STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

guuz

Citaat van: hobbybob op 12-02-2013  10:06 uEen gloeilamp geeft geen UV straling (een spaarlamp daarentegen wel!)
>

En die geeft een hoop warmte af zeg  >:D dus dat probleem gaat zich in ieder geval niet voordoen ;)

Manus

Voor eventuele warmtematten  kun je ook eens kijken op Ter.nl  dat is een webshop voor het zelfbouwen van terrariums. Er staan leuke dingen op die ik nu ook wil gaan gebruiken in mijn gistkast die ik aan het bouwen ben.  Als ie af is volgen er foto's. Dit is de directe link naar de webshop   http://www.ter.nl/webwinkel/index.php en ook voor andere tempratuur- en klimaatregeling hebben ze nuttig spul.  Ik kwam op het idee om hier gebruik van te maken omdat ik ook een aantal reptielen heb. En misschien dat deze site ook nog wel wat ideeën brengt  alibaba.com.  Echt alles te krijgen maar je moet even zoeken.

de7geitjes

STC-1000 besteld nu opzoek naar een koelkastje, lijkt me geen probleem Marktplaats staat er vol mee.

Brouwter

Ik heb slechte ervaringen met ter.com. Onduidelijke website en slechte service.

De STC-1000 heb ik inmiddels geïnstalleerd, zie onderstaande facebook pagina (Like!) voor de foto's :-)

Gerald

Even een vraagje voor de elctriciens onder ons.

Het standaard aansluitschema heb ik ondertussen gevonden. En wat ik begrijp kan ik een permanente fan direct vanaf de bruine+blauwe draad aansluiten op een stopcontact.

Echter wil ik er nu ook controle lampjes tussen hebben.  Dus ik wil kunnen zien of er nu stroom op het "koelen"gedeelte of op het "verwarmen"gedeelte staat. Dit heel simpel door een rood of blauw lampje. Echter hoe komt het aansluitschema er dan uit te zien?

Alvast bedankt.

gr. Gerald

JanEric

Waarom wil je dat?
De STC-1000 geeft in het display een rood bolletje als er sprake is van respectievelijk koelen of verwarmen.

Gerald

Citaat van: JanEric op 26-03-2013  16:15 uWaarom wil je dat?
De STC-1000 geeft in het display een rood bolletje als er sprake is van respectievelijk koelen of verwarmen.

Koelkast staat bij mij in de garage, en dat is een meter of 10 vanaf de woning, dus wanneer ik in 1 oogopslag aan een rood of blauw lampje kan zien wat ie aan het doen is is het voor mij genoeg. ;)

Gerald

Daarnet in de auto had ik een uur de tijd om er over na te denken. Volgens mij moet ik ze parallel aan de stopcontacten zetten, mocht ik ze in serie zetten gaat het vermogen wat de koelkast vraagt door het lampje en is het al snel gedaan ;)

Please correct me if i'm wrong :(

Henielma

Inderdaad parallel aan de belasting. Zorg wel dat het lampje geschikt is voor 230 V ac.

bjorri

Citaat van: Gerald op 26-03-2013  17:54 uDaarnet in de auto had ik een uur de tijd om er over na te denken. Volgens mij moet ik ze parallel aan de stopcontacten zetten, mocht ik ze in serie zetten gaat het vermogen wat de koelkast vraagt door het lampje en is het al snel gedaan ;)

Please correct me if i'm wrong :(
Maar als je een en ander toch al in elkaar hebt gezet met stopcontacten dan kan je toch veel beter bij de bouwmarkt of Action twee verdeelstekkers halen. Dan kan je de kerstboomverlichting er zo naast steken zonder verder de kans te lopen op moeilijk prutsen met draadjes.


Kleine_Schriek

Citaat van: Gerald op 26-03-2013  16:29 uKoelkast staat bij mij in de garage, en dat is een meter of 10 vanaf de woning, dus wanneer ik in 1 oogopslag aan een rood of blauw lampje kan zien wat ie aan het doen is is het voor mij genoeg. ;)
Je kunt ook gewoon af en toe de garage inlopen. Geloof me, dat na een paar keer, echt niet telkens meer gaat kijken. Hij doet het gewoon super goed en stabiel.

