CO2 doorvoer koelkast

Gestart door Kleine_Schriek, 06-06-2011 15:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleine_Schriek

Ik wil een groter CO2 fles buiten de koelkast plaatsen. Hoe hebben jullie de doorvoer gedaan. Ik begreep door dat waterafvoergaatje, maar passen daar dan 2 4mm CO2slangen door (ik heb een dubbele tapinstallatie)?

Cisdevésser

Hoi,

Gewoon een gaatje boren en een kabelwartel gebruiken, wel eerst checken of er op de gewenste doorvoerplaats geen leidingen lopen...

Groetjes....Cis

Henielma




Met een oude vleugelboor een gat van 18 mm in de zijwand van de koelkast geboord. Als je er 1 koolzuurleiding door heen haalt dan je in de koelkast verder verdelen met T-stukjes.

Die boren zijn eigenlijk voor hout bedoeld maar als je er niet al te zeer aan de boor gehecht bent gaat die ook goed door de blikken wand met isolatie van een koelkast.

Kleine_Schriek

Bedankt! Zo'n foto verduidelijkt veel. De zijkant is inderdaad de enige handige optie. En die T-stukjes, ook via Candirect of ergens anders?

Henielma

Candirect natuurlijk. Hij heeft ook van die stukjes met vier aansluitingen. Dan kan je drie fustjes aansluiten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.