Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Felicitaties, nabeschouwingen en foto's ONK 2011 Veenhuizen  (gelezen 28103 keer)

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Land: nl
  • Brasserie le Grillon
Re: Felicitaties, nabeschouwingen en foto's ONK 2011 Veenhuizen
« Reactie #25 Gepost op: 29-05-2011 14:17 u »
Rudy nogmaals van harte gefeliciteerd. Geweldig jongen!  :groots: :groots: :groots:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenF

• Boven 10 berichten
  • *
  • Brouwen is Topsport
« Reactie #26 Gepost op: 29-05-2011 14:25 u »
Hoi Rudy,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van het ONK, goed gedaan hoor en dan nog wel in de koningsklasse, super.
Helaas kon ik er niet bij zijn die dag, volgende keer beter.

Groet,

Jeroen Free

Offline erikgroothuis

• Senior lid
« Reactie #27 Gepost op: 29-05-2011 14:27 u »
Gefeliciteerd Rudy!

Loatj um smaake!, want het succes smaakt vast en zeker naar meer!
Van harte gegund!

Erik  :brouwen:

Offline Ronald_

• Super lid
    • vandeStreek bier
« Reactie #28 Gepost op: 29-05-2011 14:34 u »
Gefeliciteerd Rudy!

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #29 Gepost op: 29-05-2011 14:34 u »
Wat mij betreft een topevenement! We hebben er van genoten dat mensen er van hebben genoten  :biersmile:  Helaas zat het weer niet helemaal mee en had de presentatieruimte wat groter gemogen, maar binnen de mogelijkheden hebben we volgens mij er uitgehaald wat er in zat. Ik hoop dat een ieder het naar de zin heeft gehad!

Wederom een geweldig evenement met leuke mensen, lekkere bieren en vooral een hele goede organisatie. De organisatie van zowel het ONK als ook de afterparty was geweldig.

Ook een speciaal woord van dank aan de keurmeesters die ook bij het kloonbier ditmaal uitgebreide proefnotities hebben gemaakt.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #30 Gepost op: 29-05-2011 16:20 u »
Organisatie, nogmaals heel erg bedankt voor dit legendarische ONK. Niet alleen de camping met bijbehorende vertrekken en eigenaars zal ik niet snel vergeten, maar ook Maallust was inderdaad een lust. Ondanks de kou en regen heb ik me uitstekend vermaakt.

De winnaars heb ik allemaal al persoonlijk gefeliciteerd, dus dat hoeft niet nog een keer.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #31 Gepost op: 29-05-2011 16:24 u »
Het was heel koud en heel nat, maar ik had dit ONK niet willen missen.
Organisatie bedankt.

Bert

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #32 Gepost op: 29-05-2011 16:39 u »
Zo, net alles weer opgeruimd inclusief het schoonmaken van het fustje Bolle Jac dat opgetapt is bij de barbecue.

Met elke ding dat ik mijn handen had werd ik herinnerd aan een geweldig ONK en afterparty. Uitstekend georganiseerd allemaal. Een druk programma zo vol dat ik zelfs niet toe kwam om met veel mensen te babbelen en een blik te werpen in de stand van Candirect. De barbecue was uitstekend verzorgd. Een pluim voor Dave! De biertjes die ik heb mogen proeven waren erg lekker.
Het hotel waarin ik en vele andere ONK-gangers vertoefde Bitter en Zoet was ook zeer goed. Droog en warm en niet al te ver van de plek van de barbecue af. Het ontbijt was heerlijk. Het was de kers op een geweldig mooie taart.
Dit was in mijn ogen het mooiste ONK tot nu toe.

Rudy, nogmaals van harte! Wat was ik blij dat ik met jou afgesproken had om een bier te ruilen nog voordat de uitslag bekend was. Het is duidelijk dat het forum een goede leerschool voor de top van hobbybrouwend Nederland. (Rudy verstelde mij dat hij het brouwen uitsluitend via het forum de laatste 2,5 jaar geleerd heeft. Daarvoor had hij nog nooit gebrouwen.)

Naast veel forumleden hebben ook 3 leden van De Roerstok een prijs gewonnen. Uiteraard ben ik daar ook heel trots op. Veel bekenden dus die een prijs hebben gewonnen. Dat draagt bij aan het voldane gevoel dat ik heb van dit ONK.

En nu maar wachten op de recepten. Wie zal de eerste zijn?

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #33 Gepost op: 29-05-2011 16:41 u »
En nu maar wachten op de recepten. Wie zal de eerste zijn?

