Imperial cheat sheet

Gestart door dennis, 15-05-2011 13:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis

Voor het geval ik weer eens imperialistische meetwaarden tegenkom in de bierbrouw literatuur heb ik mezelf een spiek briefje gemaakt. Ik ben van plan om deze als boekenlegger te gaan gebruiken zodat ik op ieder moment de beschikking heb over de meest belangrijke conversies. Wellicht interessant voor anderen hier op het forum?

Voorbehoud: ik heb geprobeerd het formulier nauwkeurig op te stellen maar een fout is natuurlijk snel gemaakt. Ik pretendeer dus niet dat dit formulier perfect is en als je een foutje vind laat het dan weten, dan ga ik het corrigeren. De bronnen voor de conversies komen overigens van internet, vnl wikipedia en google.
Ook, als er belangrijke conversies missen dan voeg ik ze natuurlijk graag toe.

noize

Dank je. Ga hem ook als boekenlegger gebruiken.

Bas G

Altijd handig om op de C-schijf te hebben, bedankt!

davadox

Handig tooltje dit.

Ik ga hem gelijk uit printen.

Bedankt.

Herman

Ik heb hem dubbelgevouwen en vervolgens in plastic 'geseald'. Het is nu een harde bladwijzer geworden voor die keren dat ik te moe ben om de rekensom met het hoofd te maken ;)

davadox

Citaat van: Herman op 30-08-2011  21:57 uIk heb hem dubbelgevouwen en vervolgens in plastic 'geseald'. Het is nu een harde bladwijzer geworden voor die keren dat ik te moe ben om de rekensom met het hoofd te maken ;)
Deze komt ook in mijn brouwschuurtje te hangen.

Raymond293

Rechtermuisklik, save as... en dank u wel! :)

Het haasje

Dank, heb 'm gesaved. Zal 'm printen en bijvoegen in "Brewing Classic Styles" van Zainasheff en Palmer

Richard

basterd-brewer

Citaat van: dennis op 15-05-2011  13:51 uVoor het geval ik weer eens imperialistische meetwaarden tegenkom in de bierbrouw literatuur heb ik mezelf een spiek briefje gemaakt. Ik ben van plan om deze als boekenlegger te gaan gebruiken zodat ik op ieder moment de beschikking heb over de meest belangrijke conversies. Wellicht interessant voor anderen hier op het forum?

Voorbehoud: ik heb geprobeerd het formulier nauwkeurig op te stellen maar een fout is natuurlijk snel gemaakt. Ik pretendeer dus niet dat dit formulier perfect is en als je een foutje vind laat het dan weten, dan ga ik het corrigeren. De bronnen voor de conversies komen overigens van internet, vnl wikipedia en google.
Ook, als er belangrijke conversies missen dan voeg ik ze natuurlijk graag toe.

Heeft iemand je er al op gewezen dat er bij de omrekening "ouch" staat in plaats van ounce?
wel lekker toepasselijk  ;D

 :degroeten:

dennis

Citaat van: basterd-brewer op 31-08-2011  10:57 uHeeft iemand je er al op gewezen dat er bij de omrekening "ouch" staat in plaats van ounce?
wel lekker toepasselijk  ;D

 :degroeten:

Als dat de enige fout is ;)

davadox

In hoeverre klopt deze sheet met BrouwVisie of andersom?

Als ik op deze sheet kijk bij 1075 kom ik uit op 18,20 Brix.

Bij BrouwVisie geeft hij bij 1075 SG een waarde aan van 18,9 Brix.

Das nogal een verschil vind ik zelf.

dennis

Zou, ik niet kunnen zeggen. Er zijn verscchillende omreken formules, ik weet niet welke in BrouwVisie gebruikt worden. Je zou de formules kunnen opzoeken op internet, ik heb mijn formule opgegeven in de sheet.

dennis

Citaat van: dennis op 08-10-2011  10:12 uJe zou de formules kunnen opzoeken op internet, ik heb mijn formule opgegeven in de sheet.
Ik bedoel te zeggen dat je dan voor jezelf kunt bepalen welke omrekenformule je voorkeur heeft.

weed

Citaat van: davadox op 08-10-2011  09:55 uIn hoeverre klopt deze sheet met BrouwVisie of andersom?

Als ik op deze sheet kijk bij 1075 kom ik uit op 18,20 Brix.

Bij BrouwVisie geeft hij bij 1075 SG een waarde aan van 18,9 Brix.

Das nogal een verschil vind ik zelf.

Kijk even hier prima uitleg van Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.