STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timpel_800

Goed zeg, heel netjes. Ik probeer het eerst even op deze manier, maar zal deze post even opslaan! Ook leuk, worsten drogen :)

Dees Dubbel

  :nut:
Blijf me verbazen over wat je hier allemaal leert ...
   :) :degroeten:

MaartenP

Ik wil ook een STC-1000 inbouwen in een mooi kunststof kastje zoals ik hier een aantal mensen heb zien doen. Maar moet je dan gaten zagen in het kastje waar de stekkers en de voorkant van de STC-1000 komen te zitten? Of zijn er kastjes waar bijvoorbeeld al ruimte voor stekkers is? Ik heb echt 0 ervaring met dit soort dingen, dus als iemand tips heeft, graag!

Mark GA

Citaat van: MaartenP op 30-03-2018  12:03 uIk wil ook een STC-1000 inbouwen in een mooi kunststof kastje zoals ik hier een aantal mensen heb zien doen. Maar moet je dan gaten zagen in het kastje waar de stekkers en de voorkant van de STC-1000 komen te zitten? Of zijn er kastjes waar bijvoorbeeld al ruimte voor stekkers is? Ik heb echt 0 ervaring met dit soort dingen, dus als iemand tips heeft, graag!

Hi Maarten.
De STC-1000 houd je buiten je koelkast. Ik heb er een overgenomen van iemand die het in een bakje had gemonteerd.




Je hoeft dus geen gaten in je koelkast te zagen. Is wel cool natuurlijk maar er zijn vast andere (makkelijkere) oplossingen.

Neetje

Citaat van: MaartenP op 30-03-2018  12:03 uIk wil ook een STC-1000 inbouwen in een mooi kunststof kastje zoals ik hier een aantal mensen heb zien doen. Maar moet je dan gaten zagen in het kastje waar de stekkers en de voorkant van de STC-1000 komen te zitten? Of zijn er kastjes waar bijvoorbeeld al ruimte voor stekkers is? Ik heb echt 0 ervaring met dit soort dingen, dus als iemand tips heeft, graag!

Yep. Kastje zoeken, beetje boren, zagen en vijlen. Wel even vooraf oordelen dat je binnen ruimte hebt om te monteren voor je boort.
Gaat makkelijk omdat het kunststof is, dus goed bewerkbaar.

Neetje

Citaat van: Mark Green Anchor op 30-03-2018  12:29 u...
Ik heb er een overgenomen van iemand die het in een bakje had gemonteerd.
...

Op zich niet verkeerd maar beter in een kunststof doos met contactdozen aan de buitenkant.
Is netter en veiliger (spatwaterdicht).

MaartenP

Citaat van: Neetje op 30-03-2018  12:31 uYep. Kastje zoeken, beetje boren, zagen en vijlen. Wel even vooraf oordelen dat je binnen ruimte hebt om te monteren voor je boort.
Gaat makkelijk omdat het kunststof is, dus goed bewerkbaar.

OK, klinkt niet te moeilijk, bedankt!

Enos

Ik heb  deze meerdere malen gemaakt.
De onderdelen zijn allemaal te bestellen bij Conrad.




 ;) ;)

Dirtbag

Citaat van: Enos op 30-03-2018  17:57 uIk heb  deze meerdere malen gemaakt.
De onderdelen zijn allemaal te bestellen bij Conrad.




 ;) ;)

Als je een haakse stekker hebt, komt je dan geen ruimte te kort in het midden? Mijn eerste gedachte zou zijn om de scharniertjes in het midden of de onderkant te plaatsen. :)

db

Enos

Citaat van: Dirtbag op 30-03-2018  20:01 uAls je een haakse stekker hebt, komt je dan geen ruimte te kort in het midden? Mijn eerste gedachte zou zijn om de scharniertjes in het midden of de onderkant te plaatsen. :)

db
Ja dat zou inderdaad een optie zijn.
Maar de klepjes gaan geheel open 180 graden, dus de haakse stekkers kunnen je er gewoon in plaatsen.
Maar het is wel een goed punt, ga er mee bezig als ik er straks weer een aantal maak.

JoepH

Citaat van: Enos op 30-03-2018  21:37 uJa dat zou inderdaad een optie zijn.
Maar de klepjes gaan geheel open 180 graden, dus de haakse stekkers kunnen je er gewoon in plaatsen.
Maar het is wel een goed punt, ga er mee bezig als ik er straks weer een aantal maak.

Het Chinese alternatief in de vorm van de Inkbird kost. € 29,50 Na drie STC-1000 gebouwd te hebben leek me dit voor die paar euri meer ook een goede optie. De STC-1000 kwam op ongeveer € 24,= aan onderdelen. De Inkbird staat nou zijn eerste batch op temperatuur te houden. Ik moet zeggen, prima ding.