De Kampioen!. De anderen resteert niets anders dan wachten ;)

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Brasserie le Grillon
« Reactie #34 Gepost op: 29-05-2011 17:04 u »
Dan ook hier maar een link naar de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=3G3HPRAC

:degroeten:

Offline rene

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 29-05-2011 17:07 u »
Beste "Noorderlingen" ; Wat een gezellig, sfeervol en goed georganiseerd ONK! Mooie locatie bij Maallust, leuke activiteiten en de camping was super, ook mede dankzij Hein en Jitty Moes. Wat een geweldige mensen zijn dat! De organisatoren hebben de felicitaties meer dan verdiend.  Het was de bijna 700 km heen en weer meer dan waard, ondanks het niet zo mooie weer.  Het stimuleert de Deltabrouwers  in elk geval  om er volgend jaar ook iets goeds van te maken. Maar hier overheen gaan zal zeker niet meevallen.
Nogmaals bedankt.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #36 Gepost op: 29-05-2011 17:26 u »
De foto's van mij staan inmiddels ook online.

Het was erg druk tijdens de lezing van Derek Walsh

Maar bij Caspar ook!

En tijdens die lezing was er uitstekend bier te drinken.

Een klassiek aan het worden zelfportret

Gert vertelt het een en ander over de brouwerij.

Rudy is terecht trots op zijn prestatie: Algemeen Kampioen 2011

Formulieren bestuderen

De brouwers van Maallust vertrekken, maar wat ze gaan doen...?

Het was erg gezellig tijdens de afterparty

Moet er nog iemand een biertje?

Opruimen

Voor alle foto's die ik gemaakt heb zie hier.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #37 Gepost op: 29-05-2011 17:48 u »
Iemand een idee wanneer alle uitslagen op internet (labo site) te vinden zijn?

Heren ik zal mijn best doen om ze vanavond nog op de vernieuwde LABO Website te zetten.. IK moet ze nog even in het juiste formaat aangeleverd krijgen.

Offline RGeraads

• Super lid
    • Brouwerij Stijl
« Reactie #38 Gepost op: 29-05-2011 17:58 u »
Rudy,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van het ONK! Ik heb geloof ik beide bieren met jouw geruild laatst, dus ik ben erg benieuwd naar hoe deze smaken. Helaas ben ik nog niet aan het proeven toe gekomen, maar ik kijk er heel erg naar uit!

Ook gefeliciteerd aan alle andere prijswinnaars. Dit jaar kon ik er niet bij zijn, maar volgend jaar probeer ik er zeker bij aanwezig te zijn!

Groeten,
Raymond

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #39 Gepost op: 29-05-2011 18:16 u »
Gefeliciteerd allemaal! Heeft VEMP nu een fust gewonnen? Dat is wel een coole prijs!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #40 Gepost op: 29-05-2011 18:44 u »
Gefeliciteerd allemaal! Heeft VEMP nu een fust gewonnen? Dat is wel een coole prijs!
Ja Candirect had enkele prijzen gesponsord

Offline erikgroothuis

• Senior lid
« Reactie #41 Gepost op: 29-05-2011 18:48 u »
Ja Candirect had enkele prijzen gesponsord
Da's niet verkeerd.

Offline De Kiekert

• Senior lid
« Reactie #42 Gepost op: 29-05-2011 18:49 u »
Wat een vreugde, ben zo blij. Mijn tweede volgraan bier met mijn HERMS, la A3  met van hem gekregen info over de bouw, geen eerste maar toch een derde plaats gekregen, mailde Ton van Gelder van STPetri te Zwolle mij zoven.
Een witbier met 90 punten, weet niet of dat veel is maar wel goed voor een derde plaats. Eerlijk is eerlijk iedereen van dit forum deelt hierin mee, want zonder de info op dit forum is het maar de vraag of ik die 90 punten gehaald zou hebben. Bedankt!

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #43 Gepost op: 29-05-2011 19:30 u »
Gefeliciteerd De Kiekert en de andere die ik nog niet persoonlijk gefeliciteerd heb.

Het was weer een mooi en prima georganiseerd evenement.
De rondleiding in de brouwerij was erg interessant. De brouwerin kon er uitstekend en aangenaam over vertellen. Het verhaal was aangepast aan het publiek, dus niet een standaard verhaal over wat er gebeurd tijdens het maischen en dergelijke.
De hele Onk middag verliep vlekkeloos volgens mij en de prijsuitslag begon precies op de geplande tijd.  :groots:
Interessante lezingen van Derek en Caspar. Waarbij de lezing van Caspar gepaard ging met lekker bier van hem.
Organisatie bedankt voor al jullie inspanning.

