Even voorstellen, George

Gestart door George81, 18-05-2011 12:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

George81

Hallo allemaal,

George, 29 jaar, Nijmegen, ICT'er

Ik had al een poos interesse in bierbrouwen, o.a. door collega Joep die ook op dit forum zit.
Vorig jaar een workshop bierbrouwen cadeau gehad van mijn vriendin en toen was ik helemaal over.
Meteen een Brewferm startkit meegenomen en met de blikken begonnen.
Dat ging allemaal goed.
Ondertussen keek ik af en toe mee op dit forum.

Toen samen met Joep een keer écht bier gemaakt en dat is ook goed bevallen, ook achteraf toen het (wit)bier klaar was :)
(wedstrijd recept van dit forum af gehaald)

Van de week begon het weer te kriebelen en ben ik weer gaan rondneuzen voor spulletjes.
Toevallig deed iemand wat spullen weg voor een habbekrats en ik ben meteen gaan bellen. Volgende dag opgehaald en dat was gister.
Nu heb ik naast een gistvat met kraan ook nog:

-Een forum account  ::)

-Email kookpan:


-RVS spiraalkoelers


-Verder nog 2 extra (grote) emmers en een volgens mij waardeloze filterkuip:


Denk dat alles er langs de zijkanten loopt en roestige bouten in een houtblokje gedraaid lijkt me ook niet zo'n strak plan.

Dat Javal hevelfilter topic vanochtend bekeken en ik denk dat dat 'm wel gaat worden :)
Ik heb nog wel wat vragen maar laat ik eerst maar eens het forum doorspitten, staat vrijwel alles op.

De kookpan is overigens schoon inmiddels, schoonmaak azijn doet wonderen :groots:

Kleine_Schriek

Welkom en die emaille pan heb ik ook! Als je nu al zoveel brouwkriebels hebt, dan gaat het vast nooit meer over  :nut: :biersmile: :brouwen: Het is gewoon een veel te leuke hobby  ::)
Een hevelfilter vind ik een geweldige uitvinding en mijn tip is: koop een goed zaagje, dat scheelt enorm. Zie mijn topic hierover:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12699.msg163278.html#msg163278

Brouwse! Antoinette

George81

Ja mooi werk, moet snel eens boodschappen gaan doen bij de bouwmarkt.
Bedankt voor de link.

DP

Hoi George !

Welkom, leuke avatar! :duimop:

groet,
DP  :degroeten:

Hopmans

Citaat van: George81 op 18-05-2011  12:22 uICT'er

Welke OSI-laag?


Alard

He, die pan heb ik ook :) Inmiddels ook een RVS-pan, maar mijn eerste pan is/was precies dezelfde.

Welkom op het forum!

Groeten,
Alard (ook ICT'er).

Herman

Wel(even die roest uit de pan halen)kom!

goom

Welkomk.
Een hevelfilter kan ik je echt aanraden

George81

Ik moet nodig een nieuwe foto van de pan maken want die is bijna schoon nu :)

Hevelfilter wordt donderdag aan gewerkt.

mijn avatar is al heel oud en komt weer goed van pas hier :)

Lurker

Hey George,

Hoe ga je brouwen? Wij zijn nu bezig met een HERMS installatie te maken. Barley Crusher is bijna af, alles helemaal zelf gemaakt.
Waar in Nijmegen woon je? Als we klaar zijn moeten we maar is een biertje uitwisselen.

Groeten van de Lurkers.

George81

Hoi Lurker,

Late reactie ::) maar in de Meijhorst (Dukenburg).
Ga gewoon met een pan brouwen en een plastic gistvat.
Herms is wel serieus werk :groots:

Het haasje

Hoi George,

Net zoals Lurker al zei, is het wel een inspirerend plan om bieren te ruilen. Wat mij betreft zal het aan de afstand niet liggen want ik woon op nog geen 2 km bij je vandaan.
Wat betreft het brouwen met pannen, dat gaat echt prima. Pas zodra je merkt dat je wel erg vaak aan het brouwen bent, lijkt het me pas zinnig om grote investeringen te doen in deze hobby.
Uiteraard kan het installeren van een HERMS of een RIMS systeem een hobby op zich zijn.

groet,
Richard

George81

Lijkt me een goed plan.
Ik start even met een simpele tripel met een simpel maischschema. Even rustig beginnen :)

Mijn hevelfilter is bijna klaar overigens, vanavond afmaken en testen.

