STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

davadox

En ik heb er ook 1 besteld nu.

Raymond293

Citaat van: Albertus op 22-08-2011  18:26 uDe Chinese TC-10 (die van de foto) kun je uitschakelen met de linker-boven toets (enkele seconden indrukken).

Bert

Nou je het zegt... nog nooit gebruikt ;D
Elke dag leer je weer wat!

johnshadows

Ook bij mij rees de vraag of het mogelijk was temperatuur te meten met de TC-10.
Gewoon effe gevraagd.

"Hello
 
I am sorry to say that the manufacturers inform us that the other metal sensor we stock for the TC-10 is also unsuitable for temperatures above 60c. Sorry.
 
We stock a range of thermostats and it depends on the exact process you wish to control (temperature ranges, power consumption etc) as to what thermostat is best but both the ATC-800+ an the ETC-200+ will heat to above 80c
 
The best thing to do is to check over the following comparison chart using the link below. It will tell you the different controllers, what temperatures they will operate in and the size in watts of the heater it could control for you.
 
http://www.forttex.com/compar.html 
 
You will also be able to download the instruction manuals of each one so you can check how to set them up as well.
 
Please check over the thermostats and if you have any questions please just let us know.
 
I hope this helps
 
Best Regards

Neil Thompson
Email: sales@forttex.com
Website: www.forttex.com


Beter van niet dus.
Ik heb nu bij hun de Mains Feed Digital Thermometer Package 1 gekocht.
http://www.forttex.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=68
Deze kan je gewoon bij het maischen in je wort hangen.
Werkt perfect.

Ronald_

Maar dat gaat over de echte TC-10..

johnshadows

Citaat van: Ronald_ op 23-08-2011  10:25 uMaar dat gaat over de echte TC-10..

Jaja, natuurlijk, dat is dan de echte.
Maar ik dacht ergens hierboven gelezen te hebben dat men niet durft de sensor in het maischvat te hangen.
En daar wilde ik een antwoord op geven.

davadox

 >:D Grrrrrrrrrrrr,heb ik weer he.
Krijg net een mailtje dat het nog een weekje langer duurt voor ik hem heb vanwege de scherpe beveiliging in Hongkong.

Als ik toch ook eens iets bestel...

Raymond293

Citaat van: davadox op 23-08-2011  19:30 u>:D Grrrrrrrrrrrr, heb ik weer he.
Krijg net een mailtje dat het nog een weekje langer duurt voor ik hem heb vanwege de scherpe beveiliging in Hongkong.

Als ik toch ook eens iets bestel...




Nou heb ik twee weken geleden een refractometer besteld uit Hong Kong, maar die heb ik ook nog niet... balen!

davadox

Citaat van: Raymond293 op 23-08-2011  20:12 uoeps... dubbel...

Dat duurde bij mij en de Kleine Minstreel ongeveer een week of 2 dus hij zal zo wel binnenkomen.
Maar de TC 10 duurt bij sommige mensen maar een paar dagen maar ik krijg het bericht alweer dat hij tussen 1-9 en 10-9 verwacht wordt.
Ik zit nu ook al 2 maanden te wachten op mijn Barley Crusher.
Net nog even een bestelling gedaan bij een groothandel dus ben benieuwd wat daar nu weer mee is  :(

Raymond293

Mhmm. Grappig.... mijn bestellingen bij de bekende Belgische groothandel duren meestal ook een eeuwigheid. We zitten in het zelfde schuitje blijkbaar.

Overigens was mijn HongKongse TC-10 er ook pas na 2-3 weken, er is nog hoop ;)

davadox

Citaat van: Raymond293 op 23-08-2011  20:42 uMhmm. Grappig... mijn bestellingen bij de bekende Belgische groothandel duren meestal ook een eeuwigheid. We zitten in het zelfde schuitje blijkbaar.

Overigens was mijn HongKongse TC-10 er ook pas na 2-3 weken, er is nog hoop ;)

Dan heb ik nog mooi de tijd om een koelkast op de kop te scharrelen.
Voordat ik dat heb ga ik toch niet meer brouwen.

kleine Minstreel

Citaat van: davadox op 23-08-2011  21:05 uDan heb ik nog mooi de tijd om een koelkast op de kop te scharrelen.
Voordat ik dat heb ga ik toch niet meer brouwen.

