STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Ziet er weer top uit.  :duimop: Ga je veel plezier van hebben. :brouwen:

Peterrr


stoffel2

Ben nu reeds twee weekjes aan het wachten op mijn 2 STC's. Hopelijk deze week want IK WIL (gecontroleerd) BROUWEN!! :nut:

hopiebier

Je bedoelt waarschijnlijk  dat je gecontroleerd wil(ver)gisten :biersmile:

stoffel2

Citaat van: hopiebier op 16-06-2013  21:39 uJe bedoelt waarschijnlijk  dat je gecontroleerd wil(ver)gisten :biersmile:
:police: ja meneer, dat bedoelde ik! ;-)

Etn82

Citaat van: hopiebier op 16-06-2013  21:39 uJe bedoelt waarschijnlijk  dat je gecontroleerd wil(ver)gisten :biersmile:

Pas op hoor, u wordt ook hier gecontroleerd :police:

 ;)

GeBaxke

Filempje


Ik weet niet of hij hier al langs geweest is op het forum dit filmpje, bij deze dan.

Brouwerstraat

http://www.ebay.nl/itm/All-purpose-Temperature-Controller-STC-1000-Whit-sensor-/320628773067

Hhhmm even een kwestie van een te hoge temperatuur in mijn hersenpan, ik heb ergens in dit topic iets van voltage en Ampère gelezen is bovengenoemde de STC-1000 om te bestellen?

DenMaarten

Ja hoor, ik heb dezelfde. Er zijn 110 volt en 220 volt modellen. Dit is de 220 volt versie dus goed. Schakelen gaat tot 10 ampère en is ruim voldoende!

Groeten,
Maarten.

Adbrouwt

Citaat van: GeBaxke op 17-06-2013  21:56 uFilempje


Ik weet niet of hij hier al langs geweest is op het forum dit filmpje, bij deze dan.
Leuk filmke, maar ik vond de lasdoppen toch wel een uitkomst in plaats van vastdraaien, solderen en isoleren. 8)

Peterrr

Citaat van: Adbrouwt op 18-06-2013  17:41 uLeuk filmke, maar ik vond de lasdoppen toch wel een uitkomst in plaats van vastdraaien, solderen en isoleren. 8)


Of gewoon Wago lasklemmen voor soepele draad klepje omhoog draadje erin klepje dicht...
Gebruik ze zelf iedere dag.  ;)

Grt Peterr

hopiebier

En als het dan allemaal werkt ben je er zo blij mee! Geweldige uitvinding!
 :brouwen:

HermanH

Citaat van: Adbrouwt op 18-06-2013  17:41 uLeuk filmke, maar ik vond de lasdoppen toch wel een uitkomst in plaats van vastdraaien, solderen en isoleren. 8)
Ja, inderdaad, leuk filmpje, alleen als je goed oplet dan is alles al aan mekaar gesoldeerd en de krimpfolie er ook al op, pas dan zal de auteur er zich maar van bewust zijn geweest dat zijn stc-tje nog niet in de voorziene opening zat...  :o Dus de drie "hoofddraden" (warm, koelen en netstroom) er terug uit moeten trekken om alles er langs de grote opening van de STC-1000 terug in te stoppen...  :P
Dus moraal van het verhaal, plaats nog geen stekkers aan de 3 hoofddraden of die kan je er achteraf terug vanaf doen indien je reeds alle draden aan de STC vast hebt gemaakt...  8) 't Is maar een detail hé...  ;D

David Steeman

Ik heb dit regelmatig voor bij het solderen van connectoren. Soldeer je een 25-aderige kabel vast en dan kom je erachter dat je de huls eerst om de kabel vergeten bent te doen. Sindsdien heet zo'n huls bij mij een 'oh shit'!

krek zat

STC-1000 ook al ongeveer twee weken gelden besteld, maar ook nog niks ontvangen. Wel een melding gehad dat ze verstuurd zijn. Ik zit ook te popelen om het spul in te bouwen.

Brouwerstraat

Citaat van: krek zat op 18-06-2013  22:08 uSTC-1000 ook al ongeveer twee weken gelden besteld, maar ook nog niks ontvangen. Wel een melding gehad dat ze verstuurd zijn. Ik zit ook te popelen om het spul in te bouwen.

Ik heb er gisteren twee besteld, ben benieuwd...

David Steeman

Als ik spullen bestel in China dan duurt dat meestal een dag of 30 eer het hier is. Nog even geduld dus.

stoffel2

Tja, de ene keer is het 9 dagen, de andere keer 4 weken... Weinig regelmaat daarin. Hangt af van de hoeveelheid boten die naar ons toe komen zeker?

BierHenk

Citaat van: GeBaxke op 17-06-2013  21:56 uFilempje

Ik weet niet of hij hier al langs geweest is op het forum dit filmpje, bij deze dan.
Wat een Rudi Carrel-Engels... :huilen:

stoffel2

Joehoew ^-^ Vanmorgen in de bus gehad. Het knutselen kan beginnen

krek zat

Gisteren mijn STC's binnen gekregen, dus nu snel aan de slag om een kastje te bouwen.
Een verwarmingselement van 100 W heb ik al met ingebouwde ventilator.
Dus binnenkort kan ik eindelijk gecontroleerd vergisten.

Henielma

En de actieve koeling heb je al voor elkaar neem ik aan.   :weetniet:

Het belangrijkste blijft naar mij idee actief koelen tijdens de vergistingspiek.

davadox

Ik ben in het bezit van deze en ben eigenlijk op zoek naar een voedselveilige en waterdichte voeler/probe die hier op past.

krek zat

Citaat van: Henielma op 23-06-2013  21:10 uEn de actieve koeling heb je al voor elkaar neem ik aan.   :weetniet:

Het belangrijkste blijft naar mij idee actief koelen tijdens de vergistingspiek.
Op Marktplaats heb ik twee weken geleden een horeca koelkast gekocht van 1,80 m die kan koelen tussen de 18 ºC en -1 ºC. Dus dat zit wel goed.
Daarnaast heb ik een 2e STC gekocht om eventueel mijn andere koelkast ook te voorzien van een gecontroleerde temperatuursvoorziening.

BierHenk

Citaat van: davadox op 23-06-2013  22:33 uIk ben in het bezit van deze en ben eigenlijk op zoek naar een voedselveilige en waterdichte voeler/probe die hier op past.
Dat wordt lastig. De specificaties zijn niet bekend. Wel weet ik inmiddels dat het een ntc is, met wat meetwerk kun je uitvlooien welke, en er een vervanger voor zoeken. Sneller is een zgn dompelbuis in je gistvat en daar de sensor in.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.