De camping was goed geregeld met een droge ruimte voor het PreOnk en de afterparty. Op zich jammer dat dit niet op het grasveld was maar dit jaar was het maar beter zo. Dit vanwege de wind en de temperatuur.
De barbecue was uitstekend verzorgd door DP en er was meer dan voldoende.

De twee bieren die ik op tap meegenomen had (Bloesemwit en een Oatmeal stout) waren beide halverwege de zaterdagavond op. De in totaal 17 liter tapte goed weg. Het was fijn om de reacties te horen op deze bieren.

Jacques en Huub bedankt voor de foto's, mooi om weer terug te zien.

Al met al een heel leuk weekend dat ik ondanks twee gemiste bruiloften niet had willen missen.

Offline SeekingBeer

• Super lid
« Reactie #44 Gepost op: 29-05-2011 19:32 u »
Ja VEMP stond best te glunderen onder zoveel prijzengeweld. Gefeliciteerd trouwens!

Zelf ben ik mijn beoordelingsformulieren kwijt van de twee bieren die ik ingezonden had, ergens in een klein vakje van n van de 11 fietstassen moeten ze nog zitten.
Tot mijn verbazing stond er ook nog allerlei handgeschreven commentaar bij en dat wil ik zeker nog een keer lezen...

Zo had ik nog nooit een alt gebrouwen, wist ik veel wat de specs van alt min of meer zijn. Toch nog 70 punten...

Was leuk om eens een keer met te doen met het ONK.

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #45 Gepost op: 29-05-2011 19:37 u »
Vemp, Rudy van harte gefeliciteerd. Hoewel ik niet meer aktief deelneem aan dit forum, volg ik het nog wel en vind ik het van bijzonder belang dat juist jij het ONK gewonnen hebt. Je betrokkenheid en het opsteken van goede tip's etc. maken je de terechte winnaar!

Offline Kleine_Schriek

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Keggen die hap!
« Reactie #46 Gepost op: 29-05-2011 19:38 u »
Ik vond het zeer bijzonder een ONK mee te maken. Dit was mijn eerste en had ook voor de eerste keer ingezonden. En dat maakt het toch allemaal best wel spannend als de uitslagen komen. Je merkt diezelfde spanning om je heen en dan is het zo leuk om bekenden van het forum te zien winnen. En dat die prachtige lach op hun gezicht! Echt dat is super om mee te maken! En het is zo leuk de winnaars die je kent live te feliciteren!!

En dan komen de formulieren. Hoe heeft je bier gescoord.  ::) Vol spanning las ik mijn formulieren en andere beginnen te vragen....."hoeveel punten had je?", "hoeveelste ben je geworden?". Ik had eerst wat moeite te ontcijferen waar ik kon vinden hoeveelste ik was geworden en hoe die puntentelling nu werkte. Maar al gauw kon ik net doen alsof ik dit al jaren had gedaan  ^-^
Ik moet dan ook zeggen dat ik supertrots op mijn 7e plaats ben met 86 punten in de D-klasse. En zonder dit forum had ik dat nooit gehaald als beginnende brouwer. En natuurlijk moet ik dat aan al mijn familieleden verkondigen, aan de buren, aan vrienden..... :nut:

Het was de treinreis zeker waard!!!!

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #47 Gepost op: 29-05-2011 19:49 u »
Gefeliciteerd, alle winnaars! Maar vooral Rudy natuurlijk - een komeetachtige carriere in de hobbybrouwerij  ;).

Balen dat ik er niet bij kon zijn  :-[.

:degroeten: JW.

Offline Rowan Huigen

• Super lid
  • Smaakt het naar meer, dan brouwen we nog een keer.
« Reactie #48 Gepost op: 29-05-2011 20:38 u »
Ook van ons gefeliciteerd voor alle winnaars en natuurlijk Rudy, een woord geweldig.

Het was een prachtig weekend, heel erg genoten van de gesprekken met andere brouwers.
Maar ook van de bbq die was goed voor mekaar, Dave zal nu wel helemaal op zijn.  ;)

Volgende keer brouw ik voor het ONK 2011 een speciaal over the top bitter bier  ;D
Dan ben ik zeker weer an de party!

Rowan  :proost:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #49 Gepost op: 29-05-2011 21:03 u »
De Resultaten staan vanaf nu op http://www.labo.nu  :)

Tags: