"Single hops" bij Delhaize

Gestart door NewLine, 27-06-2011 13:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewLine

Toevallig ontdekt: http://www.delhaize.be/_webdata/pressreleases/_NL/2011-06-16_CP-bier_NL-vf.pdf

Drie bieren, exact hetzelfde recept, enkel een andere hopsoort (EK Goldings, Cascade, Nelson Sauvin). Vind ik wel een leuk initiatief om de smaakverschillen tussen de hoppen te leren kennen.


Kleine_Schriek

Jammer dat ik er niet makkelijk aan kan komen, lijkt me wel wat inderdaad.

orangeloo


erikgroothuis

Uit de PDF op de Delhaize-website:

----In april 2011 werden er van elke soort 4000 flessen gebrouwd en gebotteld......

Daar zou ik toch 'gebrouwen' van gemaakt hebben. :brouwen:

Chemicalbrewer

Er is een Delhaize vlak bij mijn thuis.
ik ga straks eens kijken of ze er hebben staan

EBC

Dank voor de tip, ik ga morgen kijken!

davadox

Mijn meisje gaat donderdag weer naar haar moeder (Belgique) dus die zal ik eens ff op pad sturen om die te gaan scoren.

Gerb

Weet iemand waar deze bieren worden gebrouwen? En zijn ze bij elke Delhaize beschikbaar?

EBC

Vandaag twee Delhaize's bezocht, maar niks...  :(

NewLine

Ikzelf heb in Kessel-Lo deze flessen gevonden, waarschijnlijk een beetje uit de buurt voor de meesten onder jullie  ::)

De Cascade versie smaakte mij wel, was iets typisch 'anders' aan dan de meeste bieren die ik hier normaal drink.

MM

Citaat van: erikgroothuis op 27-06-2011  14:03 uUit de PDF op de Delhaize-website:

----In april 2011 werden er van elke soort 4000 flessen gebrouwd en gebotteld......

Daar zou ik toch 'gebrouwen' van gemaakt hebben. :brouwen:

Gebrouwd mag volgens mij ook in het Vlaams.

davadox

De Delhaize in Lommel heeft ze,vrouwtje stuurde net een berichtje dat ze ze meeneemt voor me.  :proost:

Jacques

Citaat van: MM op 29-06-2011  21:04 uGebrouwd mag volgens mij ook in het Vlaams.

In deze context moet het toch echt gebrouwen zijn.

VEMP

De bieren zijn gebrouwd in Lochristi.

MO

De Mikkeler bieren zijn kneiterbitter. Net op mijn randje van hoptolerantie, en ik kan wat hebben. Zouden deze subtieler gehopt zijn?

davadox

Duif komt net thuis met de EK Goldings en de Cascade.
Ze zijn ook nog een 0,75 liter!
De Nelson Sauvin hadden ze helaas niet meer.
In plaats daarvan heeft ze een flesje Molheur en Omer meegenomen.
Helaas hebben ze heel de dag in de auto gelegen en zijn ze te warm maar morgen worden ze zeker burgemeester gemaakt.

Groetjes

EBC

Mijn lieve schoonmama heeft de Nelson Sauvin en de Cascade kunnen bemachtigen. De EKG zou morgen worden geleverd aan de winkel.

Het zijn flessen met kunststof paddestoelen. Daar is over nagedacht. Het etiket vermeldt brouwdatum, botteldatum en IBU. Het losse tekstje dat om de hals hangt geeft nog iets meer info. Bijvoorbeeld dat de bieren op de hop na volledig gelijk zijn. Ook dat er net zoveel grammen hop in zit, dus de IBUs wisselen. Daarnaast nog een suggestie over wat je erbij kunt eten en wat je van de hop mag verwachten qua smaak en aroma.

Er staat niks over waar ze gebrouwen zijn, wel dat er 4000 flessen van elk zijn gebotteld.

Al met al grote klasse van de buitenkant. Ik ben benieuwd hoe ze smaken. Goed en prima uitgevoerd initiatief van Delhaize, na de twee bieren van Tournee Generale. Ik ben benieuwd wat ze de volgende keer gaan doen.

Kleine_Schriek

Citaat van: davadox op 01-07-2011  21:08 uDuif komt net thuis met de EK Goldings en de Cascade.
Ze zijn ook nog een 0,75 liter!
De Nelson Sauvin hadden ze helaas niet meer.
In plaats daarvan heeft ze een flesje Molheur en Omer meegenomen.
Helaas hebben ze heel de dag in de auto gelegen en zijn ze te warm maar morgen worden ze zeker burgemeester gemaakt.

Groetjes
Nee ik ben niet jaloers...
 :huilen:
echt niet
 :huilen:
nee, echt niet
 :huilen:
oke, echt wel  :'(

MO

Die kunststof paddestoelen is standaard Lochristi shit. Toch zou ik deze bieren heel heel heel graag willen proeven en ben ik het heel erg eens met ons Antoinette. Nu weer verder met de administratie. Stomme facturen.

Hopmans

Citaat van: MO op 02-07-2011  00:32 uStomme facturen.
Zolang het uitgaande zijn is het niet zo erg.


EBC

Citaat van: MO op 02-07-2011  00:32 uDie kunststof paddestoelen is standaard Lochristi shit.

Errr, die zitten ook op Westmalle... en ik meen tegenwoordig ook op Dupont.

Eigenlijk denk ik op bijna alle bieren, omdat die kunststof goedkoper is dan kurk momenteel? En nog beter voor het bier ook.

Wat mij betreft niet voldoende bewijs dat het van Lochristi komt.

Misschien dat de nieuwe Zythos uitsluitsel geeft.

Pad

Nadat ik dit bericht las ben ik als de bliksem naar Delhaize gereden. Ik heb er de Cascade en de Nelson Sauvin nog gevonden. Hopelijk vind ik de EKG later op de week ook nog...

Het waren de laatste die in het rek stonden.

davadox

Ik ben die EKG nu aan het proeven en die is echt wel lekker.
Klein nadeel is dat die kurk er niet meer op gaat en je dus genoodzaakt bent om heel de fles leeg te drinken. :P

VEMP

Heb ze alle drie op de kop kunnen tikken!

jelle

Citaat van: Gerb op 28-06-2011  09:18 uWeet iemand waar deze bieren worden gebrouwen? En zijn ze bij elke Delhaize beschikbaar?
Bij een brouwerij in Brussel.
Ik heb er vandaag 3 gehaald. :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.