Hallo allemaal!
A new kid in town - nou ja, nieuw .. ik loop tegen de 60. Ik ben me aan het inlezen in dit fantastische forum, en vast van plan zelf te gaan brouwen. Dus binnenkort naar bijv. de Brouwmarkt voor een goede uitrusting, en ik wil alvast beginnen om naar jullie aanwijzingen van de oude koelkast een vergistingskast te maken .De STC-1000 is besteld. Maar over het inbouwen van een 230V gloeilamp ben ik minder enthouiast.
Daarom wilde ik jullie vragen wat jullie van het volgende alternatief vinden: ik wil een 12 V reisföhntje inbouwen. Bij de autoshop of eBay te koop voor nauwelijks meer dan een tientje (en een 230 V - 12 V adapterstekker kost minder dan de helft). Met twee kabelbinders bevestigd aan het onderste koelkastrooster, föhntje ingeschakeld op de lage stand et voila!
De voordelen die ik zie: geringe kosten, eenvoudigste montage, vanwege het dunne snoertje hoef ik niet eens te boren, een plank inbouwen is ook overbodig want licht geeft het niet. ik heb geen slecht te verkrijgen en kwetsbare gloeilampen meer nodig en de ventilator is al ingebouwd,
De nadelen zie ik waarschijnlijk pas in de praktijk. Reden genoeg om nog even te wachten met knutselen en jullie commentaar te vragen. Alvast bedankt en een hartelijke groet uit het Luxemburgse.
Gunnar