Favoriete bierglazen en bier

Gestart door Rowan Huigen, 16-07-2011 08:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan Huigen

Een beetje zitten zoeken vanochtend maar eigenlijk geen overzichtje kunnen vinden met de combinatie bier en  glaswerk.

Dus voeg je eigen favoriete bier met glas toe.

Mijn Amarillo Sun bier:

Foto komt nog

In dit glas:


Gr. Rowan  :biersmile:

RobinB

Standaard drink ik mijn bieren in dit "Tulp-type" glas, is iets kleiner dan een Duvelglas.
Het is een niet-bedrukt-glas, maar wel gegraveerd, dat ik ooit (2007)voor mijn verjaardag heb gekregen. Omdat het niet bedrukt is, kan hij gewoon de vaatwasser in, lekker makkelijk. (nooit problemen met schuim gehad)

pincopallino

Ik kan kiezen uit meer dan honderd glazen, maar volgens de makers in onderstaande glas de beste om te proeven..dus mijn favoriet.

davadox

Citaat van: pincopallino op 16-07-2011  19:40 uIk kan kiezen uit meer dan honderd glazen, maar volgens de makers in onderstaande glas de beste om te proeven..dus mijn favoriet.
Dat klinkt als "wij van wc eend adviseren wc eend".

RobinB

Volgens Derek Walsh is een zogenoemd "ISO-glas" het beste om te proeven, is eigenlijk een wijnglas...

http://www.brouw-bier.nl/praktijk/isoglas.aspx

Jacques

Dat iso-glas is prima om te proeven, maar daar schenk je geen heel flesje bier in.

RobinB

Nee, daarom heb ik ook mijn tulpglas. Ook prima om te proeven, maar past wel een heel flesje in! :)

pincopallino


Oscar

Vandaag 3 van deze glazen gekocht:



Met een inhoud van 33cl en dan nog voldoende ruimte voor een mooie schuimkraag. Deze zijn iets groter dan de standaard palmglazen. Ik ben er nu al blij mee.... :)

Hai

Citaat van: RobinB op 16-07-2011  19:53 uVolgens Derek Walsh is een zogenoemd "ISO-glas" het beste om te proeven, is eigenlijk een wijnglas...

http://www.brouw-bier.nl/praktijk/isoglas.aspx
Enig idee waar deze te koop zijn? Zou er wel een paar willen hebben

hansm

Citaat van: Hai's op 30-12-2011  17:42 uEnig idee waar deze te koop zijn? Zou er wel een paar willen hebben

Brouwland verkoopt ISO-glazen (met tegenwoordig een Brouwland-merkje erop).
Zoek op "wijnglas"

 :degroeten:

davadox

Ik drink mijn biertjes graag uit een glas van de Achelse Kluis.
Helaas vorige week gesneuveld met het afdrogen.bloe bloe.

orangeloo

Een tweede hobby na het brouwen is het verzamelen van glazen geworden.
Leuk, want de vrouw vind het leuk om al die rommelmarkten af te gaan. :P
Heb ik ook nog een doel om mee te struinen over de markt.... :)
Mijn lievelingsglas is op dit moment toch wel dat van Hoegaarden Speciale.


BBA

Vandaag toevallig twee van deze glazen gekocht bij de plaatselijke C1000. Drinkt heel fijn en er past met gemak een flesje in, dikke prima dus!  :biersmile:



Hai

Ik drink het liefst uit kleine glazen, 20 cl is ideaal, ik schenk liever een keer bij. Die wijnglazen lijken mij ideaal :proost:

HuygenMeester

Citaat van: Hai's op 30-12-2011  22:02 uIk drink het liefst uit kleine glazen, 20 cl is ideaal, ik schenk liever een keer bij. Die wijnglazen lijken mij ideaal :proost:
Toch vind ik soms dat een bier in één keer uitgeschonken moet uitgeschonken. Gist kan heel smaakbepalend zijn.  :-\  Wel vind ik het een positieve ontwikkeling  dat er aan tafel een soort van wijnglazen gebruikt wordt om speciaalbier uit te schenken. Onze bierclub gebruikt ze graag tijdens de degustatie-avonden.   :biersmile:
 :degroeten:
Auke

Oscar

Citaat van: HuygenMeester op 30-12-2011  23:16 uWel vind ik het een positieve ontwikkeling  dat er aan tafel een soort van wijnglazen gebruikt wordt om speciaalbier uit te schenken. Onze bierclub gebruikt ze graag tijdens de degustatie-avonden.   :biersmile:

Dat zijn proefglaasjes, die mogen inderdaad 15 cl zijn... :)

harry

Mijn  favoriete glas is een Gulden Draak. Inderdaad iets kleiner dan een Duvel maar dezelfde vorm.
Ik vind dat de smaak/geur zo mooi blijft hangen in het glas.

StevenGordts

Ik heb grote Bordeaux glazen van 60 cl, dé perfecte glazen om goed te ruiken, te bekijken en te proeven!

Oscar

Citaat van: StevenGordts op 31-12-2011  10:55 uIk heb grote Bordeaux glazen van 60 cl,

Dat zijn wijnglazen, daar drink je geen bier uit... :(

StevenGordts

Citaat van: Oscar op 31-12-2011  11:34 uDat zijn wijnglazen, daar drink je geen bier uit... :(

'k zou niet weten waarom niet!

William

Citaat van: StevenGordts op 31-12-2011  10:55 uIk heb grote Bordeaux glazen van 60 cl, dé perfecte glazen om goed te ruiken, te bekijken en te proeven!

Een mooie geurende RIS in een groot wijnglas, perfect!

orangeloo

En toch blijft het iedere keer weer lastig, om te kiezen. Ook al heb ik mijn voorkeur.  :biersmile:

Erick

Het ligt er ook wel een beetje aan Wat voor bier ik drink:
Een IPA drink ik (bij voorkeur) uit een Pintglas.
Een trappist toch, op z'n minst, in een kelkglas (gelukig heb ik ze alle 7) :)
Een echt zwaar bier doe ik dan weer het liefst in het glas dat Pinco al heeft afgebeeld (ik heb er 2 met Brewdog logo) ;)

EBC

Voor lichte bieren een Amerikaans pint glas. Lekker stevig en in de zomer in de tuin uit de vriezer.


Voor zwaardere bieren een standaard trappist kelk of Duvel of Judas glas.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.