Weizen (a)

Gestart door nickessers, 28-03-2011 19:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nickessers

Zo, vandaag het bier gebotteld.
De vergisting was vrijwel gestopt, schuim was ver weg, ik heb een paar keer gemeten, eind sg: 1012.
Ik heb dit vermengd met 7gr suiker / Liter.
En nu staat alles fijn in de koelkast :)
Alles in kleine 33cl flesjes, en 2 Grolsch beugelflessen.
Dan hoef ik niet steeds een nieuwe kroonkurk op de flessen als ik gecontroleerd heb :nut:
Hoelang zou dit ongeveer nog moeten staan? een week of 2 ongeveer ?


Oscar

Na 1 week zou je al druk en schuim moeten hebben. Voor de rijping minimaal 2 weken of meer... :)

nickessers

Bedankt :)
Dan zal ik na ongeveer anderhalve week eens gaan kijken wat het wort wordt  :nut:
En daarna is het  :proost: :proost: :proost:

arluijen

Mijn 18 liter gaat morgen in de lagering. Moet wel zeggen dat ik in de tussentijd (gisteren) nog geproefd heb en dat er een stevige "brood" smaak aan zit. Trekt dit nog weg of moet ik er maar mee leren leven. Heeft langer lageren daarin nog invloed (ik was 1 a 2 weken van plan) ? 

 

nickessers

Nou, mijn weizen smaakt goed ( eigen mening )
Zie profielplaatje voor de foto van het glas.
Eigenlijk geen goed glas, maar ik heb geen andere  :P

cheers  :proost:

jtdaling

Even een vraag aangaande dit topic.
Ik heb mijn weizen redelijk lang gelagerd, ongeveer 4 weken.
Helaas is de gist (3068 Weihenstephaner) uitgezakt naar de bodem en is het bier is vrij helder geworden.
Hoe kan ik de gist weer terugbrengen? Is het veilig om de lagerfles een beetje te schudden of krijg ik dan teveel gist in het bier?

MO

Heb je dit al afgevuld? Bij hergisting op fles ontstaat weer nieuwe gist, zeker als je het aandurft om 8-10 g/L suiker toe te voegen (weizens bevatten vrij veel koolzuur).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.