Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Felicitaties, nabeschouwingen en foto's ONK 2011 Veenhuizen  (gelezen 28105 keer)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Felicitaties, nabeschouwingen en foto's ONK 2011 Veenhuizen
« Reactie #100 Gepost op: 01-06-2011 21:47 u »
Wat ging er mis met de kloonbieren? Er zijn er maar 11 ingestuurd waarvan 6 van onze club (MTG Oss). Had de Roerstok zich zo degelijk voorbereid met een lezing van de brouwers, durft niemand een ondergister te brouwen? Leuk die grote clubs met 100?150? leden maar wat is een hobbybrouwclub waarvan er maar een paar brouwen?

Heeft deze grondige voorbereiding door de Roerstokleden eigenlijk nog tot een betere klassering geleid (1e of 2e plaats)?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
« Reactie #101 Gepost op: 01-06-2011 21:54 u »
Heeft deze grondige voorbereiding door de Roerstokleden eigenlijk nog tot een betere klassering geleid (1e of 2e plaats)?
De eerste plaats van de kloon was voor Ypenga van de Koperen Tsjetel :brouwen: :proost:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #102 Gepost op: 01-06-2011 21:54 u »
Wat ging er mis met de kloonbieren? Er zijn er maar 11 ingestuurd waarvan 6 van onze club (MTG Oss). Had de Roerstok zich zo degelijk voorbereid met een lezing van de brouwers, durft niemand een ondergister te brouwen? Leuk die grote clubs met 100?150? leden maar wat is een hobbybrouwclub waarvan er maar een paar brouwen?

Je vergeet even dat de lezing van de brouwers gehouden is nadat de keuring achter de rug was.
Naar mijn idee hadden veel Roerstokkers niet door dat het recept rechtstreeks afkomstig was van de brouwers. Degene die het beste kloonbier gebrouwen had volgens Joyce en Steven had zijn bier niet ingezonden. Ook andere leden van De Roerstok hadden hun bier niet ingezonden, onder andere omdat ze het bier te troebel vonden... Het voordeel van het recept heeft maar één prijswinnaar van De Roerstok opgeleverd in de kloonklasse.

De Roerstok heeft overigens 4 van de 18 prijzen in de wacht gesleept. Niet slecht volgens mij...

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #103 Gepost op: 01-06-2011 22:08 u »
De Roerstok heeft overigens 4 van de 18 prijzen in de wacht gesleept. Niet slecht volgens mij...

Het MTG doet het met 3 prijzen op totaal zo'n 30 brouwers/leden ook niet slecht.

Zijn er eigenlijk statistieken per vereniging?

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
« Reactie #104 Gepost op: 01-06-2011 22:14 u »

van wie was deze tent?
Trouwens de hond van Hein vond de taart welke in de tent stond lekker ;D

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #105 Gepost op: 01-06-2011 22:17 u »
Wat me nu eigenlijk opvalt aan de beoordelingen van mijn ingezonden bieren is dat de lichtgekleurde bieren het goed doen. Een 3e plaats voor de Nobel kloon en een (gedeeld) 4e plaats met een Urtype Pils (88 punten). Hiervoor had ik juist met de lichtgekleurde bieren altijd problemen.

Zou dit toch komen doordat ik sinds een jaar bij het brouwen van de klasse A en klasse C bieren uitga van mengsels van kraanwater / demi water om de alkaliniteit van het kraanwater wat tegenwicht te bieden?

Offline Laurence

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #106 Gepost op: 07-06-2011 13:50 u »
Goedemiddag,

Wij hebben inderdaad afgelopen week een telefoontje ontvangen van de heer Roel Van Spauwen.
Hij had meegedaan aan het ONK en zijn bier stond er niet tussen.

Tot onze grote spijt moeten wij melden dat de fout inderdaad bij Brouwland ligt. De doos met de flesjes bier van meneer Van Spauwen werd per ongeluk op een verkeerde locatie gezet en is jammer niet meegegaan toen de deelnemende bieren werden opgehaald.

Onze welgemeende excuses aan meneer Van Spauwen en we zullen er alles aan doen om zulke fouten te vermijden. Volgend jaar zullen we ons controlesysteem aanpassen zodat de ophaling vlekkeloos verloopt.

Nogmaals onze welgemeende excuses.

Het Brouwland-team

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #107 Gepost op: 07-06-2011 20:38 u »
Hallo Laurence,

Dank voor je reactie, jammer voor Roel maar fouten komen helaas voor. Als organisatie hebben we in dit specifieke geval besloten het inschrijfgeld van Roel terug te storten op zijn rekening omdat hij hier niets aan kon doen. Volgend jaar beter.

Groet,
Herman

Offline aldo

• Super lid
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
« Reactie #108 Gepost op: 07-06-2011 21:29 u »
Trouwens de hond van Hein vond de taart welke in de tent stond lekker ;D

Die hond had vrijdag mijn brood ook al geroofd, dat beest heeft ook een topweekend gehad! ;D

Offline Chemicalbrewer

• Junior lid
  • **
  • Land: be
« Reactie #109 Gepost op: 15-06-2011 18:22 u »
Vandaag heeft Brouwland mij gebeld en bevestigd dat de fout van mijn niet afgeleverde bieren bij hun ligt.
Ze hebben deze namelijk ergens in het magazijn terug gevonden. Ik vind het super dat ze bereid zijn hun fout toe te geven.
Ze gaan mij ook een kortingsbon opsturen, ben benieuwd hoeveel.

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #110 Gepost op: 05-09-2011 19:56 u »
Nu zat ik met het oog op de komende OBBK nog eens te snuffelen op de site van de LABO.  :bijdrage_forum:
En nu kom ik er achter dat ik nog een plek ben gestegen in de uitslag van de ONK 2011.  ^-^

Ik vond het al zo raar dat er op mijn keuringsformulier stond bij het vakje behaalde klassering 10.
En op de lijst op de site van de Labo stond ik op 11  :weetniet:
En nu is dit gewijzigd naar een 10de plek.  :groots:

Ik dus helemaal in mijn nopjes,  :elifant:
Mijn wens was om voor de eerste keer met een half jaar ervaring bij de eerst 10 te eindigen en zie hier. :brouwen:

Tags: