We kunnen max 45 L per keer brouwen. De vaten zijn:
Links: HLT : 30L
Midden: maisch : 50L
Rechts: kook : 50L
Er is gekozen voor 3 branders: omdat we dan bij het begin van het maischproces alvast het water naar +/- 60 șC kunnen stoken in zowel maishvat als HLT.
hiermee besparen we veel tijd. Na het storten van het graan gaat de brander uit en werken we verder via het herms systeem.
De "haakse" hoekjes zijn vooralsnog geen probleem. We hebben gisteren een testrun gedaan en de output door de spiraal is prima. Of we 1 șC stijging per minuut gaan halen weten we nog niet, dit testen we vrijdag. De pomp is een

? pomp. Op marktplaats gekocht van iemand die ging stoppen met zijn hobby. Ik verwacht echter dat we deze binnen een paar weken gaan vervangen. Het ding maakt veel lawaai en hij mag van mij wel wat meer power leveren.
De slangen hebben we vervangen omdat we een gesloten systeem willen met vaste kranen en geen gepruts met slangen die heet zijn etc. Ook geloof ik dat het de smaak ten goede komt omdat koper eigenlijk niets los kan laten qua smaak aan het bier, toch?
Maar bedankt voor jullie reacties! dit is onze 1e test brouw installatie en die is puur tot stand gekomen door iedereen die hier zo actief is.