STC-1000, Het Chinese alternatief

Gestart door Albertus, 25-06-2011 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Snor

Citaat van: Flogiston op 02-09-2015  16:33 uStaat het zo ook op jouw A4-tje?  ;D

Ja inderdaad!!

Sander van Dijk

Citaat van: hans100w op 03-09-2015  00:35 u[emoji14]asop: Let wel: peltier elementen werken op gelijkspanning, en een SSR werkt alleen met wisselspanning, dus dat gaat niet werken.  [emoji14]asop:
Mmhm, dat is wel een puntje van aandacht. Bedankt!

Sander van Dijk

Citaat van: hans100w op 03-09-2015  00:35 u:pasop: Let wel: peltier elementen werken op gelijkspanning, en een SSR werkt alleen met wisselspanning, dus dat gaat niet werken.  :pasop:

Zo één werkt toch gewoon met gelijkstroom (in en out) of zie ik het niet goed?

Pim

Citaat van: Sander van Dijk op 03-09-2015  08:15 uZo één werkt toch gewoon met gelijkstroom (in en out) of zie ik het niet goed?
DC-DC lijkt me inderdaad duidelijk dat zowel sturing als schakeling gelijkstroom is.

hans100w

Citaat van: Sander van Dijk op 03-09-2015  08:15 uZo één werkt toch gewoon met gelijkstroom (in en out) of zie ik het niet goed?

Oei, de techniek is sneller dan mijn kennis: inderdaad blijken er ook DC SSR's te bestaan. Gebaseerd op FET's? Niet op TRIAC's dus...
Dit biedt interessante mogelijkheden...  ;D

Bvk1983

Vorige week een STC-1000 en een 75 W keramische lamp besteld voor 17,- incl. verzendkosten via Aliexpress. Ben erg benieuwd of het allemaal goed aan gaat komen.

Tjardo

Waarom zou het niet goed aankomen? Ik heb reeds diverse dingen (ook niet bier gerelateerd) besteld via aliexpress, tot nu toe allemaal goed aangekomen (pas wel op met duurdere goederen, de belastingdienst wil dan graag meeprofiteren!).

Bvk1983

Geen idee eigenlijk, eerste keer dat ik iets in China bestel.

j.heesters3

Citaat van: Jacques op 03-04-2012  22:01 uEen kleine usb-ventilator is voor weinig geld te koop bij de Action. En een goedkope ubs-adapter kun je kopen via e-bay.

Om het nog wat makkelijker te maken zijn er tegenwoordig inbouwstopcontacten waar ook een usb-aansluiting inzit. Ben je gelijk verlost van je adapter. https://www.conrad.nl/medias/global/ce/0000_0999/0900/0910/0919/1337759_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Jacques

Citaat van: j.heesters3 op 01-11-2015  19:03 uOm het nog wat makkelijker te maken zijn er tegenwoordig inbouwstopcontacten waar ook een usb-aansluiting inzit. Ben je gelijk verlost van je adapter. https://www.conrad.nl/medias/global/ce/0000_0999/0900/0910/0919/1337759_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Ik ben ze ook al tegengekomen in discount winkels... Overigens kost een adapter ook niet veel.

John

In de verschillende topics worden vraagtekens gezet bij de noodzaak van een (usb)ventilator. De vraag is dus of zo'n stopcontact wel nodig is.

Jacques

Citaat van: John op 01-11-2015  21:41 uIn de verschillende topics worden vraagtekens gezet bij de noodzaak van een (usb)ventilator. De vraag is dus of zo'n stopcontact wel nodig is.

In mijn koelkast met een hoogte van 180 cm werken de ventilatoren nog steeds. Ook omdat ik regelmatig testjes uitvoer en een goede luchtdoorstroming noodzakelijk vind voor reproduceerbare resultaten.

j.heesters3

Ik wil er ook een aanschaffen. Heb de site DX.COM gevonden. Heeft iemand  ervaring met deze leverancier? Alvast bedankt.

Brouwers

Citaat van: j.heesters3 op 02-11-2015  16:26 uIk wil er ook een aanschaffen. Heb de site DX.COM gevonden. Heeft iemand  ervaring met deze leverancier? Alvast bedankt.

DX.com is prima site om te bestellen. Nog geen problemen ondervonden van naheffing door de fiscus, wat familie van mij bv wel was overkomen bij lightinthebox.

Johannesdeloper

Citaat van: j.heesters3 op 02-11-2015  16:26 uIk wil er ook een aanschaffen. Heb de site DX.COM gevonden. Heeft iemand  ervaring met deze leverancier? Alvast bedankt.
DX is oke, je kunt er alleen geen peil op trekken wanneer iets aankomt, hou rekening met 1 tot 3 weken.
Ik heb er de afgelopen jaren zeker 20x iets besteld. 1x werd iets niet geleverd, hetgeen na mijn reclamatie alsnog werd opgestuurd.
1x was iets ondeugdelijk (klein beetje mijn schuld) heb ik het artikel nogmaals opgestuurd gekregen zonder kosten.

Mooie van DX is dat je zelfs voor de allerkleinste bestelling nooit verzendkosten hoeft te betalen en invoerrechten heb ik ook nooit hoeven te betalen.

j.heesters3

Super bedankt allemaal. Duidelijk verhaal. Ga er een bestellen. Heb thuis nog voldoende schakelmateriaal etc om een kastje in elkaar te zetten.

koffie

Citaat van: j.heesters3 op 02-11-2015  16:26 uIk wil er ook een aanschaffen. Heb de site DX.COM gevonden. Heeft iemand  ervaring met deze leverancier? Alvast bedankt.
Bestel dan via ebay, stukken goedkoper (tientje incl zenden) en is gewoon allemaal dezelfde Chinese meuk :P

Bvk1983

Mijn bestelling is zojuist binnen gekomen. Besteld op Aliexpress en levering binnen 11 dagen. Netjes.

j.heesters3

Probleem is dat ik geen creditcard heb en graag via Ideal wil bestellen. Heb bij DX.COM gezien dat dit daar mogelijk is. Als er nog ander manieren zijn om de STC1000 goedkoper te bestellen en via IDEAL te kunnen betalen, hou ik me aanbevolen.

rfrins


j.heesters3

Citaat van: rfrins op 03-11-2015  12:55 uEBay kan ook met Paypal

Ben een leek op dat gebied en heb geen Paypal.

Bvk1983

Citaat van: j.heesters3 op 03-11-2015  12:54 uProbleem is dat ik geen creditcard heb en graag via Ideal wil bestellen. Heb bij DX.COM gezien dat dit daar mogelijk is. Als er nog ander manieren zijn om de STC1000 goedkoper te bestellen en via IDEAL te kunnen betalen, hou ik me aanbevolen.

Je kunt ook goedkoop een prepaid creditcard aanvragen. Je kunt er alleen mee betalen wat je er zelf op hebt gestort, en je koop is meteen verzekerd.

mbroek

Bij http://www.banggood.com/ kun je met ideal betalen. Prijzen zijn ongeveer gelijk aan DX.

Jacques

Citaat van: j.heesters3 op 03-11-2015  13:01 u... en heb geen Paypal.

Dat is natuurlijk zo opgelost. Kost je geen geld en je hebt geen creditcard nodig.

seed7

Aliexpress , daar kun je gewoon met Ideal betalen.

Ingo


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.