Beersmith

Gestart door jtdaling, 14-06-2011 08:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arluijen

....en je moet er voor betalen...

Oscar

Citaat van: arluijen op 01-08-2011  13:15 u....en je moet er voor betalen...


ach...de makers steken er ook veel tijd in natuurlijk..... ;)

BierHenk

Citaat van: arluijen op 01-08-2011  13:15 u....en je moet er voor betalen...
Daar zijn natuurlijk oplossingen voor, want betalen staat niet bovenaan mijn lijstje.
Op dit moment voldoet mijn huidige software prima, dus overstappen is niet aan de orde.
Betalen dus ook niet.

Hopmans


BierHenk

Citaat van: Hopmans op 01-08-2011  13:24 u
Met software wel.
Zie BrouwVisie, het hele Linux gebeuren en ga maar door.

Hopmans

Ha ha ha,

Het blijft leuk:




BierHenk

Citaat van: Hopmans op 01-08-2011  18:11 uHa ha ha,

Het blijft leuk:


Mwoah, dat zijn de snuggersten niet.

Hopmans

Citaat van: BierHenk op 01-08-2011  18:25 uMwoah, dat zijn de snuggersten niet.

Nope, daar zit ook de humor denk ik.

Snel on-topic maar...

Wat download je in de eerste instantie?
En trial versie van Beersmith?



BierHenk

Citaat van: Hopmans op 01-08-2011  18:30 uNope, daar zit ook de humor denk ik.

Snel on-topic maar...

Wat download je in de eerste instantie?
Een trial versie van Beersmith?
Yep.
Er staan wel heel veel (min of meer bruikbare) standaard recepten in, en via de site zijn er nog meer te downloaden.

jtdaling

Er zitten gewoon Europese mouten in Beersmith.
Ik zet zelf een spatie voor de, door mij gebruikte, moutsoorten zodat ze als eerste in de lijst verschijnen.
Verder kun je de html bestanden in de map reports (in de installatiemap) naar eigen inzicht aanpassen.
Ik heb zelf ook de rapporten aangepast en je kunt zo de indeling veranderen, een eigen logo toevoegen en de beschrijvingen in het Nederlands vertalen.

Adrie

Er is nu een Linux (of eigenlijk: Ubuntu) versie van Beersmith (een beta-versie van Beersmith 2.0). Super! Ik ga hem eens uittesten.

Wallie

Citaat van: Oscar op 01-08-2011  11:49 uDoor het gewenste SG aan te passen (basis) zullen de hoeveelheden mout veranderen. Dus i.p.v een schuifje kun je gewoon het getal aanpassen.

Een schuifbalkje voor je bitterheid vind ik onzin, want als je 3 hopgiften hebt, welke gift dien je dan aan te passen om de bitterheid te veranderen ? Het is zeker niet altijd (meestal niet) gewenst om dan alle 3 de hopgiften evenredig aan te passen, of alleen de eerste hopgift. Dan kun je beter zelf de hoeveelheid van een bepaalde hopgift aanpassen tot de gewenste bitterheid. In BV (en ieder ander programma) kan dat gewoon....

Je kunt in Beersmith per hopgift de hoeveelheid en kooktijd etc aanpassen, daarmee hoef je dat dan (in het geval van jou voorbeeld) niet gelijk alle 3 de hopgiften aan te passen. Dan hoef je niet per se het schuifbalkje te gebruiken.

Ik vind Beersmith heel prettig om mee te werken... Werkt heel precies. En metingen kloppen (tot nu toe) altijd.

Oscar

Citaat van: Wallie op 18-12-2017  11:48 uJe kunt in Beersmith per hopgift de hoeveelheid en kooktijd etc aanpassen,

Dat kan in ieder fatsoenlijk stukje biersoftware :-)

Johan_vL

Iemand al beersmith 3 in gebruik?
Wat zijn de verschillen met versie 2?

Alvast bedankt voor antwoorden  ^-^

haicoterbeek


DenMaarten

Al wel geïnstalleerd maar nog niet gebruikt (gebrouwen). Wat mij zo opviel is dat het bereken van brouwzouten anders is en dat je tussentijdse metingen met de refractometer gewoon in Brix kunt invullen. Die worden omgerekend. Na de zomervakantie wil ik gaan brouwen en zal ik gaan merken of het een grote verandering is of niet.

El Pastor Belga (MaJa)

Kan ook je brouwhoogte instellen. In Nederland misschien niet zo belangrijk, maar hier wel op 3400 m in Cusco. Kookt op +- 90°C en dat scheelt toch wel wat in de hopberekeningen..

snowdog2006

Sorry: Offtopic

Vet Peru!

Kan je gemakkelijk aan brouwspullen (hardware) en ingrediënten komen?

El Pastor Belga (MaJa)

Citaat van: snowdog2006 op 29-08-2018  13:10 uSorry: Offtopic

Vet Peru!

Kan je gemakkelijk aan brouwspullen (hardware) en ingrediënten komen?


Niet zo

Voorlopig Bestmaltz als grootste er nzijn wat kleinere invoerders  Muntons en Briess maar begint verandering in te komen.
En voor mij alles komt van Lima naar Cusco is altijd 2-3 dagen wachten en kostelijk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.