02-06-2012 ONK 2012 / Kloonbier 2012

Gestart door rene, 09-07-2011 12:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rene

Op 02-06-2012 zullen de Deltabrouwers het ONK 2012 organiseren. Zoals het er nu naar uit ziet zal dit zijn bij brouwerij Emelisse in Kamperland.

Het kloonbier voor 2012 is Duvel.

Zodra de website in de lucht is zullen we daarmee iedereen op de hoogte houden.

William

Duvel, da's een mooie waar al veel hobbybrouwers ervaring mee hebben. Dit wordt een kloonbier voor Liemingbrouwer!

Oscar

Citaat van: William op 09-07-2011  12:37 uDit wordt een kloonbier voor Liemingbrouwer!

Ja...en als ie meedoet wellicht meteen een potentiele winnaar...want volgens zijn zeggen zat ie er al heel dicht bij (Of was zijn versie beter  :D).

JWVG

Citaat van: Oscar op 09-07-2011  12:40 uJa...en als ie meedoet wellicht meteen een potentiele winnaar...want volgens zijn zeggen zat ie er al heel dicht bij (Of was zijn versie beter  :D).

Wat meer is: volgens mijn zeggen ook! Nee, daar gaan we een hele zware dobber aan krijgen!

Prachtige lokatie!

 :degroeten: JW

Oscar

Citaat van: JWVG op 09-07-2011  13:28 uPrachtige lokatie!


Dat zeker... tzt maar weer dezelfde camping claimen...

Herman

Duvel is een mooi bier, maar toch even een kritische noot. De oorspronkelijke doelstelling van het kloonbrouwsel wordt hier m.i. verlaten. Duvel is immers bij uitstek het voorbeeld van de Sterke Blonde. Een kloonbier moest juist niet of moeilijk in een van de klassen in te zenden zijn.

Citeer"Ieder jaar wordt er dus door de organiserende vereniging en bier uit gekozen, dat eigenlijk niet in een klasse (volgens de labo regels) valt in te delen, dit bier wijkt dan te veel van de andere klassen af."


Ronald_

Maar een duvel is wel een lastig te brouwen bier met een zeer uitgesproken smaak!


Jacques

Citaat van: Ronald_ op 09-07-2011  13:44 uMaar een duvel is wel een lastig te brouwen bier met een zeer uitgesproken smaak!

Dat is in feite ieder bier!

Met de Cristoffel Nobel had men het afgelopen jaar een zeer goede keuze gedaan.

In het verleden zijn er meer ongelukkige keuzes geweest, wat dacht je van bijvoorbeeld Westmalle Dubbel?

MM

Citaat van: Herman op 09-07-2011  13:43 uDuvel is een mooi bier, maar toch even een kritische noot. De oorspronkelijke doelstelling van het kloonbrouwsel wordt hier m.i. verlaten. Duvel is immers bij uitstek het voorbeeld van de Sterke Blonde. Een kloonbier moest juist niet of moeilijk in een van de klassen in te zenden zijn.

Is de stijl Sterke Blonde niet voor 90% gebaseerd op Duvel? Michael Jackson noemde de stijl al Duvel. (zie Brew like a monk)

Herman

Yep, daarom snap ik er ook geen sikkepit van.... Die Westmalle Dubbel was inderdaad ook al een beroerde keuze. Ik ben bang dat het idee achter deze klasse gewoon niet bekend is bij de verenigingen.  :-\

Herman

Het off-topic gedeelte is verplaatst naar een nieuwe topic.

koffie

Klinkt interessant maar Zeeland is wel erg ver vanuit Lelystad (200 km) ik weet nog niet of ik trek heb in zo'n afstand :P

LRFokken

Citaat van: koffie op 18-11-2011  08:58 uKlinkt interessant maar Zeeland is wel erg ver vanuit Lelystad (200 km) ik weet nog niet of ik trek heb in zo'n afstand :P

Wat dacht je van Groningen?

RGeraads

Citaat van: koffie op 18-11-2011  08:58 uKlinkt interessant maar Zeeland is wel erg ver vanuit Lelystad (200 km) ik weet nog niet of ik trek heb in zo'n afstand :P

Voor die ene keer in het jaar moet de afstand toch geen probleem zijn vind ik. Wij gaan vanuit Almere, dus ietsje dichterbij, maar zelfde idee.

