26-06-2011 Tilburgs bierfestival

Gestart door MO, 13-06-2011 00:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

http://www.tilburgdrinkt.nl/

Tilburg als Bierhoofdstad van Brabant

Op zondag 26 juni 2011 vindt op de Heuvel in Tilburg het zesde T DRINKS Tilburgs Bierfestival plaats. Meer dan 20 brouwers uit Nederland en België zijn er aanwezig om hun lekkerste bieren te laten proeven.

De Lineup is groots! Hou je vast: De Roos, De Molen, St. Servattumus, Muifel brouwerij, De Eem, Klein Duimpje, Ramses, Onrooise Brouwerij, Christoffel, Het Levenswater, Reuzenbieren, Palm, Jantjes Bieren, Boon, Anchor, de 7de Hemel, Wittenburg, Vicaris, Den Hopper, en meer! Organisator T DRINKS is uiteraard van de partij met haar Tilburgse bieren!

26 juni 2011 | Tijd: 13:30 - 18:00 uur | Entree gratis

davadox

Kijk das lekker dichtbij en mijn duifje is dan ook vrij.
Toch maar eens gaan kijken dan.

Gegroet.

VEMP


peter.gelder

Aansluitend naar het Kadinsky café. Had er van de week die ipa van de maand op, Een bittere met een zachte afdronk, heel apart. Er stond ook nog grottenbier op de kaart, hoe verzin je het. De prijsjes waren ook ok relatief dan, zo onder de 4 euro. maar als je thuis lekkers hebt staan voor een paar dubbies per fles, ja dan...

RGeraads

Ben dan net 1 dag met vakantie, dus zit dan lekker aan de Amerikaanse biertjes :P Voor diegene die wel gaan in ieder geval veel plezier! :biersmile:

Gerb

Citaat van: Oscar op 19-06-2011  13:40 uDat lijkt mij een rare reden... ;D  Maar Tilburg is nu ff niet in de buurt....

Inderdaad, ik heb ook nooit de behoefte om bijv. 150 km te reizen om een speciaalbier ergens te gaan drinken. Hoe goed dat bier dan ook is. Gek genoeg is er bij mij in de buurt weinig te doen, afgezien van het festival in Sassenheim.

Kleine_Schriek

Citaat van: MO op 19-06-2011  13:39 uIn het algemeen zie ik nooit zo heel veel hobbybrouwers op bierfestivals. Die boeven maken natuurlijk zelf beter bier! Ik snap het wel hoor.
Als ik geen jonge kinderen had, zou ik wel gaan. (als ze al 15+ zijn blijven ze maar lekker thuis ha ha en boven de 16+ mogen ze mee). Het is gewoon lastig met kids, voor hen is er meestal niet zoveel te doen. En om nu na twee bieren al weer te vertrekken, nou laat maar.

Jacques

Citaat van: Oscar op 19-06-2011  13:40 uDat lijkt mij een rare reden... ;D  Maar Tilburg is nu ff niet in de buurt...

Voor mij wel...  8)  :proost:

bob

Citaat van: Hopmans op 19-06-2011  18:19 uIk haat treinen.

Als werkwoord of als zelfstandig naamwoord? :)

Het is wel een van de leukere bierfestivals maar voor mij ook wel ver weg.
De dag ervoor familiedag bij ons met flink wat  :proost: :biersmile: :proost2: :lekkerbier: samenvol :dansen: wordt gevierd.
Dus ik denk dat ik maar oversla, maar misschien......?

davadox

Mijn oogappeltje biedt net aan, geheel op vrijwillige basis, dat ze er wel naar toe rijdt.
Yammie

halikidee

Zal toch maar eens gaan proberen om ook even een bezoekje te brengen aan dit festival.
Met 20 brouwers die aanwezig zullen zijn, is het Tilburgs Bierfestival ondertussen flink gegroeid en zeer de moeite waard om hier naar toe te gaan.

Groetjes,
    René

John

Ben nog nooit op DIT festival geweest. Is er ook iets te doen voor de kids? Zoiets als in Den Bosch onlangs een springkussen iod.?

Groet

Eijndeloos

Ik ben aanstaande zondag in Tilburg, op het festival welteverstaan! De line-up ziet er fantastisch mooi uit, dus daar wil deze meneer wel vijfentwintig minuten werkwoordelijk voor treinen. Dit wordt de eerste keer dat ik een bierfestival in Tilburg bezoek!

davadox

Citaat van: MO op 23-06-2011  09:55 uEr zijn geen speciale activiteiten voor kinderen op of rond het festival.

 :) Het wordt wel mooi weer in ieder geval ,een graadje of 24 zag ik op teletekst staan.

MO

Poeh, wat ben ik blij dat het niet vandaag was. Hier in Oss heeft echt de hele dag geregend. Miezeren, harder, heel even droog en dan weer miezeren. Maar morgen wordt het 25 grC en droog. Ik heb er zin in!

ed


davadox


John

En ik...

Wel kijken hoe lang mijn zoontje (en vrouw) het volhouden...

Groet John

William

Citaat van: MO op 25-06-2011  20:53 uIk heb er zin in!

Neem je nog iets speciaals mee?

ed

Citaat van: William op 25-06-2011  22:27 uNeem je nog iets speciaals mee?

Ja, mij. ;D ;D ;D ;D ;D

Ed

William

Citaat van: ed op 25-06-2011  22:30 uJa, mij. ;D ;D ;D ;D ;D 

Gezellig!

