Ik heb sinds woensdag ook zo'n apparaatje. Ik wil dat de ventilator in mijn vergistingskoelkast gaat werken als of de verwarming of de koelkast werkt. Heeft iemand een schema hoe je dan de zaak moet verbinden. Is de aanname dat nooit koeling en verwarming gelijktijdig werken juist?
Dat wordt moeilijk, Jacques en ik denk dat je dan beter 2 ventilators kunt nemen. Je kunt de koel- en verwarm-uitgang wel allebei op de ventilator zetten, maar dan schakel je feitelijk de 2 uitgangen door en gaan koeling en verwarming ook tegelijkertijd werken. En dat is niet de bedoeling.
Ik kàn er naast zitten, hoor, maar ik zou dan het schema met één ventilator voor verwarmen en koelen wel eens willen zien ...

De ventilator voor koelen is eigenlijk alleen nodig als je een erg grote koelkast hebt. Dan zit hij er vaak al standaard in. Met flink wat ruimte rond het gistvat is de natuurlijke circulatie volgens mij al voldoende. Zelf heb ik geen ventilator voor koelen. De ventilator voor verwarmen is primair bedoeld omdat lampen, warmtematten etc vaak een nogal klein oppervlakte hebben en behoorlijk heet kunnen worden, soms tussen de 100 en 200 ºC. En daar gaat plastic van smelten. Een beetje erover heen blazen, houdt de zaak mooi onder de 80 ºC. Dat je met een ventilator ook de circulatie bevordert, is mooi meegenomen maar niet de primaire bedoeling.