STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

volleybaltrainer

Vandaag ook maar eens aan het hobby-en geslagen en mijn al eerder bestelde STC-1000 in een kastje geplaatst en alle bedrading aangesloten. Dankzij alle eerdere posts en vooral ook de foto's was het heel goed te doen voor iemand die niet super handig is.

Mijn dank daarvoor!

Hieronder een foto van het resultaat van mijn huisvlijt.




tdp

Een tijdje terug had ik al de STC-1000 binnen gekregen, afgelopen weekend eindelijk tijd gevonden om het kastje te maken.
Bedankt voor alle vorige foto's en berichten, zodat het toch een minder lastig klusje was dan verwacht! :groots:

Hierbij de foto's: https://www.dropbox.com/sh/28rl5doo75pgk8q/sQcnlnPSGH

Van de week maar eens een koelkast op de kop tikken. :)

Peterrr


tdp

Citaat van: Peterrr op 15-10-2013  19:34 uMooi, en netjes. ;)

Grt Peterr

Dank u!

McMelloW

Ziet er netjes uit. Werkt de sensor goed met die stekker verbinding?

KJ!


Netjes hoor! Gaat helemaal goed komen. Nu nog een koelkastje scoren en NJoY :-)

tdp

Citaat van: McMelloW op 15-10-2013  20:00 uZiet er netjes uit. Werkt de sensor goed met die stekker verbinding?

Ja, ik heb hem nog niet gecalibreerd (geen tijd nog gehad) maar heb er ter indicatie een thermometer naast gelegd: Zit geen graad verschil in. Als kabel heb ik gewoon een kabeltje van een jackplug gebruikt, lijkt dus goed te gaan.

Citaat van: KJ! op 15-10-2013  20:16 uNetjes hoor! Gaat helemaal goed komen. Nu nog een koelkastje scoren en NJoY :-)

Gisteren koelkastje op de kop getikt van € 30,-. Na aanpassing past het vergistingsvat er perfect in. Heb de 'opbouw' van de deur er afgeschroefd, de rand hievan met een stanleymesje eraf gesneden. Ik had nog een stukje radiatorfolie liggen, deze heb ik op de binnenkant van de deur gemaakt en de rand met het rubber er weer op gezet, hierbij de foto's:
https://www.dropbox.com/sh/16cfv7ysvxnnkve/utMLQmLTv2

JanEric

Ziet er goed uit, enige vraag: houdt dat rekje het wel als er een vat met zeg 25 liter bier, in staat te vergisten?
Ik heb zelf een triplex plank gelegd op het gedeelte waar het groentevak eindigt (daar waar bij jou die glasplaat op steunt)

Dirtbag

Mij lijkt mij zo'n rekje ook euuh, beetje magertjes. Ikzelf had de mazzel dat ik nog een plaatje RVS had liggen.



De opstelling met het slangetje, kurk en waterslot is als ik er de glazen fles in heb staan.

db

Pimmels

Ik gebruik het originele koelkastrekje, daar op leg ik de verwarmingsmatje van 38 Watt en daarop weer een plaatje trespa!
Gaat uitstekend!

LRFokken

Ook hier de stc-1000 besteld, half november uiterlijk met de kast bezig dus! Mooie stap vooruit.

Royaal Kristaal

Gister een STC 1000 in elkaar geprobeerd te sleutelen (Blauw is koeling, Wit is warmte-element, Rood is ventilator, Rood en Wit zijn parallel geschakeld). 

Het STC kastje geeft geen licht als ik de schakelaar aanzet en op het knopje van de STC druk. Er staat wel spanning op de schroefjes waar Power Supply staat. Ik heb nog geen zekering verwerkt in dit geheel, is dat nodig om het te laten werken?

Ik ben echt een noob als het gaat om electriciteit dus misschien kunnen jullie aangeven of ik iets verkeerd heb gedaan in mij opstelling? 

NB bij gebrek aan draad heb ik aarde en blauw gebruikt voor de aansluiting van de sensor (zit rechtsonder de rode stekkerdoos).


