Klonen IJ de Natte

Gestart door wjanssen47, 25-01-2012 12:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wjanssen47

Heeft iemand een Natte van IJ brouwerij wel eens gekloond zo ja is er een recept.

MO

Ik niet. De gist is opkweekbaar. IJ gist is heel specifiek voor de IJ bieren, dus daar zit je wel aan vast. Kun je zelf een eerste opzet maken zodat we je verder kunnen helpen?

Adrie

Met De Roode Toren gaan we een poging doen de Natte te klonen. Het is echter de bedoeling om eerst zelf te proeven en zelf met suggesties te komen voor ingrediënten. Op de volgende clubavond stellen we dan gezamenlijk een recept vast op basis van deze suggesties.

Ik stel dan ook voor hier niet met recepten te komen. Laat Wim eerst zelf maar eens met (serieuze) ideeën komen.

jpt

Een leuk idee, maar IJ bier kan natuurlijk eigenlijk alleen in de 't IJ brouwerij gemaakt worden. Als voorbereiding zou ik het IJ eens bellen om te vragen of je een dag mee mag lopen.  Als je het proces daar hebt gevolgd, dan zul je zien dat het best ingewikkeld is om een bewezen badhuisbrouwerij uit 1985 thuis na te bootsen.  ::)

Hopmans

Citaat van: jpt op 25-01-2012  17:28 uEen leuk idee, maar IJ bier kan natuurlijk eigenlijk alleen in de 't IJ brouwerij gemaakt worden. Als voorbereiding zou ik het IJ eens bellen om te vragen of je een dag mee mag lopen.  Als je het proces daar hebt gevolgd, dan zul je zien dat het best ingewikkeld is om een bewezen badhuisbrouwerij uit 1985 thuis na te bootsen.  ::)

Mee eens, maar de kick is om het toch voor elkaar te krijgen.


jpt

Ik heb eigenlijk maar één tip voor je: denk aan je maillardreakties.
De gist is een aantal keer geregenereerd en dus flink gemuteerd (het wordt wel regelmatig getest op levensvatbaarheid, zuurgraad e.d.). De stam die je in je flesje hebt, is absoluut uniek.
Als je een flesje van jouw versie naar de brouwerij stuurt, dan weet ik zeker dat ze dat zullen waarderen!

RobinB

Citaat van: jpt op 25-01-2012  17:32 uDe gist is een aantal keer geregenereerd en dus flink gemuteerd. De stam die je in je flesje hebt, is absoluut uniek.
Valt wel mee hoor, zo snel muteert gist niet.

MO

De kloonpoging van brouwclub Zutphen zou niemand ervan te hoeven weerhouden hier een voorstel-recept te plaatsen. Of het nu Wim is, ik, of een ander.

RobinB

Tenzij Wim van de Roode Toren is, maar dan nog is het een interne kwestie (van de Roode Toren). :)
Voor het forum zou het geen belemmering moeten zijn.

Adrie

Nou, het is flauw van Wim dat hij zich niet aan de regels houdt. Als hij het anders had gewild, had hij dat op de clubavond moeten zeggen.

RobinB

Het is dan zeker flauw inderdaad!
Wanneer is het embargo opgeheven?

Adrie

Na de derde dinsdag van februari.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.