Wie gaat er mee?

Gestart door Brouwbedrijf, 11-05-2011 11:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De trend van dit jaar lijkt om (niet brouwende) vrienden en familie mee te nemen naar de evenementen (forumuitje, ONK). Wat vinden wij daarvan?

Geen probleem, iedereen is welkom. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
15 (48.4%)
Met alleen hobbybrouwers zal het een beter feestje worden.
12 (38.7%)
Maakt me helemaal niet uit.
4 (12.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Stemmen gesloten: 25-05-2011 11:30 u

Brouwbedrijf

 :weetniet:

Van mij persoonlijk hoeft dat niet zo. Het ONK vind ik toch voornamelijk een happening voor hobbybrouwers. Dat op de prijsuitrijking opa's, oma's, eega en kinderen,... aanwezig zijn begrijp ik wel. Op een intiemer feestje als pre-onk en post-onk lijkt het mij ook wel gezellig met alleen maar hobbybrouwers.

Gewoon even een vraag om de discussie aan te zwengelen... :geduld:

Ronald_

hahaha, heerlijk onderwerp..

Ondanks dat ik nog nooit aanwezig heb kunnen zijn, heb ik 'hoe meer zielen..' aangevinkt.. Het is toch ook mooi om anderen van deze hobby te laten genieten?

RGeraads

Ik ben altijd voorstander van dingen doen met een partner of met vrienden, dus om deze mee te nemen naar een evenement vind ik geen probleem. Mijn partner vind het toevallig ook leuk om bier te brouwen, maar voor velen is de partner ook onderdeel van de hobby. En misschien is het voor brouwersvrouwen en -mannen juist wel leuk om even onderling te praten over de hobby van hun partner.

Op het werk van mij en mijn vrouw word ik wel eens moe van de uitjes die georganiseerd worden zonder partner...

Ik heb dus voor de optie 'hoe meer zielen...' gekozen!

Adrie

Goed dat je dit hete hangijzer eens aankaart. Van mij hoeft het niet altijd, al die aanhang. Ik ben juist blij als ik eens een dag of weekendje weg kan zonder vrouw en kinderen, hoeveel ik ook van ze hou. Een man wil ook wel eens alleen zijn met mede-biernerds.

Begrijp me goed: soms vind ik het wel leuk om eens de partners en vrienden te ontmoeten van andere hobbybrouwers, maar ik heb liever ook af en toe eens een bijeenkomst voor hobbybrouwers alleen.

Cees

Na het fenomeen voetbalvrouwen, nu ook brouwvrouwen?  ;D

John

... Er moet toch ook een chauffeur mee :-)

Adrie

Citaat van: John op 11-05-2011  12:31 u... Er moet toch ook een chauffeur mee :-)

Die heet toch "machinist"?!

Gerb

Van mij hoeft het ook niet per se. Ik praat op zo'n dag het liefst over bierbrouwen. Als je minder-geinteresseerden meeneemt, verlies je effectieve bierpraattijd en hoef je ook minder met anderen te praten. Ik denk dat er de afgelopen 5 jaar zoveel brouwers zijn bijgekomen dat de 'harde kern' van het begin van het forum ook niet iedereen meer kent.

Oscar

Ik deel de mening van gerben wel, maar ik vind dat partners wel gewoon mee mogen, mits ze je gewoon je gang laten gaan en je niet beperken in je effectieve bierpraat/drink-tijd, want die is toch altijd veel te kort... ;D

 :degroeten:

Albertus

Van mij hoeft het niet. Moet ik opletten of mijn vrouw zich wel amuseert. ;D
Bijeenkomsten met partner zijn leuk, je leert de mensen op een andere manier kennen. Maar op de typische brouwerstreffens wil ik tegen elke aanwezige een gesprek over brouwen kunnen beginnen.

