Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 5 liter vaatje  (gelezen 31790 keer)

Offline Hai

• Super lid
  • Land: nl
  • Tijd voor brouwen en proeven
Re: 5 liter vaatje
« Reactie #75 Gepost op: 18-06-2011 19:57 u »
Met de tapkraan naar je toe moet je het linkse dopje van het scharnier verwijderen. Met een boortje dat iets dikker is dan je slang boor je het gat iets schuin omlaag door zodat je in de koelruimte uitkomt.
Nu kan je het CO2 slangetje doorvoeren naar je adapter. Het aansluiten ligt aan de adapter die je gebruikt. Die ik gebruik zit met schroefverbindingen.
Zo te zien bij jou adapter zal je het originele siliconeslangetje op de adapter moeten gebruiken (met klemmetje) met een verloop naar de nieuwe CO2 slang.

Succes :biersmile:

Blijf wel in het zwarte gedeelte.
Ik heb CO2 slang verbonden met de siliconenslang dmv. koppelstukje (aquariumwinkel) van een slangetje (luchtpompje).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Land: nl
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
Re: 5 liter vaatje
« Reactie #76 Gepost op: 18-06-2011 20:38 u »
Ik ging er stilletjes vanuit dat Bert (in ieder geval) ook een professional had...
Ben al het eea aan het zoeken, maar kan nog geen duidelijke handleiding/werkinstructie vinden...?

Nee, ik heb zo'n bouwmarktding. Maar die is kennelijk wel voorbereid op CO2.

Het boren van een gat en het slangetje naar buiten voeren lijkt mij een eenvoudige oplossing. Een andere mogelijkheid is in het te boren gat een buisje van 7..7,5 mm lijmen en daar intern het slangetje op aan te sluiten en extern de CO2 slang.

Bert 

Tags: thuistap