Misschien dat ik morgen wel even langs kom

MO

Yep, een hoppige en bitter zomerbock van 43 IBU. Vanavond het fust voorgeproefd, wat een hopgeweld!

VEMP


davadox

Het ziet er niet naar uit dat het de beloofde 24 graden gaat worden maar ik vind het allang best zo.

Tot straks.

John

Gezocht naar aangekondigde brouwerij De zevende Hemel... Niet gevonden!

Jammer. Was toch wel leuk festival, KBC in Den Bosch was beter!

Grt. John
Nuenen

VEMP

Ja, jammer dat ze er niet waren. Muifel had een lekkere zomerbock. De Molen had 2 bieren die over te top citroentjes-smaak hadden. Was een leuke dag vandaag!

John

Pelgrim had een hele goede Amarillo-tripel!!!

Grt. John

Hopmans

Citaat van: John op 26-06-2011  20:18 uKBC in Den Bosch was beter!

Motivatie?


Jacques

Ik heb lekker genoten van verschillende bieren. Vooral de Bitter van Wesley (De Pelgrim) was bijzonder lekker.
Een mindere vond ik het bier Op en Top Amerikaans van De Molen. Veel bitterheid terwijl daar geen body tegenover stond. Een beetje waterig en heeeeel veeeeel hop. Naar mijn idee over de top!
Gelukkig had ik hierna een Lentebock van de Muifelbrouwerij. Ook met een duidelijk hopsmaak maar wel met body en een zoetje. Een prima bier om de bittere smaak van het vorige bier te compenseren.

John

Citaat van: Hopmans op 26-06-2011  21:10 uMotivatie?

Leken meer stands/brouwerijen... Weet het ook eigenlijk niet helemaal; niet zo'n drukke weg ernaast, iets voor de kids (spring-kussen), rock-bandje...

Grt. John

p.s. ff voor de duidelijkheid; deze dag was ook prima hoor!

Jacques

Het KBC-festival is denk ik ook een klasse apart.

In Tilburg wordt het elk jaar beter. Steeds meer bier en brouwerijen en meer publiek. Maar de unieke oude binnenstad van Den Bosch, tja die heb je in Tilburg niet.

Oscar

Iemand nog een paar sfeer kiekjes gemaakt?

Jacques

Citaat van: Oscar op 26-06-2011  21:58 uIemand nog een paar sfeer kiekjes gemaakt?

Hoewel ik mijn camera bij mij had is het daar niet van gekomen.
Wel liep er een aardige dame rond met een camera die aan heel wat mensen vroeg of ze op de foto wilden. De foto's zouden te zien zijn op Tilburg.com. Net even gekeken maar de foto's nog niet gezien. Zal wel komen over een paar dagen.

davadox

Citaat van: Jacques op 26-06-2011  21:22 uIk heb lekker genoten van verschillende bieren. Vooral de Bitter van Wesley (De Pelgrim) was bijzonder lekker.
Een mindere vond ik het bier Op en Top Amerikaans van De Molen. Veel bitterheid terwijl daar geen body tegenover stond. Een beetje waterig en heeeeel veeeeel hop. Naar mijn idee over de top!
Die op en top heb ik zelfs door de spoelbak gekiept!
Wat ik wel heerlijk vond was een bier van De Hopper van 9% maar ik ben helaas de naam vergeten en hij staat ook niet op hun site.

Jacques

De foto's van afgelopen zondag staan nu op de site Tilburg.com


Zoals je kunt zien had ik het wel naar mijn ziln.

Als er geweest bent sta je misschien ook op de foto. Zie hier

Oscar

Hee Jacques, dat is toch een van de leukere foto's van jou....eens een keer niet met de gele trui.. ;D ;D

Jacques

Citaat van: Oscar op 28-06-2011  19:48 uHee Jacques, dat is toch een van de leukere foto's van jou....eens een keer niet met de gele trui.. ;D ;D

Nee, maar achteraf denk ik toch dat ik hem aan had moeten doen. Dan zou ik denk ik wat meer forumleden hebben ontmoet.

Oscar

Citaat van: Jacques op 28-06-2011  19:50 uDan zou ik denk ik wat meer forumleden hebben ontmoet.

Zou je denken? Ik denk dat er toch een aantal forum leden zijn die geen gele trui nodig hebben om herkend te worden (en daar ben jij er 1 van denk ik)   :)

davadox

Citaat van: Jacques op 28-06-2011  19:44 uDe foto's van afgelopen zondag staan nu op de site Tilburg.com


Zoals je kunt zien had ik het wel naar mijn ziln.

Als er geweest bent sta je misschien ook op de foto. Zie hier
Laat ze maar lullen Jaques,das een mooie blouske!

MO


davadox

Wie was die boomlange mijnheer met woeste baard en kapsel met een zwart/wit gestreepte blouse aan?
Hij komt me bekend voor maar ik weet niet waarvan.

Oscar

Citaat van: davadox op 29-06-2011  08:25 uWie was die boomlange mijnheer met woeste baard en kapsel met een zwart/wit gestreepte blouse aan?

Under-cover Sinterklaas?  ;D ;D.....

Eijndeloos

Citaat van: MO op 25-06-2011  22:55 uYep, een hoppige en bitter zomerbock van 43 IBU. Vanavond het fust voorgeproefd, wat een hopgeweld!
En hij was bijzonder lekker en verfrissend in die zon!

Oscar


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.