Mark GA

Citaat van: JoepH op 30-03-2018  22:11 uHet Chinese alternatief in de vorm van de Inkbird kost. € 29,50 Na drie STC-1000 gebouwd te hebben leek me dit voor die paar euri meer ook een goede optie. De STC-1000 kwam op ongeveer € 24,= aan onderdelen. De Inkbird staat nou zijn eerste batch op temperatuur te houden. Ik moet zeggen, prima ding.
Ik weet niet wat voor Inkbird jij koopt maar die van mij was gewoon bijna € 60 hoor.
Een Chinees alternatief voor de STC-1000?
Ik snap er maar weinig van nu.

bultje76


Edwin brouwt

Citaat van: Mark Green Anchor op 31-03-2018  06:54 uIk weet niet wat voor Inkbird jij koopt maar die van mij was gewoon bijna € 60 hoor.
Een Chinees alternatief voor de STC-1000?
Ik snap er maar weinig van nu.


Geen 25,- maar 37,-   




 :D

Mark GA


bultje76

Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Daar moet je nog spullen bij kopen om er een stekker in te kunnen stoppen.

Brouwers

Citaat van: Mark Green Anchor op 31-03-2018  09:04 uIk houd m'n geld toch liever op zak dan...


https://geek.wish.com/c/5a5c32435400f16da96fa935
En de rest van de spullen?
Ik heb met alle overige kosten jaren terug iets van 35 euro betaald. De stc zelf was toen ook ietsje duurder. Maar ding voldoet aan geen enkel veiligheidsvoorschrift. Het verschil tussen een stc bouwen en een itc is hooguit 10e voor de gemiddelde hobbyist en vaak is de stc dan in geen enkele vorm brandveilig. Als je het goed gaat bouwen ben je duurder uit.

Mark GA

Citaat van: bultje76 op 31-03-2018  09:11 uNiet helemaal eerlijk natuurlijk. Daar moet je nog spullen bij kopen om er een stekker in te kunnen stoppen.
Eens. Maar waar hebben we het dan over?

€3 extra dus. Zit ik nog steeds op een fractie van wat jij betaalt.

Peterrr

Kom op jongens.

Als je niet handig bent dan is een Inktbird de oplossing ik heb beide.
Ook zijn de 2 display's handig.
Maar beide voldoen.

Ieder zijn voorkeur.

Dus  :biersmile: Peter

breda82

Ik heb ook een Inkbird, rommelen met elektriciteit is niet aan mij besteed. En die hele goedkope Chinese apparaten vertrouw ik niet, als het om stroom gaat staat veiligheid bovenaan.

Mark GA

De halve brouwwereld gebruikt de STC-1000...
Ik snap ook niks van elektriciteit maar als je een gloeilampfitting kunt aansluiten op je plafond kun je dit ook.


Brouwers

Citaat van: Mark Green Anchor op 31-03-2018  11:36 uDe halve brouwwereld gebruikt de STC-1000...
Ik snap ook niks van elektriciteit maar als je een gloeilampfitting kunt aansluiten op je plafond kun je dit ook.
Zoek even op plakkend relais stc-1000 op dit forum en denk na of je die stc-1000 nog in je "goedkope" houten doosje wilt houden. Het zijn mooie dingen en je kan er een goedkope regelaar mee bouwen, maar je moet goed realiseren wat de risico's zijn ;)

CeesM

Citaat van: Brouwers op 31-03-2018  13:03 uZoek even op plakkend relais stc-1000 op dit forum en denk na of je die stc-1000 nog in je "goedkope" houten doosje wilt houden. Het zijn mooie dingen en je kan er een goedkope regelaar mee bouwen, maar je moet goed realiseren wat de risico's zijn ;)
Van elk produkt is er op internet wel iets te vinden over gebruikers die er problemen mee hebben. Het zou te gek zijn als je miljoenen berichten kan vinden van gebruikers die zeer tevreden over een produkt zijn en er nooit problemen mee heeft gehad. ;)

Brouwers

Citaat van: CeesM op 31-03-2018  13:50 uVan elk produkt is er op internet wel iets te vinden over gebruikers die er problemen mee hebben. Het zou te gek zijn als je miljoenen berichten kan vinden van gebruikers die zeer tevreden over een produkt zijn en er nooit problemen mee heeft gehad. ;)
Ooh begrijp me niet verkeerd. Het gaat mij niet of het ene of andere produkt beter is. Ik heb ze allebei, een STC-1000 in een brandonveilige verpakking en een inkbird. Ik ben met beide tevreden. Er wordt een vergelijk gemaakt op kosten tussen een inkbird en stc-1000, waar de laatste er dus goedkoper uitkomt. Maar voor het gemak wordt er even vergeten dat het zelf bouwen van het ding meer risico's heeft met betrekking tot brandveiligheid mits goed gebouwd. Mocht het ding in de fik vliegen (kans is heel klein hoor), dan zijn de kosten ineens een stuk duurder. Verwacht dan niet dat de verzekering ineens gaat uitkeren.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.