RobinB

Ik rij met enige regelmaat van Maastricht naar Groningen (335 km) en dat is niet eens voor zúlke bijzondere gelegenheden...
Heb het er zeker ook komend jaar wel voor over!

Herman

Ach, vanuit de uithoeken van NL zijn afstanden minder ver dan gerekend vanuit de dichter bevolkte gedeelten. Leuke anekdote in dit verband: een Amerikaans forumkennis was redelijk pissed dat ik niet even vanuit Groningen naar Brussel reed om een biertje te doen, toen hij een keer hier was. Let wel, de uitnodiging was een avond voordat we het biertje zouden moeten drinken. Vanuit Amerikaans oogpunt is het inderdaad een afstand van niets, pff 350 km.

Ik wil er wel bij zijn, vermoedelijk neem ik vrouw + kids mee. Ik weet dus niet of ik ook op de ONK camping zal staan, tenzij daar ook rustige gedeeltes zijn ;)

Oscar

Citaat van: Herman op 02-12-2011  23:37 uIk wil er wel bij zijn, vermoedelijk neem ik vrouw + kids mee. Ik weet dus niet of ik ook op de ONK camping zal staan, tenzij daar ook rustige gedeeltes zijn ;)

De camping waar we in 2007 stonden is redelijk groot... dus je kunt ook op een ander gedeelte gaan staan, waar je geen last hebt van een stelletje keurige bierbrouwers... :)

RobinB

Citaat van: Herman op 02-12-2011  23:37 uIk wil er wel bij zijn, vermoedelijk neem ik vrouw + kids mee.

Aiaiai!
Moet ik maar eens een eigen tentje meenemen... :( ;)

Albertus

Citaat van: Herman op 02-12-2011  23:37 uIk weet dus niet of ik ook op de ONK camping zal staan, tenzij daar ook rustige gedeeltes zijn ;)

Gelijk heb je, hobbybrouwers zijn net Noormannen, rovend en plunderend trekken ze van camping naar camping. ;D

Bert

LRFokken

Citaat van: Albertus op 03-12-2011  10:47 uGelijk heb je, hobbybrouwers zijn net Noormannen, rovend en plunderend trekken ze van camping naar camping. ;D

Bert

Nou, mooi dat ik daar niet bij hoor! ;-)  Ben inmiddels bezig om van het ONK ons jaarlijkse weekend weg te maken. Ben dus druk bezig om enkele niet bierdrinkers over te halen (van de 5 brouwt 1 samen met mij en zijn vriendin wil graag eens naar Zeeland, dus nog 2 te gaan ;-)). Het wordt dan niet de camping, omdat mijn vriendin door haar gezondheid niet in een tentje kan slapen en ik nog BE heb voor een caravan, nog met een caravan achter de auto wil gaan rijden, ivm bier ;-)

Herman

Citaat van: LRFokken op 05-12-2011  21:27 u.. en ik nog BE heb voor een caravan, nog met een caravan achter de auto wil gaan rijden, ivm bier ;-)

Noch noch bedoel je ;)

Er zijn er meer met een caravan hoor, ik kom met de vouwwagen (da's ook lekkerder slapen dan een tentje ;)

LRFokken

Citaat van: Herman op 05-12-2011  21:46 uNoch noch bedoel je ;)

Er zijn er meer met een caravan hoor, ik kom met de vouwwagen (da's ook lekkerder slapen dan een tentje ;)

Noch, noch, noch, klopt ;-). Dat krijg je als je als man twee dingen tegelijk probeert te doen ;-). Vouwwagen is ook nog een idee! Zomer is het toch.

Oscar


HuygenMeester

Citaat van: RobinB op 02-12-2011  23:33 uIk rij met enige regelmaat van Maastricht naar Groningen (335 km) en dat is niet eens voor zúlke bijzondere gelegenheden...
Heb het er zeker ook komend jaar wel voor over!
Kijk het is maar net wat je gewend bent.  >:D  Ik rijd per jaar gemiddeld 20.000 km maar dat alleen privé; mijn werk ligt 5 min fietsen van mijn huis,   ::) heerlijk en geen files. Voor mij is een ritje naar Zeeland dus geen probleem zeker niet als het om bier gaat.  8)
 :degroeten:
Auke

Henielma

Leuk dat die site er al weer is. Zojuist even de foto's van het vorige Onk bij Emelisse bekeken. Dit was weer genieten. Het was een geweldig Onk met prachtige weer. Dit jaar maar weer zo.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.