tjleet

Citaat van: Gerald op 26-03-2013  16:29 uKoelkast staat bij mij in de garage, en dat is een meter of 10 vanaf de woning, dus wanneer ik in 1 oogopslag aan een rood of blauw lampje kan zien wat ie aan het doen is is het voor mij genoeg. ;)
Ik denk zelfs dat zien of de juiste temperatuur behaalt is, belangrijker is dan zien of hij "koelt" of "verwarmt". Die van mij staat achter slechts 1 deur, en ik controleer zeer zelden of hij koelt of verwarmt. Wel of de juiste temperatuur is ingesteld ;)

Citaat van: Kleine_Schriek op 27-03-2013  09:08 u... Hij doet het gewoon super goed en stabiel.
Klopt helemaal! :duimop:

Brouwerstraat

Is het trouwens handig om de thermostaat van de koelkast los te koppelen bij gebruik van de STC 1000? Of gewoon alles voor wat betreft de koeling zo laten?


Niels B.

Gewoon laten zitten.
De STC regelt wanneer de koelkast aan en uitgaat. De koelkast denkt dat hij moet koelen tot 4 of 6 graden, maar als de temperatuur goed is sluit de STC de stroom af naar de koelkast.

Herman

Thermostaat laten zitten en op vol vermogen zetten. De STC-1000 neemt het koelen over.

Robin K

Citaat van: Herman op 14-06-2013  10:46 uen op vol vermogen zetten.

Ik denk niet dat het zinvol is om de koelkast op vol vermogen te zetten, omdat je dan
doorschiet als je de ingestelde temperatuur hebt bereikt. 

Jacques

Citaat van: Robin K op 14-06-2013  12:10 uIk denk niet dat het zinvol is om de koelkast op vol vermogen te zetten, omdat je dan
doorschiet als je de ingestelde temperatuur hebt bereikt.

Dat gebeurt niet omdat de koelkast eerder uitgeschakeld wordt door de temperatuurregeling van de STC-1000.

De thermostaat van de koelkast dus op de laagste stand zetten en deze vervolgens vergeten...
Op deze manier regel je de temperatuur met de STC-1000 en nergens anders mee.

Herman

Thermostaat op laagste stand is niet handig, dan schakelt de koelkast wellicht eerder uit dan de bedoeling is (als je bijv. ondergisters maakt). Vandaar het advies de thermostaat hoog te zetten, hoogst is misschien overdreven (maar kan geen kwaad door de stc1000).

GeBaxke

Dankzij deze draad ben ik om, op naar de koelkast vergisting. STC-1000 en de "conrad spullenboel" besteld.
Nu nog een koelkast. :D
Ik ga geen peerke gebruiken by de wee maar twee verwarmingsmatjes die ik al gebruik.
Bedankt hobbyisten voor de goede beschrijvingen, aansluitschema's en foto''s.




hansm

Citaat van: Herman op 14-06-2013  12:48 uThermostaat op laagste stand is niet handig...

Jacques bedoelt natuurlijk "op de laagste temperatuur-stand". Laag en hoog zijn wat verwarrende termen in dit kader ;)

Herman

Daarom sprak ik eerst ook over vol vermogen....

Jacques

Citaat van: hansm op 14-06-2013  14:00 uJacques bedoelt natuurlijk "op de laagste temperatuur-stand". Laag en hoog zijn wat verwarrende termen in dit kader ;)

Ik bedoelde inderdaad de stand waarin je de laagste temperatuur krijgt. Maximaal vermogen dus.

Dirtbag

Ik heb bij mijn koelkast de temperatuur sensor er wel uitgehaald. Nu was dat bij de mijne makkelijk, kon hem gewoon er uit trekken en die hangt nu aan de achterkant buiten de koelkast.

Volgens mij maakt het niets uit op welke stand je de koelkast zet. Naar mijn weten regelt de knop in de koelkast alleen maar de temperatuur en niet het koelvermogen.
Ergo, als je hem met de STC afstelt op 12 graden merk je geen verschil als je de koelkastknop afregelt op 5 graden danwel 10 graden.

In beide gevallen zal hij dezelfde tijd nodig hebben om bijvoorbeeld van 20 graden naar de ingestelde 12 graden te gaan.

mijns inziens :)

db

MICMAC

Maar wel als je de koelkast afstelt op 10°c en je stc-1000 afstelt op 6°c om te lageren, stopt de koeling bij 10°c.

KJ!

Vandaag ook even er eentje in elkaar gezet.  Super handig de info in dit draadje. De bekende dingetjes via conrad besteld en klein uurtje prutsen.

Dit is mijn versie.  En dat voor een leek op electra gebied...   8)

 


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.