Hallo allemaal,
Ik kom eens in de zoveel tijd in Californië (Los Angeles) en de laatste keer was ik op bezoek bij bevriende ex-collega's in San Diego (een Ier getrouwd met een Amerikaanse) en die hebben mij geïnteresseerd gemaakt in thuisbrouwen. Sowieso was het een openbaring dat Zuid-Californië een geheel eigen biercultuur heeft, die op de Engels leest is geschroeid. We hebben een paar Micro-Brouwerijen bezocht (Stone Brewery en de andere naam ben ik vergeten helaas) waar we verschillende typen hebben geproefd, en ik helemaal wild werd van Pale Ale en IPA. Weer thuis een korte uitleg gehad van Gareth en weer in Nederland mijn eerste starterskit gekocht (met plasticen gistingsemmer).
Het eerste Grand Cru biertje is nu een feit

. Dit was met een kant en klaar blik gebrouwen. Prima biertje, beetje te weinig koolzuur maar het was alleen om het proces wat onder de knie te krijgen. Ik wil nu de volgende stap maken en met een moutextract en hop gaan werken. De startset wil ik uitbreiden met een brouwketel (ik zag elders op het forum dat die gammels prima dienst doen) en een gistingsfles, want gisten in een emmer waarvan de deksel niet goed sluit is hopeloos ben ik dus achter gekomen...
Goed, mochten jullie dus nog suggesties hebben voor een goed combinatie moutextract en hop dan hoor ik graag waar ik die kan vinden!
Groeten,
David a.k.a. Californian Pale Ale!