit op het terras van een strandtent in Domburg, tripeltje, kaasplankje, ik ruik de zee....
Heeft een mens op zo'n moment meer wensen? Dus ik waardeerde bier nu ondertussen echt wel. Nooit gedacht aan brouwen? Zeker wel, evenals het bezoeken van andere planeten. Waarom nu dan toch begonnen? Wat een naam: blond. we kregen 3 kleine bollekkes om te proeven bij Emelisse, maar die ene, WOW.
Dat is geen puberbiertje. Hoe kun je zo iets speciaals nu gewoon "blond" noemen? Een Nieuw-Zeelandse hopsoort, chardonnay invloeden. En ja we hebben het hier over bier niet over wijn.
Kortom, eerste doel: een grove immitatie van deze Emelisse "blond". En ja hij is blond maar dat zijn ook miljoenen vrouwen.
Of het lukt met mijn (naar mijn idee nog incomplete) brouwset is de vraag, maar dat laat ik zeker aan jullie weten.
En waarom kan ik die hop niet vinden:(

(suggesties over eventuele leveranciers zijn meer dan welkom)
Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan

PS btw ik heet Kees en kom uit de provincie Zeeland onder NAP. Als we nou van dat overtollige water bier maken zit ik weer wat droger.
Fabricando fit faber - Oefening baart kunst