Je kunt ook een kast bouwen met isolatie er om heen. Als je in de schuur blijft vergisten is opwarmen met een lamp meer voor de hand dan koelen.
Tijdens het begin kan je altijd in een waterbad , lees speciekuip je gist ton zetten.
Tag maar eens op gistkast

Henielma

Ik zou gaan voor een oude koelkast. Dit is een goedkope goed geisoleerde kast met koelmogelijkheid.

Die koelmogelijkheid is belangrijk tijdens de vergistingspiek. Belangrijker dan het verwarmen.

kleine Minstreel

Citaat van: Henielma op 23-08-2011  21:44 uIk zou gaan voor een oude koelkast. Dit is een goedkope goed geisoleerde kast met koelmogelijkheid.

Die koelmogelijkheid is belangrijk tijdens de vergistingspiek. Belangrijker dan het verwarmen.

Klopt ik gaf alleen een alternatief aan maar tijdens de zomer kan koelen handig zijn

davadox

Ik heb hem binnen.
Wat een klein ding zeg hahahah.

Raymond293

Dat werd tijd zeg! Maar dit was het makkelijkste stuk, nu nog aansluiten... dat vond ik nog een stevige uitdaging ;)

davadox

Citaat van: Raymond293 op 31-08-2011  20:31 uDat werd tijd zeg! Maar dit was het makkelijkste stuk, nu nog aansluiten... dat vond ik nog een stevige uitdaging ;)

Nee man,

Ik heb hem een week geleden besteld maar kreeg toen bericht dat het minimaal 2 weken zou duren.

Kistje heeft mijn zwager al gemaakt (veel te groot natuurlijk) en die pak ik even op als ik daar vrijdag ben.

Het aansluiten zal geen uitdaging zijn want ik heb een paar uitstekende prikboeren (elektriciens) lopen op de bouw.

Groetjes

William

Citaat van: davadox op 31-08-2011  20:34 uHet aansluiten zal geen uitdaging zijn want ik heb een paar uitstekende prikboeren (elektriciens) lopen op de bouw .

En laat me raden: voor een paar biertjes doen ze veel ;)

John

Ik heb er ook 2 in huis. Dacht dat het een kwestie was van 1 ingang 220 volt en 2 uitgangen; 1 voor verwarmen en 1 voor koelen... Of is het niet zo makkelijk?

davadox

Citaat van: William op 31-08-2011  20:39 uEn laat me raden: voor een paar biertjes doen ze veel ;)

 :biersmile:

davadox

Citaat van: John op 31-08-2011  20:48 uIk heb er ook 2 in huis. Dacht dat het een kwestie was van 1 ingang 220 volt en 2 uitgangen; 1 voor verwarmen en 1 voor koelen... Of is het niet zo makkelijk?

Zo makkelijk is het John.

John


Raymond293

Ja, dat dacht ik ook... maar ik was vergeten dat er ook spanning moest op de heat en cool aansluitingen. Was nog niet zo simpel als dat ik hoopte!

Maargoed, een "prikboer" zal het wel weten ;D

John

Citaat van: Raymond293 op 31-08-2011  21:06 uJa, dat dacht ik ook... maar ik was vergeten dat er ook spanning moest op de heat en cool aansluitingen. Was nog niet zo simpel als dat ik hoopte!

Maargoed, een "prikboer" zal het wel weten ;D

Spanning op heat en cool zal toch wel doorgeschakeld worden vanuit de "TC-10"? Er komt toch maar 1 stekker naar het apparaatje toe en 2 eruit?!

Raymond293

Helaas... zo simpel was het dus niet ;)

Het enige wat de "tc-10" doorgeeft is de schakelaar, dus de spanning komt gewoon van het stopcontact. Zie het als een hotelschakelaar principe.


davadox

Citaat van: Raymond293 op 31-08-2011  21:26 uHelaas.. zo simpel was het dus niet ;)

Het enige wat de "tc-10" doorgeeft is de schakelaar, dus de spanning komt gewoon van het stopcontact. Zie het als een hotelschakelaar principe.

Dat komt zeker omdat je een aan/uit knop erop hebt zitten terwijl dat helemaal niet hoeft?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.