Felicitaties, nabeschouwingen en foto's ONK 2011 Veenhuizen

Gestart door EBC, 28-05-2011 17:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC


Broeder Tuk

Wat wil je weten? Ik had 78 punten op een Barleywine.

Was een geslaagd ONK. Alleen regen op het eind, gelukkig bood Aldo aan om me terug te brengen, want ik was op de fiets, zodoende ben ik er nu al weer.

 :petje-af:

René K

Dat is goed nieuws Bastiaan, mooie score! Mooi weer gehad?

Broeder Tuk

Het weer was niet heel slecht, beetje veel wind  dus dat was wat fris maar goed te doen.

Het bier van Maallust smaakte ook erg goed, mijn favorieten zijn de blond en de vienna.

MO


Broeder Tuk


MO

De informatie vliegt ons werkelijk om de uren. Is dit 2011? Had je er maar bij moeten zijn, maar dat kan niet altijd. Hoe bevalt BBQ'en in de regen trouwens?
Met welk bier heeft VEMP gewonnen?

Wie heeft het kloonbier gewonnen?

William mailde me dat Henielma klasse A heeft gewonnen met een APA. Mjammie!

René K

Iemand een idee wanneer alle uitslagen op internet (labo site) te vinden zijn?

William

Citaat van: MO op 28-05-2011  19:34 uDe informatie vliegt ons werkelijk om de uren. Is dit 2011? Had je er maar bij moeten zijn, maar dat kan niet altijd. Hoe bevalt BBQ'en in de regen trouwens?
Met welk bier heeft VEMP gewonnen?

Wie heeft het kloon bier gewonnen?

William mailde me dat Henielma klasse A heeft gewonnen met een APA. Mjammie!

De bbq was rond 20 hr heet en het weer was best redelijk. DP heeft een top bbq arrangement. Daarnaast heerlijke hobbybieren op zo'n 8  - 10 taps. Hop  voert toch wel de boventoon.

Ik lig nu lekker op een zacht hotelbed ;D

Gerb

William hoe heb je zelf gescoord? Nog andere forumleden in de prijzen?

peter.gelder

Citaat van: EBC op 28-05-2011  17:14 uRudy Vemp is de man!

Vemp is die Lmburger met paardenstaart en vele prijzen ja!

Oxhead


MO

Was het eigenlijk druk? Bijna 50 man op de BBQ, 200 man op het ONK zelf?

Hopmans

Citaat van: peter.gelder op 28-05-2011  23:27 uVemp is die Limburger met paardenstaart en vele prijzen ja!

Wat voor prijzen dan?
Lekker duidelijk weer...


René K

En wie zijn de winnaars in de verschillende klassen? Ik las dat Henielma klasse A gewonnen heeft met een APA, de rest is hier nog niet bekend?

MO

Ik denk dat de jury er nog een nachtje over slaapt. Er is misschien geen tijd of Oscars software heeft een ophikje. Wie weet.

Alchemist

Ik heb enorm genoten gisteren. Ik was voor het eerst op het ONK aanwezig. Heb niets ingezonden, maar hoop dat volgend jaar dan toch maar eens te doen. Vooral de BBQ na het ONK met zo'n 50 hobbybrouwers en onze eigen bieren, was echt ongelovelijk gezellig en lekker. Aardig wat ruilbieren uitgewisseld, dus dat wordt weer lekker proeven binnenkort. Bedankt allemaal!

Herman

De ONK winnaar is geworden Rudy Nordhausen, aka VEMP. Nogmaals gefeliciteerd!


Alvast even de winnaars:
A1Herman VerbeekAPA
A2Wim LensingSpeciale Belge
A3Rob Kijk in de VegtWitbier
B1Jeroen FreeSchwarzbier
B2Wim LensingMunchner Dunkles
B3Theo VerschoorVlaams Rood
C1Rudy NordhausenIPA
C2Rudy NordhausenDouble/Imp IPA
C3Jelle WijbengaIPA
D1Jaap van GeelSterk Vlaams Bruin
D2A.W. HoogesteegerBaltic Porter
D3Marc PierloQuadrupel
E1Gerard YpengaChristoffel Nobel
E2Raymond van GilsChristoffel Nobel
E2William KloekChristoffel Nobel
V1Ton JansenIjsbok
V2Francis ReichweinSpelt-Gemberbier
V3Francis ReichweinKastanjebier


Wat mij betreft een topevenement! We hebben er van genoten dat mensen er van hebben genoten  :biersmile:  Helaas zat het weer niet helemaal mee en had de presentatieruimte wat groter gemogen, maar binnen de mogelijkheden hebben we volgens mij er uitgehaald wat er in zat. Ik hoop dat een ieder het naar de zin heeft gehad!

Ook de camping is goed gevallen bij mensen, met dank aan Hein! Ik ben al weer even thuis van de camping. Ik kom er bij het uitpakken net achter dat ik een klapstoeltje bij Guuz voor de caravan heb laten staan :-[  Komt vast wel weer terecht.

Caspar

Zo, ik ben ook weer veilig thuis gekomen! Heb het weer super naar mijn zin gehad, Rudy GEFELICITEERD... echt super goed gedaan :groots: !

Hopmans

Gefeliciteerd Rudy!  :dansen: :elifant: :hoera:

Een hoop bekenden: Jelle, William, Theo zit er ieder jaar wel tussen....

Goed gedaan mannen!


Batavier

Citaat van: Gerb op 28-05-2011  22:51 uWilliam hoe heb je zelf gescoord? Nog andere forumleden in de prijzen?

De 1e prijs Klasse V  :biersmile:


TVERSCH

Citaat van: erikgroothuis op 28-05-2011  14:56 u(Nog) geen live verslaglegging vanaf het ONK?

Ik denk dat het te gezellig was om achter de computer te gaan zitten. Of misschien kon er geen verbinding worden gemaakt vanuit dit gebied ;)

Net thuis en heb direct wat recht te zetten :-[

Ik heb verteld dat ik de 3e prijs had gewonnen met een Bokbier, wat besmet is tijdens overhevelen/bottelen met de Roeselare Blend uit in dezelfde ruimte staande, volop gistende, vaten kersenbier en een Vlaams Bruin.

Nu ik in de recepten zit te kijken heb ik dat bier ingezonden als Vlaams Bruin, en kreeg 74 punten met de opmerking dat het een wat muffige oxidatie-achtig aroma had.

 :-[sorry

Die 3e prijs heb ik gewonnen met het bier dat wel die besmetting heeft veroorzaakt, maar een geheel ander produkt is.

Ik zal het recept binnenkort posten.

Al met al een zeer geslaagd ONK 2011.  Alles prima geregeld, waarvoor dank aan de organiserende clubs en natuurlijk Dave voor de afterparty. :groots:
 :degroeten:


Chemicalbrewer

Hopelijk posten ze snel de uitslagen, ben reuze benieuwd wat hoe mijn biertjes gescoord hebben

Cisdevésser

't gieët good met Wiëert, alweer unne kampioen.
gae zultj waal gruuëts zeen op uur eige.

van herte Rudy

Cis

VEMP

Dank jullie wel voor de felicitaties.

Wat een leuke dag was dat gisteren! Heel goed georganiseerd, leuk programma, goede lezingen en een geweldige afterparty! Ik was heel verrast dat ik iets won en al helemaal dat ik de eerste en tweede prijs won in C. Algemeen kampioen was wel het laatste waar ik aan dacht. De DIPA scoorde 92 punten, de IPA 96 punten.

Iedereen die er aan heeft meegewerkt, bedankt! En natuurlijk ook DP voor de te gekke afterparty!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.