 

cpmb

Als je power button op de stc indrukt en even vasthoudt moet het schermpje van de stc aangaan.
Wat ik zo kan zien is alles wel goed aangesloten.
Ik heb er ook geen zekering in verwerkt dus dat is niet nodig om het geheel te laten werken.

Maar gaat de stc zelf niet aan of schakelt de stc niet?

droopy

Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie de temperatuursensor niet aangesloten. Zou de oorzaak kunnen zijn van het niet opstarten.

Fripel

Ziet er strak uit, alles klopt qua aansluiting, voor zover het te zien is.

De Aan/uit button op de STC moet je best wel een seconde of 2 a 3 ingedrukt houden voor hij aan gaat, net wat CPMB ook zegt.

Een zekering heeft geen invloed op de werking, sensor wel of niet aangesloten maakt ook niet uit, hij gaat dan wel aan.


Royaal Kristaal

@ cpmb
De stc 1000 gaat zelf niet aan. Zelfs niet als ik de knop 10 sec ingedrukt houdt dat terwijl er wel stroom door de schroefjes gaat.

Ik heb het ook geprobeerd met de sonde geen suc6. Misschien is de stc stuk.. Ik ga de draden maar weer een keer erin en eruithalen

cpmb

Hmmm vreemd. Misschien heb je de pech dat je een kapotte hebt.
Heb je wel een 220 V versie en niet een 110 V versie?
Je kan evt contact opnemen met de verkoper en een nieuwe vragen.

Royaal Kristaal

Ik heb een 220 V. Ik heb de STC ontkoppeld en om te testen een stekker direct bevestigd aan de power supply ingang van het kastje. Hij begint nu ineens hard te piepen en er komt E E op het display (dat het dus klaarblijkelijk nog doet).

E E zal wel voor electronic error staan...

cpmb

http://www.homebrewbuilder.co.uk/stc1000%20instructions.pdf

EE betekent dat de sensor niet is aangesloten.
Dit staat in de handleiding in de link hierboven.
Sluit de sensor rechtstreeks aan en probeer opnieuw
misschien een klein kortsluiting in de andere bedrading?

Royaal Kristaal

Sensor aangesloten en praxis stekker er in gedaan. Nu werkt het! Die stekker schakelaar combinatie van Conrad werkt dus bij mij voor geen moer. Al 1 keer 220v door mijn lichaam gekregen vanaaf grrrr.

Davidoff

Heeft er iemand nog een STC-1000 op de plank liggen die ik kan overkopen? ik probeer al de hele avond via ebay een STC-1000 te kopen maar omdat ik geen creditcard heb en nogal moeite met Paypal heb is het me nog niet gelukt om er 1 te bestellen :huilen:.....

Biker

Citaat van: Royaal Kristaal op 16-01-2014  23:15 uSensor aangesloten en praxis stekker er in gedaan. Nu werkt het! Die stekker schakelaar combinatie van Conrad werkt dus bij mij voor geen moer. Al 1 keer 220v door mijn lichaam gekregen vanaaf grrrr.


Weet je zeker dat je niet die Conrad stekker schakelaar hebt waar nog een zekering in moet, deze moet je er los bij bestellen

Jacques

Citaat van: Davidoff op 18-01-2014  00:24 uen nogal moeite met Paypal heb...

Gewoon overheen stappen. Je doet jezelf daarmee een groot plezier. In het begin had ik er ook veel moeite mee maar tegenwoordig betaal ik heel veel dingen via Paypal, echt heel handig.

bierhenkie

Citaat van: Jacques op 18-01-2014  17:14 uGewoon overheen stappen. Je doet jezelf daarmee een groot plezier. In het begin had ik er ook veel moeite mee maar tegenwoordig betaal ik heel veel dingen via Paypal, echt heel handig.
Of vraag vriend, buurman of familie mét creditcard om hulp. Contant terugbetalen, en klaar!

Henielma

Paypal kan je ook koppelen aan je bankrekening. Je hebt er geen creditcard voor nodig.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.