Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: STC-1000, Het Chinese alternatief  (gelezen 375370 keer)

Offline Stephan Franken

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: STC-1000, Het Chinese alternatief
« Reactie #875 Gepost op: 28-11-2017 08:25 u »
Ik snap niet zo goed waarom iedereen met stekkers en stopcontacten werkt? De verwarming, koelkast en voeding kunnen toch rechtstreeks, zonder stekkers aangesloten worden op de STC. Hoe minder items hoe veiliger, toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline HarryL

• Vol lid
  • Land: nl
« Reactie #876 Gepost op: 28-11-2017 08:30 u »
Ik snap niet zo goed waarom iedereen met stekkers en stopcontacten werkt? De verwarming, koelkast en voeding kunnen toch rechtstreeks, zonder stekkers aangesloten worden op de STC. Hoe minder items hoe veiliger, toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Daar zat ik ook al over na te denken om dat zo te doen.
Maar met stekkers en stopcontacten werken is makkelijker als je hem ergens anders op wil aansluiten.
Voor beide manieren is wel wat te zeggen.

Online bjorri

• Senior lid
  • eeuwige beginner
« Reactie #877 Gepost op: 28-11-2017 08:51 u »
Rechtstreeks aansluiten kan wel maar omdat je voor je koelkast ook nog aarde hebt moet je wel erg veel draadjes aan elkaar knopen in een waarschijnlijk beperkte ruimte.

Ik heb een klimaatbox waar geen koeling in zit (voor de winter). Daar is het verwarmingsmatje wel rechtstreeks aangesloten. Voor de koelkast heb ik er ooit een begin mee gemaakt maar een kistjes met een paar oude stopcontacten is toch handiger en flexibeler als een van de onderdelen stuk gaat.

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #878 Gepost op: 28-11-2017 13:09 u »
De apparaten die de meeste mensen voor een gistkast gebruiken (koelkast/vriezer, warmtelamp of zo) hebben van zichzelf al een stekker, dus waarom niet?
Bovendien kan je de STC dan ook nog ergens anders voor gebruiken, bv je inductieplaat aansturen, etc.

Offline CeesM

• Vol lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #879 Gepost op: 28-11-2017 13:47 u »
Daar heb ik ook aan gedacht maar vond het toch veiliger om de STC-1000 in een kunststofbehuizing van 20x12x7,5 cm (Aliexpres 9,--) te plaatsen.
Achterop kon ik makkelijk 2 stopcontacten plaatsen (bij Formido 1,89 p/st).

Offline HarryL

• Vol lid
« Reactie #880 Gepost op: 28-11-2017 13:48 u »
Daar heb ik ook aan gedacht maar vond het toch veiliger om de STC-1000 in een kunststofbehuizing van 20x12x7,5 cm (Aliexpres 9,--) te plaatsen.
Achterop kon ik makkelijk 2 stopcontacten plaatsen (bij Formido 1,89 p/st).

Heb je een linkje naar die behuizing?

Offline CeesM

• Vol lid

Offline HarryL

• Vol lid
« Reactie #882 Gepost op: 28-11-2017 14:06 u »
Ja, en nu nog goedkoper dan ik er voor betaalde. :(
https://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-200-120-75mm-common-type-plastic-box-ABS-waterproof-enclosure-use-as-electric-junciton/32317925104.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.DdA9dt

Oh! Da's wel een mooie box!
Heb je ook een foto hoe je hem geinstalleerd hebt?
Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet.

Offline Pethee

• Boven 10 berichten
  • *
  • Drink met Mate(n)
« Reactie #883 Gepost op: 28-11-2017 14:17 u »
Beste Bert,

Succes met je aankoop.

Dat het nog goedkoper kan, ik heb in juli j.l. "slechts" $ 9,66 betaald voor een STC-1000. Overigens, de behuizing (een kunststof kastje) kwam hier ook vandaan, alsmede een netspannings inlaat. De wcd en leds had ik bij Conrad vandaan.

Peter

Offline CeesM

• Vol lid
« Reactie #884 Gepost op: 28-11-2017 14:21 u »
Oh! Da's wel een mooie box!
Heb je ook een foto hoe je hem geinstalleerd hebt?
Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet.
Nee, ik heb er geen foto's van.
In het midden van de lange kant heb ik een rechthoekig gat gemaakt voor de STC-1000, en achterop gaten geboord voor montage van de stopcontacten en kabeldoorvoer. Op youtube kan je vinden hoe ze dat inbouwen.

Offline HarryL

• Vol lid
« Reactie #885 Gepost op: 28-11-2017 14:23 u »
Nee, ik heb er geen foto's van.
In het midden van de lange kant heb ik een rechthoekig gat gemaakt voor de STC-1000, en achterop gaten geboord voor montage van de stopcontacten en kabeldoorvoer. Op youtube kan je vinden hoe ze dat inbouwen.
Okee, dan heb ik er wel een idee van. Heb je genoeg hoogte daarvoor?

Offline CeesM

• Vol lid
« Reactie #886 Gepost op: 28-11-2017 15:13 u »
Okee, dan heb ik er wel een idee van. Heb je genoeg hoogte daarvoor?
Ja, de opbouw wcd's zijn 62x62 mm, de hoogte van de box is 75 mm.

Offline Erik Z

• Vol lid
  • Land: fr
  • Waar ik woon maakt men beter wijn dan bier
« Reactie #887 Gepost op: 28-11-2017 18:25 u »

De belangrijkste reden om met stekkers en stopcontacten te werken is veiligheid. Als je per ongeluk een draad lostrekt van de STC kun je brand krijgen. Met stekkers kan dat niet gebeuren.