Recepten > Kloonbrouwsels

Corona

<< < (2/12) > >>

nickessers:
Het is wel de bedoeling om binnen nu en 2 3 weken ongeveer te beginnen hiermee :)
De crystal is eruit, en cara minimaal.

Ronald_:
Zonder enige bron denk ik dat je 1/3 water moet toevoegen aan je eindresultaat om Corona na te maken..

Dus als je voor SG1050 gaat dan brouw je 10 liter op 1066 en voeg je 3,33 liter water toe.. 
(of als je denkt dat het nog wateriger is dan 1/3e.. dan brouw je SG 1100 en verdubbel je met water)

RobinB:

--- Citaat van: Ronald_ op 09-05-2011  16:59 u ---zonder enige bron denk ik dat je 1/3 water moet toevoegen aan je eindresultaat om Corona na te maken..

Dus als je voor SG1050 gaat dan brouw je 10 liter op 1066 en voeg je 3,33 liter water toe.. 
(of als je denkt dat het nog wateriger is dan 1/3e.. dan brouw je SG 1100 en verdubbel je met water)

--- Einde van citaat ---

Dat zou misschien een leuk idee zijn voor een waterig bier, maar bij high-gravity brouwen neemt de esterproductie meer dan lineair toe. Het eindresultaat zal dus fruitiger/esteriger zijn dan onverdund "normal-gravity" bier.

Jacques:

--- Citaat van: RobinB op 09-05-2011  22:33 u ---Dat zou misschien een leuk idee zijn voor een waterig bier, maar bij high-gravity brouwen neemt de esterproductie meer dan lineair toe. Het eindresultaat zal dus fruitiger/esteriger zijn dan onverdund "normal-gravity" bier.

--- Einde van citaat ---

Ook ik denk dat het niet zo'n goed idee is. Naar mijn idee kun je beter een bier brouwen met een begin SG van 1040 of zo.

Ronald_:
Dan gooi je het water er bij na de vergisting...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie