Hobbybrouwen > Tips

STC-1000, Het Chinese alternatief

(1/212) > >>

Albertus:
Zes dagen geleden besteld, het Chinese Alternatief voor de TC-10. Vandaag in huis voor de ongelofelijke prijs van eur 12,20 , inclusief verzendkosten.

Eerste indrukken:
Net zo netjes afgewerkt als het origineel. Bij de parameters zijn er iets minder mogelijkheden, zo is er geen "dead zone".
Bij een eerste test gaf hij exact dezelfde temperatuur aan als de "echte" TC-10.
Uit de gegevens blijkt dat het relais voor de koeling 10 A kan verwerken i.p.v. 16 A, geen probleem lijkt me.
De aanduiding voor koelen of verwarmen is duidelijker.
Zowel hard- als softwarematig is het geen volkomen kloon van de TC-10.

De betrouwbaarheid op lange termijn moet ik nog afwachten, maar dat je dit geavanceerde stuk techniek in huis krijgt voor de prijs van een kilo spijkers is fantastisch.

Bert

De titel van dit topic is gewijzigd omdat het gaat om de STC-1000.

davadox:
Hoeveel kost hij bv bij Conrad dan?

Henielma:

--- Citaat van: Albertus op 25-06-2011  18:58 u ---De betrouwbaarheid op lange termijn moet ik nog afwachten, maar dat je dit geavanceerde stuk techniek in huis krijgt voor de prijs van een kilo spijkers is fantastisch.

--- Einde van citaat ---

Ongelooflijk he, dat soort prijzen. Ik heb zo'n zelfde inmiddels ook in huis. Als je hem openmaakt zie je ook dat het een knap en eenvoudig ontwerp is.

Ik heb 'm nog niet in het echt gebruikt omdat ik Tcontrol heb. Maar hij komt nog wel een keer van pas.

Hopmans:
Tja, daar ga je dan met je lokale economie.

Henielma:
Ook de lokale economie heeft er voordeel van. Het geld wat ik niet aan die controller besteed kan ik aan wat anders besteden. Bijvoorbeeld een keg of wat commercieel bier of een keer extra uit eten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie