Kranen

Gestart door John, 16-07-2011 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Hallo,

ff een vraagje: zijn 1/2 duims kranen goed voor in een HERMS? En is het een probleem als het een las aansluiting is? Is schroefdraad beter/makkelijker? Het zegt mij niks.

Groet John
Nuenen

RobinB

Een beetje groot misschien, maar dat is afhankelijk van je installatie en leidingen lijkt me.
Schroefdraad is makkelijker om te reinigen, demonteerbaar.

John

Wil slangen als leidingen gaan gebruiken... Die moet ik nog aanschaffen. Kranen zijn 3-delige RVS kranen.

Installatie bestaat uit de 3 welbekende gamellen...

RobinB

Ik zou de kranen laten passen bij je (doorvoer) leidingen.

John

Die leidingen heb ik juist nog niet, kranen kan ik kopen: 14 stuks voor 60 euro. Denk wel een goede prijs... 1/2 duims zegt me echter niks. Geef liever iets meer uit aan iets goeds dan iets minder voor iets dat maar matig past... Ben nou toch al ruim over (voor)gecalculeerde prijs heen.

Cisdevésser

Hoi,

Voor een gamellen-installatie zijn 1/2 duimse kranen precies het goeie maatje.

groetjes....Cis

John

Heb jij ook een gamellen-Herms en heb jij je kranen op de ketels gelast? Of heb je schroef-kranen die op gelaste pijpjes in je ketels? Hoe heb je dat gedaan?

Heb nog steeds geen goede lasser gevonden die in de gamel met een vloeiende lasnaad zonder risico op lekkage een doorvoer durft te maken...  Ik heb hier en daar al gelezen dat het RVS van zo'n gamel vrij dun is.

Ik had gedacht een pijpje op mijn gamel te laten maken, daar de kraan op te lassen en daar weer een heel kort pijpje met een koppeling (geschroefd?) waar de slang op aan- en afgekoppeld kan worden. Is dat een heel rare gedachte?Zoals je boven kan lezen kan ik voor een redelijke prijs (ik denk tenminste dat die heel scherp is) aan kranen komen.

Grt. John

Cisdevésser

Hoi,

Ja, ik heb ook een gamellen herms, met 1/2 duims kranen.

Ik heb voor de bevestiging v/d kranen draad gesneden op een stuk 1/2 duimse rvs pijp en deze met met moeren en een siliconenpakking in de gamellen gemonteerd.

Je woont niet zo gek ver weg, je mag gewoon komen kijken, kun je misschien nog meer goeie ideén opdoen.

groetjes....Cis

John

Kranen die ik aangeboden heb gekregen zijn las-kranen zonder schroefdraad; die kant zal k moeten lassen.

De manier die jij hebt gebruikt is die helemaal lekvrij';

Groet John

Cisdevésser

Hoi,

Laskranen zou ik niet nemen, liever met schroefdraad, kun je altijd demonteren voor een goede reinigingsbeurt.

Groetjes....Cis

John

En de manier de je hebt gebruikt met die pijp waar je draad op hebt getapt: sluit dat helemaal lekvrij af?

Cisdevésser

Hoi,

Ja, werkt 100%

John

Ik heb je ff een prive-mail gestuurd...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.