Bert

JWVG

Ik ben het eens met Bert en Gerb en Adrie. Ik heb er niet zo veel behoefte aan, al wil ik zeker niet de mensen die het wel doen tegen het haar instrijken. Zelf zou ik me steeds afvragen of mijn vrouw of kinderen zich wel vermaken, en hetgene dat ons bindt is toch brouwen. Het kan natuurlijk altijd dat je met een paar hobbybrouwers wat beter bevriend raakt etc, maar op dit soort bijeenkomsten is het brouwpraten geblazen!

 :degroeten: JW.

Kleine_Schriek

Gelukkig heb ik een man (fenomeen "bierman"   ^-^ ) die zelf wijs genoeg is om te beslissen. Hij drinkt graag mijn bier, maar laat het praten over brouwen maar aan mij over en wil er dus niet bij zijn. Als ie besluit wel mee te gaan, vind ik dat ook best, maar ga ik echt niet letten of hij het wel naar zijn zin heeft.  ;D

William

Mijn partner vind het leuk om aanwezig te zijn en legt zeker geen rem op mij. Jeanine is er dus gewoon bij :P

johnshadows

Mijn vrouw brouwt gewoon samen met mij en heeft evenveel interesse.
Is ze dan welkom? Of niet omdat ze vrouw is? :police:

erikgroothuis

Citaat van: johnshadows op 11-05-2011  18:30 uMijn vrouw brouwt gewoon samen met mij en heeft evenveel interesse.
Is ze dan welkom? Of niet omdat ze vrouw is? :police:

Oei oei, John, ik denk dat je de verkeerde conclusie trekt.
Man of vrouwzijn heeft er niets mee te maken. Onder de forumleden zijn ook dames, die niet kinderachtig brouwen.
Het gaat er om of je je partner m/v en/of andere aanverwanten mee wilt nemen naar een festijn als het ONK.

Ik doe zelf nog niet mee, maar wens wel iedereen een fijne tijd, en natuurlijk veel succes!

Erik :brouwen:

johnshadows

Citaat van: erikgroothuis op 11-05-2011  18:34 uOei oei, John, ik denk dat je de verkeerde conclusie trekt.
Man of vrouwzijn heeft er niets mee te maken. Onder de forumleden zijn ook dames, die niet kinderachtig brouwen.
Het gaat er om of je je partner m/v en/of andere aanverwanten mee wilt nemen naar een festijn als het ONK.

Ik doe zelf nog niet mee, maar wens wel iedereen een fijne tijd, en natuurlijk veel succes!

Erik :brouwen:

Zo bedoelde ik het ook niet. De vraag blijft natuurlijk of iedereen het daarmee eens is.




Misschien moeten we beiden toch een keer de rit maken.

Anton

Wat moet ik stemmen? :weetniet:
Het maakt me helemaal niet uit, geen probleem, iedereen is welkom.
Maar of het met alleen hobbybrouwers een beter feestje wordt?
Zijn partners en kinderen dan diegenen die het feestje minder maken? :weetniet:

Oscar

Citaat van: Anton op 11-05-2011  22:02 uZijn partners en kinderen dan diegenen die het feestje minder maken? :weetniet:

Alleen als ze tijdens het feestje jou belemmeren in je bierpraat tijd en drink-tijd  >:(

Nerro

Ik ben er niet bij maar ik kan me voorstellen dat er een hoop brouwers zijn die stiekem iets voor zichzelf willen houden. Je hoeft toch niet álles te willen delen? Hebben die partners dat dan niet? Een goede partner houdt daar dan toch ook rekening mee? Nu komt deze draad op me over alsof sommigen zich in moeten houden...

Jacques

Mijn vrouw mag van mij overal mee naar toe. Samen hebben we al heel wat brouwerijen bezocht. Maar ze vind het ook ok als ik alleen naar het ONK, een bierfestival of een ander feestje voor hobbybrouwers ga. Die ruimte gun ze mij en dat ervaar ik als heel prettig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.