Als we eens wat nodig hebben kunnen we misschien samen ergens heen rijden zoals de muifel brouwerij.
Ik bestel nu via de Gaper maar die heeft amper voorraad, ik kom er (op het moment) toch in de buurt voor mijn werk dus vind ik het niet erg maar wil in de toekomst toch elders gaan kopen.
Of gezamenlijk mout inkopen want de prijs per kilo neemt aardig af bij grote hoeveelheden heb ik gezien, in ieder geval bij (online) bestellen.

Je kan me altijd een prive/email bericht sturen hiervoor, kijk toch de hele dag in mijn mail.

SeekingBeer

Moet lukken, ik heb net zo'n pan en ongeveer vrij precies de helft aan koelcapaciteit wat betreft de koeler.

Veel roeren tijdens het maischen, de bodem van dit soort pannen geeft de warmte slecht door en je maisch kan snel veel te heet worden daar beneden op die bodem.

__________

Als je gaat koelen kan je makkelijk met deze koeler de kraan langzaam zetten en een giga grote pan heet water opvangen wat je later weer gebruikt om al je spullen mee schoon te maken.

George81

Ah man! ik had vandaag mijn bestelling verwacht bij de Gaper, toch maar even gebeld maar ze zouden pas morgen bestellen en dan zou het de 16e binnen komen!
Zit ik dus al 2 weken voor niks te wachten.
Ik heb snel de Muifelbrouwerij gebeld want ik wil echt maandag aan de bak en hij kan alles leveren en schroten voor me.

Dus als er iemand mee wil vanaf Nijmegen dan kan dat, uitslapen is er niet bij, hij verwacht me deze zaterdag rond 9 uur 's ochtends.

Lurker

Dag George,

Dan moeten we maar even snel contact met je opnemen want wij willen ook snel aan de gang gaan. Wij gaan vandaag verder met onze schrootmolen en we gaan beginnen met een stelling te bouwen/lassen. Bij ons wordt het uiteindelijk toch geen Herms omdat we niet kunnen wachten met brouwen. Ik zal na het eten wel even alle foto's doorsturen.

30cl

HA Collega!!!!

Zie ik nu je voorsteltopic pas... (wrijft moutstof uit ogen)...

Welkom welkom!

Die pan zag er op het werk inderdaad brandschoon uit ondertussen. Gaat helemaal goed komen.
Veel plezier hier.

groetjes en tot morgen!

Joep

George81

Citaat van: Lurker op 09-06-2011  14:38 uDag George,

Dan moeten we maar even snel contact met je opnemen want wij willen ook snel aan de gang gaan. Wij gaan vandaag verder met onze schrootmolen en we gaan beginnen met een stelling te bouwen/lassen. Bij ons wordt het uiteindelijk toch geen Herms omdat we niet kunnen wachten met brouwen. Ik zal na het eten wel even alle foto's doorsturen.

Ik heb nog niks gezien van je maar maak maar een topic aan.
Ik hoop dat het maken van die schroter lukt. Martin van de Muifel brouwerij heeft er 1 op krachtstroom en die 5 kilo was er met een minuutje of 3 doorheen, met de hand had dat 30 minuten gekost zei hij, daarom denk ik nog even na of ik wel echt een eigen handschroter wil.
Hij beweerd ook dat je de mout na het schroten gerust enkele dagen kunt laten staan, mits goed verpakt natuurlijk.
Als jullie een elektrische hebben dan kom ik wel bij jullie schroten als het nodig is :)

Citaat van: 30cl op 09-06-2011  17:50 uHA Collega!!!!

Zie ik nu je voorsteltopic pas... (wrijft moutstof uit ogen)...

Welkom welkom!

Die pan zag er op het werk inderdaad brandschoon uit ondertussen. Gaat helemaal goed komen.
Veel plezier hier.

groetjes en tot morgen!

Joep

:degroeten:

Kleine_Schriek

Citaat van: George81 op 14-06-2011  10:02 uIk heb nog niks gezien van je maar maak maar een topic aan.
Ik hoop dat het maken van die schroter lukt. Martin van de Muifel brouwerij heeft er 1 op krachtstroom en die 5 kilo was er met een minuutje of 3 doorheen, met de hand had dat 30 minuten gekost zei hij, daarom denk ik nog even na of ik wel echt een eigen handschroter wil.
Hij beweerd ook dat je de mout na het schroten gerust enkele dagen kunt laten staan, mits goed verpakt natuurlijk.
Als jullie een elektrische hebben dan kom ik wel bij jullie schroten als het nodig is :)

:degroeten:
Ik heb de Barley Crusher op 230 V (boormachine) en die ragt er ook 5 kilo in 3 min doorheen. Niks krachtstroom, gewoon 230  >:D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.