Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Weckketel 29 liter 49,95 euro  (gelezen 6213 keer)

Offline Kleine_Schriek

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
  • Keggen die hap!
Weckketel 29 liter 49,95 euro
« Gepost op: 11-07-2011 17:39 u »
Bij Leven van het Land:

http://www.levenvanhetland.nl/weckketel.htm

Is een kleine ondernemer die leuke spullen verkoopt voor de voed-me-zelver

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Frankie

• Junior lid
  • **
  • Mons Sanctus
Re: Weckketel 29 liter 49,95 euro
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2011 17:45 u »
Hmmm Jammer dat de elektrische versie nog altijd zo duur is.

Toch maar hopen op de Lidl versie.

Groeten,
Frank

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2011 18:32 u »
Elektrische ketels staan geregeld op Marktplaats tegen een redelijke prijs en ff goed opletten of ze in orde zijn.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2011 20:34 u »
Diezelfde pan kost bij vdKooy € 42,50 (was vroegâh € 30 oid)...

Offline arluijen

• Super lid
  • Tegen een touw kun je niet duwen.
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2011 09:44 u »
Hmmm Jammer dat de elektrische versie nog altijd zo duur is.

Toch maar hopen op de Lidl versie.

Kijk anders even op redcoon:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B198662/cid/6038/Rommelsbacher_KA_2000_E/

Ik heb zelf de emaille versie, maar ga denk ik over naar de RVS variant... werkt prima en aanziendlijk goedkoper.

Offline Frankie

• Junior lid
  • **
  • Mons Sanctus
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2011 10:28 u »
Elektrische ketels staan geregeld op Marktplaats tegen een redelijke prijs en ff goed opletten of ze in orde zijn.

Psss niet zeggen maar daar ben ik al aan het kijken. Wordt trouwens veel op geboden.

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B198662/cid/6038/Rommelsbacher_KA_2000_E/

Ik heb zelf de emaille versie, maar ga denk ik over naar de RVS variant... werkt prima en aanziendlijk goedkoper.

Dank je wel voor de tip. De prijs valt inderdaad mee.

Offline 12345

• Super lid
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
« Reactie #6 Gepost op: 12-07-2011 11:01 u »

Ziet er goed uit, bedankt.
Gebruik je die pan voor het maischen? Als de thermostaat echt precies is, zou dat moeten kunnen.
Of is de pan geschikt om te koken? De pannen van de Lidl (althans de vroegere versie) sloegen bij 99 șC af maar dat was dan weer te verhelpen.
Zelf zoek ik een wat kleinere, elektrische pan voor het spoelwater. Daar is deze misschien toch "te goed" en te groot voor ...

Offline Frankie

• Junior lid
  • **
  • Mons Sanctus
« Reactie #7 Gepost op: 12-07-2011 13:34 u »
Ziet er goed uit, bedankt.
Gebruik je die pan voor het maischen? Als de thermostaat echt precies is, zou dat moeten kunnen.
Of is de pan geschikt om te koken? De pannen van de Lidl (althans de vroegere versie) sloegen bij 99 șC af maar dat was dan weer te verhelpen.
Zelf zoek ik een wat kleinere, elektrische pan voor het spoelwater. Daar is deze misschien toch "te goed" en te groot voor ...

Deze is echt niet duur:
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B198679/cid/6038/Rommelsbacher_KA_1800/

Op Marktplaats zijn ze al bijna duurder.

Is zo'n kraan onderin nou echt handig? MAW het extra geld waard?

Groeten,
Frank

Offline 12345

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 12-07-2011 14:16 u »
Deze is echt niet duur:
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B198679/cid/6038/Rommelsbacher_KA_1800/

Tjee, dat scheelt nogal! BIjna de helft! Ik wilde hem gebruiken voor het spoelwater (max 15 liter) en om mee te helpen de zaak aan de kook te krijgen want ik heb maar een gewoon gasstel en de brander daarvan doet er anders veel te lang over om die 25 - 30 liter aan de kook te krijgen.

Is zo'n kraan onderin nou echt handig? MAW het extra geld waard?

Als je in de ketel wilt maischen en je hebt een hevelfilter, heb je niet veel aan die kraan. Maar als je hem gebruikt voor het spoelwater of als kookketel, dan heb je er natuurlijk wel wat aan. Je hebt overigens kans dat je de kraan moet vervangen door een beter exemplaar. Als zo'n kraan niet uit elkaar kan om schoon te maken, dan kun je de ketel niet als kookketel gebruiken, want na het koken koel je af en dan moet die kraan goed schoon zijn.

Offline arluijen

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2011 16:48 u »
Die ketel (van 66 E) heb ik nu zelf.

Op zich is ie prima, hij warmt goed op en hij kookt ook, duurt allemaal wel net iets langer maar goed. De precisie van de thermometer is een stuk minder: Hij sloeg zondag nog af bij +/- 67 C., terwijl ik hem op 75 had gezet. Ik zet hem meestal vol open en zet hem uit als ik op temp ben.

Moet zel zeggen dat deze variant (geëmailleerd) niet echt optimaal is: er zit een soort bescherm stuk op de bodem over de warmte bron, maar die wil je natuurlijk goed schoonmaken en daarmee is dit deel bij mij beschadigd... Het beste zou zijn als de bodem egaal zou zijn.

Het kraantje vind ik wel erg handig, bijvoorbeeld bij het schoonmaken.

Offline arluijen

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2011 16:51 u »
Je hebt overigens kans dat je de kraan moet vervangen door een beter exemplaar. Als zo'n kraan niet uit elkaar kan om schoon te maken, dan kun je de ketel niet als kookketel gebruiken, want na het koken koel je af en dan moet die kraan goed schoon zijn.

....ik heb een platen koeler, dus die komt nadat de kokende wort door het kraantje is gelopen. Kraantje kan er wel af, maar is van plastic en kan niet helemaal uit elkaar.

Al met al een prima ketel om laagdrempelig volmout te gaan brouwen. Persoonlijk ben ik nu al aan het kijken naar een upgrade....

Offline 12345

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2011 17:22 u »
....ik heb een platen koeler, dus die komt nadat de kokende wort door het kraantje is gelopen. Kraantje kan er wel af, maar is van plastic en kan niet helemaal uit elkaar.

Klopt helemaal ...  :degroeten:

Tags: