STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Albertus

Zes dagen geleden besteld, het Chinese Alternatief voor de TC-10. Vandaag in huis voor de ongelofelijke prijs van eur 12,20 , inclusief verzendkosten.

Eerste indrukken:
Net zo netjes afgewerkt als het origineel. Bij de parameters zijn er iets minder mogelijkheden, zo is er geen "dead zone".
Bij een eerste test gaf hij exact dezelfde temperatuur aan als de "echte" TC-10.
Uit de gegevens blijkt dat het relais voor de koeling 10 A kan verwerken i.p.v. 16 A, geen probleem lijkt me.
De aanduiding voor koelen of verwarmen is duidelijker.
Zowel hard- als softwarematig is het geen volkomen kloon van de TC-10.

De betrouwbaarheid op lange termijn moet ik nog afwachten, maar dat je dit geavanceerde stuk techniek in huis krijgt voor de prijs van een kilo spijkers is fantastisch.
 
Bert


De titel van dit topic is gewijzigd omdat het gaat om de STC-1000.

davadox

Hoeveel kost hij bv bij Conrad dan?

Henielma

Citaat van: Albertus op 25-06-2011  18:58 uDe betrouwbaarheid op lange termijn moet ik nog afwachten, maar dat je dit geavanceerde stuk techniek in huis krijgt voor de prijs van een kilo spijkers is fantastisch.

Ongelooflijk he, dat soort prijzen. Ik heb zo'n zelfde inmiddels ook in huis. Als je hem openmaakt zie je ook dat het een knap en eenvoudig ontwerp is.

Ik heb 'm nog niet in het echt gebruikt omdat ik Tcontrol heb. Maar hij komt nog wel een keer van pas.

Hopmans

Tja, daar ga je dan met je lokale economie.


Henielma

Ook de lokale economie heeft er voordeel van. Het geld wat ik niet aan die controller besteed kan ik aan wat anders besteden. Bijvoorbeeld een keg of wat commercieel bier of een keer extra uit eten.

Hopmans

Citaat van: Henielma op 25-06-2011  19:36 uOok de lokale economie heeft er voordeel van. Het geld wat ik niet aan die controller besteed kan ik aan wat anders besteden. Bijvoorbeeld een keg of wat commercieel bier of een keer extra uit eten.

Daar heb je een punt...


John

Ik ben niet zo'n TC10-kenner. Kan ik zo'n apparaat ook gebruiken als gewone thermometer? Zit er ook een voeler bij?

Groeten John
Nuenen

William

Citaat van: Henielma op 25-06-2011  19:12 uIk heb zo'n zelfde inmiddels ook in huis.

Ik ook alweer een tijdje. Hij kan maar zo van pas komen ;)

orangeloo

Kijk dat zijn nog eens leuke tips.  :hoera:
Ik heb er gelijk ook nog 1 besteld, voor dat geld kan ik niet moeilijk doen. :bijdrage_forum:
ik heb 3 mnd geleden een TC 10 besteld in GB voor € 46,- ,
Maar ik ben toe aan een tweede kast.
Want ik sta nog steeds met twee sperciekuipen te klooien.

orangeloo

Zo die is weer binnen, na 9 werkdagen vanuit Hongkong. :brouwen:
Niet slecht

orangeloo

Citaat van: Henielma op 25-06-2011  19:36 uOok de lokale economie heeft er voordeel van. Het geld wat ik niet aan die controller besteed kan ik aan wat anders besteden. Bijvoorbeeld een keg of wat commercieel bier of een keer extra uit eten.
En van het geld wat ik niet heb besteed heb ik 13 KG krieken gekocht hier in Zeeuws Vlaanderen.
Dus is de lokale economie ook weer tevreden  :)

Ronald_

Ik heb gisteravond mijn Chinese TC-10 ingebouwd in een Conrad kastje..

Je moet wel oppassen met het aandraaien van de draden, want ik boog 1 aansluitingspunt zo van de printplaat af.. Na wat gesoldeer zat alles weer aan elkaar, dus het werkt wel gewoon allemaal!

Nu nog even een verwarming in de koelkast fixen en klaar voor het eerste gebruik met het brouwen van de ALBV!

orangeloo

Citaat van: Ronald_ op 07-07-2011  09:14 uIk heb gisteravond mijn Chinese TC-10 ingebouwd in een Conrad kastje..
Heb je mss een foto of link van dat kastje ?

De-Geert

Voor die prijs kan je wel een gokje wagen, leuke tip.
Nu werk ik met 2 UT-100's, dat is toch niet echt handig.

Ik d'r ook maar eens een bestellen.

Raymond293

Deze ga ik ook maar even bestellen, bedankt voor de tip!

Ronald_

Citaat van: orangeloo op 07-07-2011  10:04 uHeb je mss een foto of link van dat kastje ?

Ik heb 2 te kleine kastjes tegen elkaar aan gezet..

Zoek maar eens op behuizing op www.conrad.nl heel erg veel keuze!

orangeloo

Zo mijn nieuw Chinees alternatief TC 10 kastje is klaar.
Goed voor twee gist (koel)kasten.



davadox


hansm

Netjes  :duimop:

Nog een kleine tip: een trekontlasting aan je netsnoer?

 :degroeten:

orangeloo

Citaat van: hansm op 19-07-2011  21:21 uNetjes  :duimop:
Nog een kleine tip: een trekontlasting aan je netsnoer?
 :degroeten:
Je bedoel toch een beveiliging zodat de kabel er niet uit getrokken kan worden?
 Daarom heb ik tape rond de kabel aan de binnen kant aangebracht.

hansm


Cisdevésser

CiteerDaarom heb ik tape rond de kabel aan de binnen kant aangebracht.

Volgende keer gewoon een knoop erin leggen, kost niets en is zeer effectief.

Groetjes....Cis

orangeloo

Goede tip, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :nut:

John

V.w.b de Chinese TC-10:

Weet iemand ook of ze ook alleen als temperatuurregistratie zijn te gebruiken of MOETEN ze ook signaal uitsturen voor warmte- en koelelement? M.a.w. kun je die instellingen ook NIET gebruiken...

en

Weet iemand of er ook waterdichte sensoren te koop zijn voor dit model? (wellicht de originelen; zouden die passen?)

Groeten john
Nuenen

orangeloo

Is er nu niemand die de TC 10 of zijn alternatief gebruikt als thermometer? :weetniet:
Want dat is volgens mij wat John er mee wil gaan doen, en waar hij ervaringen van anderen over wil horen. :brouwen:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.