Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Westvleteren op Ebay  (gelezen 12940 keer)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Westvleteren op Ebay
« Reactie #25 Gepost op: 29-06-2011 08:25 u »
Nee, ze doen er alles aan om de mensen die alleen willen doorverkopen te weren.

Dat is wel nobel natuurlijk...maar dat houdt hun bier ook exclusief... Ik rijd niet ff naar Westvleteren voor 1 bak bier. En als ik er al naar toe rijd wil ik natuurlijk mijn auto vol zodat vrienden ook wat hebben. Ze ontkomen er toch vrijwel niet aan. En dit soort dingen drijft de prijs in de winkels (als het al verkrijgbaar is) alleen maar op... :'(

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline pieterwannes

• Vol lid
  • Land: be
« Reactie #26 Gepost op: 29-06-2011 09:27 u »
Nee, ze doen er alles aan om de mensen die alleen willen doorverkopen te weren. Het bier is bestemd voor consumptie thuis door de koper. Een normaal mens drinkt geen 2-3 bakken trappist per maand. Wie meer wil kopen heeft duidelijk handelsoogmerken.
Tenzij mensen deze graag een jaartje of 2 in de kelder wilt laten rijpen. heb je toch al snel een paar bakjes nodig...
Of mensen die wat verder wonen. Ik drink het bier met regelmaat ( een 5 keer per jaar een flesje) doch ben  ik nog nooit tot daar gereden voor een bak.

Veel te duur en overroepen bier, maar zeker lekker genoeg om af en toe eens te drinken.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #27 Gepost op: 29-06-2011 13:47 u »
Al sinds eeuwen is bier een lokaal product. Elke regio heeft haar eigen brouwerijen. En hun bier is enkel in die omgeving te koop.
Slechts sommige bieren zijn overal verkrijgbaar.

Waarom zou Westvleteren overal in de schappen moeten staan? Waarom zou iemand de moeite moeten nemen? Nergens voor.
Ik kan in mijn regio ook geen bier van de Muifelbrouwerij kopen, noch van Kennemer, noch van de Friesche, etc. Prima toch.

Westvleteren is helemaal geen probleem als je in de buurt woont. En anders, dan heb je pech. Want het is een schitterend bier, die 8 toch zeker. Ik heb het het er overigens wel voor over om 2 uur in de auto te bollen.

Erick

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 29-06-2011 14:29 u »
Ik ga er altijd op de bonnefooi naartoe, ga dan naar het bijbehorende cafeetje (in de vrede) en koop daar in het inpandige winkeltje een voorraadje six-packs. Vervolgens steek ik over naar het klooster en koop daar 1 0f 2 lege houten kratjes tegen statiegeldprijs.
Al 3x zo gedaan, werkt perfect.

Offline davadox

• Super lid
  • Holland's Next Top Brewer
« Reactie #29 Gepost op: 29-06-2011 17:06 u »
Ik ga er altijd op de bonnefooi naartoe, ga dan naar het bijbehorende cafeetje (in de vrede) en koop daar in het inpandige winkeltje een voorraadje six-packs. Vervolgens steek ik over naar het klooster en koop daar 1 0f 2 lege houten kratjes tegen statiegeldprijs.
Al 3x zo gedaan, werkt perfect.
Wat heb je aan lege houten kratjes dan?

Offline erikgroothuis

• Senior lid
« Reactie #30 Gepost op: 29-06-2011 17:24 u »
Wat heb je aan lege houten kratjes dan?
Ik denk dattie daar zijn flesjes bier in steekt.

Raar dat ze dan wel 6-packs verkopen.... :weetniet:

Offline davadox

• Super lid
« Reactie #31 Gepost op: 29-06-2011 17:32 u »
Ik denk dattie daar zijn flesjes bier in steekt.

Raar dat ze dan wel 6-packs verkopen.... :weetniet:
Ow zo, nu snap ik het.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #32 Gepost op: 29-06-2011 18:03 u »
Is wel veel duurder, maar dan heb je ook wat  ;D

Offline krek zat

• Vol lid
« Reactie #33 Gepost op: 29-06-2011 20:12 u »
Exclusief houden ze het zeker wel, want ze brouwen om in hun levensbehoefte te kunnen voorzien.
Nu ben ik twee jaar geleden al een keer daar in de buurt op vakantie geweest en toen kon ik 3 bakken per auto meenemen.
Maar ja toe was men druk bezig de keet aan het verbouwen.
Ik ga in ieder geval een week van te voren het nog een keertje proberen, maar dan zit ik al op vakantie en dan is het maar de vraag of het net zo makkelijk gaat als afgelopen maandag.
Maar niet geschoten is altijd mis, om er maar eens een spreekwoord tegen aan te gooien.

Offline davadox

• Super lid
« Reactie #34 Gepost op: 16-07-2011 10:01 u »
Gisteren maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een Westvleteren 12 besteld in het plaatselijke ABT cafe.
Ik vond hem echt lekker.
Verrassend van smaak.
Apart.
Lekker biertje maar nooit geen 10,50 waard natuurlijk.

Tags: